Hyundai Matrix -nová síla z Asie

18. dubna 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
18. dubna 2005, 00:00

NOVINKA Přichází jaro a řada automobilek představuje nové či modernizované modely. Pozadu nezůstává ani korejská značka Hyundai s omlazeným velkoprostorovým modelem nižší střední třídy Matrix. Vnější rozměry karoserie matrixu rozhodně nenasvědčují, že uvnitř je pro posádku dostatek místa.

NOVINKA Přichází jaro a řada automobilek představuje nové či modernizované modely. Pozadu nezůstává ani korejská značka Hyundai s omlazeným velkoprostorovým modelem nižší střední třídy Matrix. Vnější rozměry karoserie matrixu rozhodně nenasvědčují, že uvnitř je pro posádku dostatek místa. To prozradí až hodnota rozvoru (2600 milimetrů), případně ještě lépe praktická zkouška. Při plném obsazení pěti přepravovanými osobami nabízí model ve svém zavazadelníku 350 litrů volného místa, po jednoduchém sklopení opěradel zadních sedaček 740 litrů. Pokud je to vzhledem k nákladu stále málo, po další úpravě interiéru se lze dostat až k rekordní hodnotě 1284 litrů. Zadní sedadla lze i posouvat, což dálezlepšuje variabilitu vozu. Vnitřek novéhomatrixu osloví zvolenými barvami i použitým materiálem. Ergonomické uspořádánípřístrojové desky naznačuje, že je to vůzskutečně vysoké technické úrovně. Ukazatele umístěné nad středovým panelem jsounatočeny k řidiči a jsou tak dobře přehledné a čitelné. Ostatní kontrolky jsou umístěnypřed dobře do ruky padnoucím volantemvčetně těch, které upozorňují na nedovřeníbočních či zadních dveří. Matrix se vždy prezentoval jako automobil bez větších nedostatků, takže i změny, které přinášejí modernizaci, jsou spíše dílčínež zásadní. Kromě lehkých vylepšení exteriéru i interiéru je horkou novinkou především turbodieselový motor s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla (VGT) a vyšším výkonem. Až dosud model poháněly alternativnědva čtyřválcové benzinové motory a jedentříválcový turbodiesel. Zatímco stotřikoňová šestnáctistovka a stodvacetitříkoňová osmnáctistovka zůstaly beze změn, turobdiesel o objemu 1,5 litru je zcela nový. Přitažlivost si nový Hyundai Matrixuchovává i dalšími přednostmi. Napříkladje to rozsáhlou základní výbavou či výbavou na přání. Verze Champion nabízí v základu airbag řidiče i spolujezdce, antiblokovací systém brzd (ABS) a rozdělovač brzdné síly (EBD), imobilizér, posilovač řízení, otáčkoměr, elektricky ovládanávnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, přípravu pro rádio včetně čtyř reproduktorů či manuální klimatizaci. Nový Hyundai Matrix je i při své velikosti skutečně plnohodnotným vozítkem určeným pro široký okruh zákazníků. * * MOTOR Díky použití přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail je motor pružný, tichý a úsporný. * HYUNDAI MATRIX 1,5 CRDI**

Objem motoru 1493 m3

Výkon 75 kW

Nejvyšší rychlost 164 km/hod

Spotřeba 5,4 l/100 km

Cena 469 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít