Hyundai Matrix -nová síla z Asie

18. dubna 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
18. dubna 2005, 00:00

NOVINKA Přichází jaro a řada automobilek představuje nové či modernizované modely. Pozadu nezůstává ani korejská značka Hyundai s omlazeným velkoprostorovým modelem nižší střední třídy Matrix. Vnější rozměry karoserie matrixu rozhodně nenasvědčují, že uvnitř je pro posádku dostatek místa.

NOVINKA Přichází jaro a řada automobilek představuje nové či modernizované modely. Pozadu nezůstává ani korejská značka Hyundai s omlazeným velkoprostorovým modelem nižší střední třídy Matrix. Vnější rozměry karoserie matrixu rozhodně nenasvědčují, že uvnitř je pro posádku dostatek místa. To prozradí až hodnota rozvoru (2600 milimetrů), případně ještě lépe praktická zkouška. Při plném obsazení pěti přepravovanými osobami nabízí model ve svém zavazadelníku 350 litrů volného místa, po jednoduchém sklopení opěradel zadních sedaček 740 litrů. Pokud je to vzhledem k nákladu stále málo, po další úpravě interiéru se lze dostat až k rekordní hodnotě 1284 litrů. Zadní sedadla lze i posouvat, což dálezlepšuje variabilitu vozu. Vnitřek novéhomatrixu osloví zvolenými barvami i použitým materiálem. Ergonomické uspořádánípřístrojové desky naznačuje, že je to vůzskutečně vysoké technické úrovně. Ukazatele umístěné nad středovým panelem jsounatočeny k řidiči a jsou tak dobře přehledné a čitelné. Ostatní kontrolky jsou umístěnypřed dobře do ruky padnoucím volantemvčetně těch, které upozorňují na nedovřeníbočních či zadních dveří. Matrix se vždy prezentoval jako automobil bez větších nedostatků, takže i změny, které přinášejí modernizaci, jsou spíše dílčínež zásadní. Kromě lehkých vylepšení exteriéru i interiéru je horkou novinkou především turbodieselový motor s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla (VGT) a vyšším výkonem. Až dosud model poháněly alternativnědva čtyřválcové benzinové motory a jedentříválcový turbodiesel. Zatímco stotřikoňová šestnáctistovka a stodvacetitříkoňová osmnáctistovka zůstaly beze změn, turobdiesel o objemu 1,5 litru je zcela nový. Přitažlivost si nový Hyundai Matrixuchovává i dalšími přednostmi. Napříkladje to rozsáhlou základní výbavou či výbavou na přání. Verze Champion nabízí v základu airbag řidiče i spolujezdce, antiblokovací systém brzd (ABS) a rozdělovač brzdné síly (EBD), imobilizér, posilovač řízení, otáčkoměr, elektricky ovládanávnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, přípravu pro rádio včetně čtyř reproduktorů či manuální klimatizaci. Nový Hyundai Matrix je i při své velikosti skutečně plnohodnotným vozítkem určeným pro široký okruh zákazníků. * * MOTOR Díky použití přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail je motor pružný, tichý a úsporný. * HYUNDAI MATRIX 1,5 CRDI**

Objem motoru 1493 m3

Výkon 75 kW

Nejvyšší rychlost 164 km/hod

Spotřeba 5,4 l/100 km

Cena 469 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče