I Čecha moc škodí

16. října 2007, 16:43 - Martin Rychlík
16. října 2007, 16:43

Brankář Petr Čech je už i reklamní hvězda

Bydlíte-li v Praze a jezdíte metrem, už jste si toho nejspíš všimli. Naklonovali nám Petra Čecha! Ano, toho dokonalého brankáře, „Big Píta“, fotbalového Pana Nulu, jenž donedávna těšíval kouče Mourinha v Chelsea FC nadpozemskými zákroky a z něhož příkladné vystupování, zjev a inteligence (dokonce i ta nefotbalová) učinily novodobý reklamní idol. V jednom vagonu ho můžete spatřit i třikrát: s mobilem Samsung, v odění Marks & Spencer a na poutačích České spořitelny, na nichž propaguje hypotéky sloganem, že i my můžeme bydlet lépe. Kromě toho, že si hráč s platem 260 milionů korun ročně na bydlení v Londýně u ČS zřejmě nepůjčoval (jak už připomněl server Aktuálně.cz), může nás zarazit „Čechínova“ nevídaná reklamní promiskuita.
Na billboardech, v tisku a internetu mu poslední dobou zkrátka neuniknete. Pro firmu Prim roztikal limitovaný model hodinek, patří k partnerům ČSA (křtil Airbusy A-321), je tváří a tělem výrobce sportovního oblečení Lotto a s celým týmem „Blues“ propaguje luxusní oděvy Armani. Nabízejí se otázky, co vlastně nejlépe placený český sportovec v reálu nosí a zda má vskutku u „spořky vychytaný účet“.
Nedávno vyšla – již ve 4. vydání – klasická knížka O reklamě z dílny Davida Ogilvyho. Co nám inzertní guru vzkazuje? „Ukazuji, jak spotřebitelé reagují na určité podněty. Například upozorním textaře: 'Výzkumy prokázaly, že reklamy, v nichž vystupují známé osobnosti, mají jen podprůměrnou schopnost přesvědčit lidi, aby si šli koupit výrobek.'“ A jiný citát z Knihy o reklamě, která byla napsána už v roce 1940: „Jen působením pravdivých a upřímně míněných slov může vzklíčit v duších těch, jimž reklamu adresujeme, květ důvěry.“ Na ulici tudíž vnímáme jen slavnou tvář, nikoliv konkrétní produkt či službu, což by mohlo zadávajícím firmám vadit.
V srpnu odhadla MF Dnes Čechovy příjmy z marketingových aktivit na sto milionů. „Petrovo postavení nám taková jednání usnadňuje. Navíc je stejně jako na hřišti i v tomhle absolutní profesionál,“ uvedl gólmanův manažer Pavel Zíka. Nikdo nepochybuje, že není. A peníze zrovna brankáři světových kvalit málokdo závidí. Příště ale už raději s rozmyslem. Nebo, chcete-li, vychytaněji.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít