Hyundai Matrix -nová síla z Asie

18. dubna 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
18. dubna 2005, 00:00

NOVINKA Přichází jaro a řada automobilek představuje nové či modernizované modely. Pozadu nezůstává ani korejská značka Hyundai s omlazeným velkoprostorovým modelem nižší střední třídy Matrix. Vnější rozměry karoserie matrixu rozhodně nenasvědčují, že uvnitř je pro posádku dostatek místa.

NOVINKA Přichází jaro a řada automobilek představuje nové či modernizované modely. Pozadu nezůstává ani korejská značka Hyundai s omlazeným velkoprostorovým modelem nižší střední třídy Matrix. Vnější rozměry karoserie matrixu rozhodně nenasvědčují, že uvnitř je pro posádku dostatek místa. To prozradí až hodnota rozvoru (2600 milimetrů), případně ještě lépe praktická zkouška. Při plném obsazení pěti přepravovanými osobami nabízí model ve svém zavazadelníku 350 litrů volného místa, po jednoduchém sklopení opěradel zadních sedaček 740 litrů. Pokud je to vzhledem k nákladu stále málo, po další úpravě interiéru se lze dostat až k rekordní hodnotě 1284 litrů. Zadní sedadla lze i posouvat, což dálezlepšuje variabilitu vozu. Vnitřek novéhomatrixu osloví zvolenými barvami i použitým materiálem. Ergonomické uspořádánípřístrojové desky naznačuje, že je to vůzskutečně vysoké technické úrovně. Ukazatele umístěné nad středovým panelem jsounatočeny k řidiči a jsou tak dobře přehledné a čitelné. Ostatní kontrolky jsou umístěnypřed dobře do ruky padnoucím volantemvčetně těch, které upozorňují na nedovřeníbočních či zadních dveří. Matrix se vždy prezentoval jako automobil bez větších nedostatků, takže i změny, které přinášejí modernizaci, jsou spíše dílčínež zásadní. Kromě lehkých vylepšení exteriéru i interiéru je horkou novinkou především turbodieselový motor s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla (VGT) a vyšším výkonem. Až dosud model poháněly alternativnědva čtyřválcové benzinové motory a jedentříválcový turbodiesel. Zatímco stotřikoňová šestnáctistovka a stodvacetitříkoňová osmnáctistovka zůstaly beze změn, turobdiesel o objemu 1,5 litru je zcela nový. Přitažlivost si nový Hyundai Matrixuchovává i dalšími přednostmi. Napříkladje to rozsáhlou základní výbavou či výbavou na přání. Verze Champion nabízí v základu airbag řidiče i spolujezdce, antiblokovací systém brzd (ABS) a rozdělovač brzdné síly (EBD), imobilizér, posilovač řízení, otáčkoměr, elektricky ovládanávnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, přípravu pro rádio včetně čtyř reproduktorů či manuální klimatizaci. Nový Hyundai Matrix je i při své velikosti skutečně plnohodnotným vozítkem určeným pro široký okruh zákazníků. * * MOTOR Díky použití přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail je motor pružný, tichý a úsporný. * HYUNDAI MATRIX 1,5 CRDI**

Objem motoru 1493 m3

Výkon 75 kW

Nejvyšší rychlost 164 km/hod

Spotřeba 5,4 l/100 km

Cena 469 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí? Jaké jsou platy lékařů a sester?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Zkušený řidič poráží autonomní řízení. Nesplete si igelitku…
Až se zima zeptá… Renault představil Duster vybavený pásy, který odolá i granátům
Jak číst značení pneumatik a co znamenají zkratky na boku pneumatiky
Volkswagen T-Roc používá techniku Golfu. Je to už čtvrté SUV od VW
Test motocyklu Moto Guzzi Audace Carbon: Uhlíkový svalovec
Technologie
YotaPhone 3: Rusové znovu přidali e-ink displej na záda telefonu
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít