I nejmodernější motory mají studené starty

18. listopadu 2003, 00:00 - KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
18. listopadu 2003, 00:00

NOČNÍ MŮRA VŠECH MOTORŮ JE STUDENÝ START. PODLE AUTOMOBILOVÉHO ZÁVODNÍKA EMILA TRINERA JE UŽ OBDOBÍ, KDY JE V NOCI KOLEM NULY, RANNÍ STARTOVÁNÍ JE PROTO PRO KAŽDÉ AUTO VĚTŠÍM ČI MENŠÍM UTRPENÍM.

POHLED ZÁVODNÍKA

Sofistikovaná elektronika palubních počítačů studený start eliminovat nedokáže?

Motor je studený a s tím žádný počítač nic neudělá. Dokáže zařídit, že i studený motor naskočí hladce a hned. Ale zahřát se prostě musí sám.

Zahřátý motor je tehdy, když dosáhne 85 stupňů?

To už je zcela zahřátý a může jít na plný výkon. O zpola zahřátém můžeme ale mluvit už od nějakých sedmdesáti.

Jak správně motor zahřívat?

Nastartovat, tak asi půlminutu nechat na volnoběh a pak se pomalu rozjet. Nesmím ale hned na prvním kilometru točit maximální otáčky.

Je na studený start choulostivější benzinový, nebo naftový motor?

Diesely jsou samozřejmě zranitelnější. Kvůli tomu je třeba u turbodieselů zpočátku šlapat na plyn opravdu pomaleji, nespouštět hned turbo.

Co hrozí při nešetrném studeném startu?

Olejové náplně jsou tuhé a nedostanou se hned tam, kde mají mazat. Příliš se namáhá i olejové čerpadlo. Zvětšují se vůle u třecích bodů a celkově se snižuje životnost motoru.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít