Hydropneumatický zážitek

31. července 2006, 00:00 - ERICH HANDL
31. července 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - CITROEN C5 Majitelům menších firem a středním manažerům nabízí společnost Citroen model C5, který konkuruje Škodě Superb, Fordu Mondeo nebo Opelu Vectra. Profit jej minulý týden otestoval s benzinovým dvoulitrem pod kapotou. Cépětka od Citroenu je avantgardní sedan, který je určen na podnikatelskou reprezentaci.

VYZKOUŠELI JSME - CITROEN C5 Majitelům menších firem a středním manažerům nabízí společnost Citroen model C5, který konkuruje Škodě Superb, Fordu Mondeo nebo Opelu Vectra. Profit jej minulý týden otestoval s benzinovým dvoulitrem pod kapotou.

Cépětka od Citroenu je avantgardní sedan, který je určen na podnikatelskou reprezentaci. Ve verzi Break nabízí i možnost montážní přepážky a odpočtu DPH. Nejlevnější sedan vyjde na 579 900 korun, s testovaným dvoulitrem pod kapotou o 200 tisíc korun dráže. Je to dobré auto do firmy?

Vůz určitě nezklame toho, kdo si potrpí na dynamický design a řadu technických vymožeností. Má francouzsky ladné tvary karoserie a pěkný interiér. Přední xenonové světlomety s krytem z polykarbonátu se automaticky natáčejí při otočení volantem a pomáhají řidiči v orientaci v zatáčce. Zrcátka se při uzamčení vozu sama sklopí. A největší raritou je takzvané hydropneumatické odpružení. Jezdec může pomocí tlačítka upravovat výšku podvozku podle stylu jízdy. Při najíždění na obrubník lze auto zvednout o několik centimetrů, pro řezání zatáček je možné zvolit nižší profil. A taky vám městská policie nenasadí botičku. Je to věc, kterou konkurence nenabízí. Jízda v Citroenu C5 připomíná plavbu na lodi. Je to houpavý zážitek, v prudkých zatáčkách se řidiči zdá, že každou chvíli půjde auto do smyku. Ale vše řídí elektronika, stroj se vždycky na asfaltu udržel. Jde o pohodlné, francouzsky měkké svezení, ale kdo chce cítit vozovku, ten si musí pořídit jiné auto. Výhrady jsme měli také k motoru. Vůz poháněl benzinový dvoulitr o výkonu 140 koní, na svůj objem byl dost líný. Z nuly na sto kilometrů rozjede dvoutunové auto až za 9,1 sekundy. Přitom výrobcem uváděná spotřeba osm litrů na sto kilometrů jízdy je spíše zbožným přáním, auto jezdí za devět až deset litrů. Agregátu by také slušel šestý rychlostní stupeň.

Citroen C5 je velké auto, vybavené prostorem pro všech pět cestujících. Ocení ho manažeři, kteří preferují pohodlí, v autě chtějí být jako v obýváku. Lze jim doporučit jiný motor než náš benzinový dvoulitr. Výkonově srovnatelný a také dvoulitrový naftový HDI vyjde jen o čtyřicet tisíc korun dráže.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Sedan Citroen C5 je malá manažerská limuzína. V kufru s objemem 471 litrů uveze méně zboží než menší Škoda Octavia. Lze jej ale sklopením opěradla zadního sedadla zvětšit na 1315 litrů. Kdo chce odpočet DPH, musí si pořídit dlouhou verzi Break.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model: Citroen C5 2,0 i

Typ vozu: pětimístný sedan

Motor: benzinový čtyřválec

Objem válců: 2 litry

Max. výkon: 103 kW

Max. rychlost: 210 km/hod

Zrychlení: 0-100 9,1 sekundy

Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Kufr: 471 l

Cena (základ): 776 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Microsoftu se daří hlavně díky Office a cloudu. Zdvojnásobil zisk
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít