Hyundai Santa Fe je pěkný pr o oko i v terénu

21. července 2003, 00:00 - Karel Nový, auta@profit.cz
21. července 2003, 00:00

S velkým zavazadlovým prostorem a měkčím odpružením vyhoví většiněPozoruhodně odvážné mladé linie automobilu, který sice není stoprocentně plnokrevným off-roadem, ale prostoupí lehčím terénem, potěší oko nejen zvenčí. I praktický interiér vyznává zásadu: jen ne žádné strohé ostré pozdravy továrního lisu.

S velkým zavazadlovým prostorem a měkčím odpružením vyhoví většině

Pozoruhodně odvážné mladé linie automobilu, který sice není stoprocentně plnokrevným off-roadem, ale prostoupí lehčím terénem, potěší oko nejen zvenčí. I praktický interiér vyznává zásadu: jen ne žádné strohé ostré pozdravy továrního lisu.

Při prvním pohledem zaujme tvůrcův nedostatek respektu k vžitým liniím terénních vozů. Hyundai Santa Fe si s tím ale hlavu nelámal a naopak svou snahou posloužit co nejvíce běžnému člověku, který při cestě za prací nebo zábavou do terénu vjede jen příležitostně, došel až téměř ke kompromisu s SUV. Uživatelnost tomu dost nasvědčuje, podobně i jako interiér. Kokpit charakterizují pohodlná široká sedadla a vynikající výhled. Podobně jako exteriér je i uvnitř vůz tvořen přátelsky zaoblenými liniemi a důležitost řidiče nepřeceňují žádné přehnaně výrazné off-roadové ovladače. Sympatický přeplňovaný diesel s vysokotlakým přímým vstřikováním lze sice až příliš snadno přimět k vyšší průměrné spotřebě, zato hlukem neruší a zdatným a trvalým záběrem i akcelerací zaujme. Jízdní vlastnosti vozu s citelně lehčím odpružením, který ale jinak ukázkově drží stopu, jsou směřovány více na silnici, kde se chová velmi pohodlně a vzbuzuje dojem bezpečí. Samostatnou kapitolou automobilu Santa Fe je zavazadlový prostor, který je přístupný jak oklápěným zadním oknem, tak i pátými dveřmi. Uvnitř nabízí praktické boční prohlubně a dvojité dno.

Jak na DPH

I lehký terénní automobil lze dobře nakoupit s odpočtem DPH. Pro Santa Fe byl výrobcem vyvinut rám s mřížkou a pevnými „zády“ k oddělení zavazadlového prostoru - v ČR vychází na 24 tisíc korun. Mříž je sice velkými okny dobře patrná i zvenčí, ale u aut tohoto typu není nijak rušivá a vozu Santa fe s velkým zavazadelníkem dokonce celkem prospěje.

Na co to auto je?

Lehký korejský off-road do snazšího terénu nadělá mnoho spolehlivé práce každému podnikateli, který své lidi posílá do terénu nebo do odlehlých stavebních oblastí. Spolehlivá průchodnost běžných překážek mimo silnici, příznivá cena a velký zavazadlový prostor nabízí dost ideální kombinaci. Tytéž vlastnosti lze dobře ocenit při víkendovém provozu.

Potřeboval jsem přesně tohle auto

Marek Karský, majitel firmy na výškové práce

* Nabídka off-roadů je veliká, vybíral jste podle linií, nebo podle ceny?

Cena byla hodně důležitá, ale získal jsem zakázku na opravu řady konstrukcí s vysokým napětí. Lukrativní ale hůř dostupné. Potřeboval jsem vhodný vůz, a hned.

* Osvědčil se Hyundai Santa Fe do lehkého terénu?

Nemá sice průchodnost amerického Hummeru, ale já nepotřebuji dobývat Irák ani projet prales. Dovezl mne zatím všude a bez technického problému.

Hodnocení

+ KLADY

+ Příznivá cena

+ Designová osobitost

+ Hluboká sedadla

+ Živý a úsporný diesel

+ Velký zavazadlový prostor

- ZÁPORY

- Měkčí odpružení

- Méně hustá servisní síť m Prostupuje spíš jen lehčí terén

- Vyšší nástupní výška

- Slabší topení u podlahy

Zvláštní pozornost zaslouží: individuální nastavitelnost i sedadel v druhé řadě

Technické parametry a cena

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 4×4

obsah motoru 1991 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 83 kW

Točivý moment 255 Nm

Maximální rychlost 166 km/h

Zrychlení z 0 na 100 17 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 9,5 l/l00 km

Spotřeba na dálnici 6,5 l/l00 km

Spotřeba průměrná 7,6 l/l00 km

Provozní hmotnost 1718 kg

Délka 4500 mm

Šířka 1820 mm

Výška 1675 mm

Zavazadlový prostor 690 dm3

Objem nádrže 65 l

Cena 799 900 Kč

FOTO: HYUNDAI (4x)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Razer Atheris je bezdrátová myš s údajně nejdelší výdrží na světě
Co čeká Radeony: GPU Navi má prý zvláštní jednotky pro AI, vynořil se další čip Vega
Google spustil nový webový chat. Nic neumí a bez mobilu stejně nefunguje
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít