Hypermarkety vytlačují z trhu diskonty

25. června 2009, 16:30 - bay, ČTK
25. června 2009, 16:30

Hypermarkety jsou hlavním nákupním místem pro 43 procent českých domácností, zatímco loni je uvádělo 39 procent. Podíl diskontních prodejen mírně klesl na 23 procent.

Autor: Martin Siebert

Obrat všech tuzemských hypermarketů v loňském roce stoupl meziročně o sedm procent na rekordních více než 141 miliard korun. V Česku bylo otevřeno 15 nových hypermarketů a na konci loňského roku jich na tuzemském trhu bylo v provozu již téměř 250. Nejvíce hypermarketů měl Kaufland s 88 prodejnami, následovaný řetězcem Tesco s 57 hypermarkety.

Podle průzkumu společnosti Incoma GfK mají nejvíce pravidelných zákazníků obchodní řetězce Kaufland, Penny Market, Lidl, Albert a Jednota. Největší růst nákupu potravin letos zaznamenalo Tesco.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče