Menu Zavřít

Hypermarkety vtrhly na Slovensko

16. 9. 2002
Autor: Euro.cz

Desítka největších řetězců v SR dokázala v minulém roce zvětšit svůj podíl na trhu rychleji než T0P 10 českých řetězců. TOP 10 obchodních firem zvýšilo svůj podíl na slovenském maloobchodním trhu o více než tři procenta z 8,2 na 11,5 %. Deset největších řetězců v Česku ve stejném období zaznamenalo růst o 2,3 % z 27,9 na 30,1 %.

Desítka největších řetězců v SR dokázala v minulém roce zvětšit svůj podíl na trhu rychleji než T0P 10 českých řetězců.

TOP 10 obchodních firem zvýšilo svůj podíl na slovenském maloobchodním trhu o více než tři procenta z 8,2 na 11,5 %. Deset největších řetězců v Česku ve stejném období zaznamenalo růst o 2,3 % z 27,9 na 30,1 %. Na Slovensku mají řetězce oproti českému trhu výhodu v nižší koncentrovanosti trhu, což jim umožňuje pohodlnější expanzi. V ČR je koncentrace maloobchodního trhu přibližně třikrát vyšší než na Slovensku. Mezinárodní řetězce se výrazněji prosazují i mezi TOP 50 slovenského obchodu. Vloni už připadalo 43 % obratu této skupiny na mezinárodní firmy. V České republice je však tento podíl výrazně vyšší - na nadnárodní obchodní skupiny připadá 80 % obratu z první padesátky největších firem.

Pořadí mezinárodních řetězců podle obratu

Skupiny (řetězce) ČR SR

Metro (Metro, Makro) 1. 2.

Ahold (Hypernova, Albert) 2. *

Rewe (Billa, Penny Market, Teppich Frick) 3. 3.

Lidl & Schwarz (Kaufland) 4. 7.

Tesco (Tesco) 5. 1.

Tengelmann (Plus diskont, OBI, Interfruct) 6. 41.

Globus (Globus, Baumarkt Globus) 7. -

Delhaize le Lion (Delvita, Sama) 8. 19.

Carrefour (Carrefour) 9. 4.

BRAND24

* - není v první padesátce

Pramen: Retail Market Monitor, Incoma Research

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).