Hyundai Getz je levný a na silnici stabilní

08. prosince 2003, 00:00 - KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
08. prosince 2003, 00:00

V SEGMENTU MALÝCH VOZŮ SI GETZ I PODLE PRODEJNÍCH STATISTIK VEDE CELKEM ÚSPĚŠNĚ. KDYŽ PŘIJDE ŘEČ NA VNITŘNÍ PROSTOR A PAK I NA CENU, NENÍ DIVU. V ZÁKLADNÍ MOTORIZACI DOKÁŽE PRŮMĚRNOU SPOTŘEBU "STÁHNOUT" POD ŠESTILITROVOU HRANICI.

 

Se základním motorem 1.1 to sice není žádný drak, ale spotřebu „umí“ pod 6 litrů Sympaticky kompaktní karoserie malého Hyundaie dává vyniknout snad jen větším předním světlometům. A ačkoliv je záď dost zaoblena, není to ani trochu kvůli rychlejšímu klesání koncových partií střechy. Interiér je překvapivě prostorný a veškeré uspořádání je spíše v duchu funkčnosti než snahy o dojem luxusu. Přední i zadní (u pětidveřové verze) pár dveří se otevírá dostatečně doširoka, takže nastupování je pohodlné. Za volantem se silným středem nabízí vůz klasickou palubní přístrojovou desku. Středová konzola nese krom audia už jen jednoduché ovládání klimatizace. Množství kapes, přihrádek i pár závěsných háčků dělá z Getze uživatelsky vstřícný automobil. Přispívá tomu také jednoduchost, s níž se skládají zadní sedadla. Zavazadlový prostor může využít dvojitého dna. Kufr je mírně hendikepován menším víkem pátých dveří a vyšším prahem. Ten se ovšem objeví tehdy, pokud není instalována „druhá“ podlážka, která patří mezi příplatkovou výbavu. Jízdní vlastnosti vozu jsou určeny spíše slabšími motory, které Hyundai pro Getze nabízí. Základním agregátem je benzinový 1,1, který sice nevyniká sportovním zátahem a v táhlých stoupáních mu dochází dech, zato umí běžnému klidnému řidiči nabídnou velmi nízkou průměrnou spotřebu paliva. Mezi jízdní vlastnosti Getze patří spolehlivá stabilita. A to i přesto, že jedním z prvních dojmů při nasednutí do auta je pocit vyššího těžiště. Detailní technická data i stabilita v zatáčkách toto podezření ale rychle vymažou. I v základním provedení Getz nabízí posilovač řízení, nárazníky v barvě vozu nebo boční ochranné lišty. V sérii dodávané jsou i předpínače bezpečnostních pásů, dětská pojistka či airbag pro řidiče. Vstřícné se mohou zdát i ceny doplňkové výbavy, kde například metalický lak přijde na 8500 Kč, síťový program do zavazadlového prostoru na 1290 Kč a střešní nosič na 4900 Kč. Hyundai Getz je uživatelsky velmi příjemný vůz s univerzálním využitím. Korejská automobilka i díky němu hlásí neustále stoupající statistiky prodejů a realizuje záměr výstavby výrobní kapacity ve střední Evropě. + KLADY * nízká pořizovací cena * dobré jízdní vlastnosti * úsporné motory * nízká hlučnost  - ZÁPORY * závěs bezpečnostních pásů příliš vzadu * nižší prestiž značky * vyšší práh zavazadlového prostoru * kokpitové světlo příliš vzadu TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Hyundai Getz 1.1 SOHC 12 V

Obsah motoru 1086 ccm

Počet válců 4 Max. výkon 47 kW

Točivý moment 94 Nm

Maximální rychlost 150km/h

Zrychlení z 0 na 100 16,1 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 7,2l/l00 km

Spotřeba na dálnici 5,0l/l00 km

Spotřeba průměrná 5,8l/l00 km

Provozní hmotnost 1073 kg

Délka 3810 mm

Šířka 1665 mm

Výška 1490 mm

Zavazadlový prostor 254/977 dm3

Objem nádrže 45 l

Cena (ve verzi N1) 199 334 Kč bez DPH

ČÍM VYNIKÁ?

Getz, i přes nevýhodu rozdílných celních nákladů oproti například „unijním“ vozům, vyniká nízkou cenou a k tomu navíc i možností odpočtu DPH. Před necelým čtvrtrokem, kdy se zpřísnila pravidla pro prodej s odpočtem DPH, zůstal Getz jako jeden z mála v nabídce. Hyundai hlásí stoupající prodej.

**NA CO TO AUTO JE?

Hyundai Getz je ideálním nízkonákladovým vozem pro jakékoliv drobné poslání ve firmě. V „odpočtové“ variantě si poradí is téměř půltunovým nákladem a v osobní verzi nabídne celkem slušné pohodlí čtyřem zaměstnancům. Není to ovšem vůz na příliš dlouhé cesty ani reprezentativní automobil pro nejvyšší vedení. Getz poslouží messengerské službě stejně dobře jako referentský vůz a odveze imenší rodinu.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče