Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6: Zábava z jiného světa

20. listopadu 2011, 10:27 - Stanislav Švarc, Miroslav Štochl
20. listopadu 2011, 10:27

V dnešním světě působí Hyundai Genesis Coupe s šestiválcem jako podivné zjevení. Má totiž velký atmosférický motor, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál a beze studu ukazuje spíše obhroublý charakter.

Foto: Hyundai

A to je v době posedlé downsizingem, přeplňováním, honbou za nízkými emisemi a vymýšlením nejrůznějších elektronicko-bezpečnostních složitostí skoro až zázrak. Také díky tomu mohu s klidným svědomím prohlásit: Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 je jedno z nejupřímnějších aut, které si dnes lze pořídit – přestože má mouchy a k dokonalosti pár věcí chybí.

Evropské zvyky

Samotné auto je v tom do určité míry nevinně. Hyundai Genesis Coupe totiž bylo vytvořeno pro americký trh, který má pochopitelně svoje zvláštnosti a výrobci se jim musí přizpůsobit. V případě korejského kupé jde třeba o skutečnost, že si nemůžete oficiálně objednat navigaci, což český zástupce řeší trochu krkolomnou instalací systému od externího dodavatele značky Clarion. Původní audiosystém se pak přesune do kufru. Zdálo se mi také, že v Evropě jsme už u hyundaie zvyklí na přece jen pohlednější interiér.

Ale upřímně, na uvedené nedostatky brzy zapomenete. Horší to je s podvozkem, jehož charakter už samozřejmě ovlivňuje chování při jízdě. Na první pokus působí hodně tvrdě, ale za chvíli zjistíte, že jeho nastavení přece jen představuje kompromis mezi sportovností a komfortem.

Genesis Coupe vůbec vyžaduje delší čas na seznámení, první dojem totiž v tomto případě klame. Sportovní hyundai svou skutečnou osobnost odhalí až po několika kilometrech. Napoprvé to totiž není nic moc. Vzhledu není co vytknout, byť mně osobně připadá, že tu chybí něco „navíc“, něco, co by mě nutilo se na korejské kupé dívat zas a znovu. Dobře odvedená práce, která však nenadchne.

Stejně jsem se cítil i po ujetí prvních metrů. Šestiválec sice po nastartování nádherně zaburácí, ale i na jemné přišlápnutí plynového pedálu reaguje příliš horlivě. Ostrá a krátká spojka sem tam způsobí neelegantní přískok a řízení se zdá být až příliš tuhé. Stejně jako ne zrovna nejpřesnější řazení. A hned první výrazné nerovnosti na silnici nahlas odhalí nepříliš sofistikovaný podvozek. Genesis Coupe prostě není příliš přívětivé a nejvíc to dokazuje právě ve městě.

Doma je až na dálnici

Jenže pak přijde první rychlejší silnice a dojmy se pomalu a jistě mění. Ne že by se najednou vlastnosti auta zlepšily, ale mimo jiné zjistíte, že řízení není vůbec tak tuhé, jak se zpočátku zdálo. Auto vás začne bavit. A to i přesto, že mu k dokonalosti něco chybí. Přesto, že se kupé občas nad nerovnostmi podivně rozvlní. A přesto, že ho máte občas plné ruce.

Nebo naopak právě proto? Cítíte, že Genesis Coupe není dokonalé, ale hlavní je, že se nedokonalost ani nesnaží skrýt. Vše tu působí tak bezprostředně, upřímně, uvěřitelně. Díky poměrně jednoduché technice je chování vozu čitelné a umožňuje tak ve srovnání s podobně výkonnými auty dnešní doby zažít za volantem ničím nerušenou radost a poctivou zábavu. Neotesanost je jeho největší předností.

A když mu pořádně šlápnete na krk, odmění se rozpustilým dováděním. Velice snadno si (samozřejmě po jednoduché deaktivaci stabilizace) nechá „ustřelit“ zadek a zatáčku s vámi vykrouží bokem. Tedy v tom ideálním případě. V tom horším vám může být poměrně jednoduše silnice malá. Ale i to patří k jeho syrovému charakteru. Líbí se mi, že nechává čistě na řidiči, jestli se rozhodne pro čistou stopu, nebo efektní klouzačku dveřmi napřed.

Motor jedna báseň

Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6

motor zážehový šestiválec

objem 3 778 cm3

max. výkon 223 kW (303 koní)

max. rychlost 240 km/h

max. toč. moment 361 N.m

z 0 na 100 km/h 6,3 s

spotřeba 9,9 l/100 km

cena test. modelu 844 990 Kč

Upřímnost u Genesis Coupe podtrhuje i motor. Klasický atmosférický šestiválec o objemu 3,8 litru dává výkon 303 koní a na zadní nápravu posílá 361 N.m točivého momentu. Zvolené technice plně odpovídá i chování motoru. Zátah je snadno čitelný – v nízkých otáčkách působí spíš ospale, zvuková kulisa není nijak výrazná, po překročení 3 500 ot./min se ale významně probouzí a odhodlaně akceleruje až do 6 600 otáček, kdy ho přiškrtí omezovač. Ve vyšších otáčkách o sobě motor dává vědět i akusticky. Surový řev, který vydává, opět působí přirozeně, parádní je i doprovod, o které se stará sání. Nádhera.

A závěr? Ano, zájemci o rychlé svezení si mohou vybírat z aut, která jsou dotaženější, technicky vyspělejší, možná i hezčí. Ale tolik opravdovosti a ryzího charakteru žádné z nich nemá. Na závěr ještě jedna dobrá zpráva: Hyundai Genesis Coupe není příliš drahé. Základní cena provedení s šestiválcem činí 829 990 korun.

 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít