I Čecha moc škodí

16. října 2007, 16:43 - Martin Rychlík
16. října 2007, 16:43

Brankář Petr Čech je už i reklamní hvězda

Bydlíte-li v Praze a jezdíte metrem, už jste si toho nejspíš všimli. Naklonovali nám Petra Čecha! Ano, toho dokonalého brankáře, „Big Píta“, fotbalového Pana Nulu, jenž donedávna těšíval kouče Mourinha v Chelsea FC nadpozemskými zákroky a z něhož příkladné vystupování, zjev a inteligence (dokonce i ta nefotbalová) učinily novodobý reklamní idol. V jednom vagonu ho můžete spatřit i třikrát: s mobilem Samsung, v odění Marks & Spencer a na poutačích České spořitelny, na nichž propaguje hypotéky sloganem, že i my můžeme bydlet lépe. Kromě toho, že si hráč s platem 260 milionů korun ročně na bydlení v Londýně u ČS zřejmě nepůjčoval (jak už připomněl server Aktuálně.cz), může nás zarazit „Čechínova“ nevídaná reklamní promiskuita.
Na billboardech, v tisku a internetu mu poslední dobou zkrátka neuniknete. Pro firmu Prim roztikal limitovaný model hodinek, patří k partnerům ČSA (křtil Airbusy A-321), je tváří a tělem výrobce sportovního oblečení Lotto a s celým týmem „Blues“ propaguje luxusní oděvy Armani. Nabízejí se otázky, co vlastně nejlépe placený český sportovec v reálu nosí a zda má vskutku u „spořky vychytaný účet“.
Nedávno vyšla – již ve 4. vydání – klasická knížka O reklamě z dílny Davida Ogilvyho. Co nám inzertní guru vzkazuje? „Ukazuji, jak spotřebitelé reagují na určité podněty. Například upozorním textaře: 'Výzkumy prokázaly, že reklamy, v nichž vystupují známé osobnosti, mají jen podprůměrnou schopnost přesvědčit lidi, aby si šli koupit výrobek.'“ A jiný citát z Knihy o reklamě, která byla napsána už v roce 1940: „Jen působením pravdivých a upřímně míněných slov může vzklíčit v duších těch, jimž reklamu adresujeme, květ důvěry.“ Na ulici tudíž vnímáme jen slavnou tvář, nikoliv konkrétní produkt či službu, což by mohlo zadávajícím firmám vadit.
V srpnu odhadla MF Dnes Čechovy příjmy z marketingových aktivit na sto milionů. „Petrovo postavení nám taková jednání usnadňuje. Navíc je stejně jako na hřišti i v tomhle absolutní profesionál,“ uvedl gólmanův manažer Pavel Zíka. Nikdo nepochybuje, že není. A peníze zrovna brankáři světových kvalit málokdo závidí. Příště ale už raději s rozmyslem. Nebo, chcete-li, vychytaněji.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče