Hydropneumatický zážitek

31. července 2006, 00:00 - ERICH HANDL
31. července 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - CITROEN C5 Majitelům menších firem a středním manažerům nabízí společnost Citroen model C5, který konkuruje Škodě Superb, Fordu Mondeo nebo Opelu Vectra. Profit jej minulý týden otestoval s benzinovým dvoulitrem pod kapotou. Cépětka od Citroenu je avantgardní sedan, který je určen na podnikatelskou reprezentaci.

VYZKOUŠELI JSME - CITROEN C5 Majitelům menších firem a středním manažerům nabízí společnost Citroen model C5, který konkuruje Škodě Superb, Fordu Mondeo nebo Opelu Vectra. Profit jej minulý týden otestoval s benzinovým dvoulitrem pod kapotou.

Cépětka od Citroenu je avantgardní sedan, který je určen na podnikatelskou reprezentaci. Ve verzi Break nabízí i možnost montážní přepážky a odpočtu DPH. Nejlevnější sedan vyjde na 579 900 korun, s testovaným dvoulitrem pod kapotou o 200 tisíc korun dráže. Je to dobré auto do firmy?

Vůz určitě nezklame toho, kdo si potrpí na dynamický design a řadu technických vymožeností. Má francouzsky ladné tvary karoserie a pěkný interiér. Přední xenonové světlomety s krytem z polykarbonátu se automaticky natáčejí při otočení volantem a pomáhají řidiči v orientaci v zatáčce. Zrcátka se při uzamčení vozu sama sklopí. A největší raritou je takzvané hydropneumatické odpružení. Jezdec může pomocí tlačítka upravovat výšku podvozku podle stylu jízdy. Při najíždění na obrubník lze auto zvednout o několik centimetrů, pro řezání zatáček je možné zvolit nižší profil. A taky vám městská policie nenasadí botičku. Je to věc, kterou konkurence nenabízí. Jízda v Citroenu C5 připomíná plavbu na lodi. Je to houpavý zážitek, v prudkých zatáčkách se řidiči zdá, že každou chvíli půjde auto do smyku. Ale vše řídí elektronika, stroj se vždycky na asfaltu udržel. Jde o pohodlné, francouzsky měkké svezení, ale kdo chce cítit vozovku, ten si musí pořídit jiné auto. Výhrady jsme měli také k motoru. Vůz poháněl benzinový dvoulitr o výkonu 140 koní, na svůj objem byl dost líný. Z nuly na sto kilometrů rozjede dvoutunové auto až za 9,1 sekundy. Přitom výrobcem uváděná spotřeba osm litrů na sto kilometrů jízdy je spíše zbožným přáním, auto jezdí za devět až deset litrů. Agregátu by také slušel šestý rychlostní stupeň.

Citroen C5 je velké auto, vybavené prostorem pro všech pět cestujících. Ocení ho manažeři, kteří preferují pohodlí, v autě chtějí být jako v obýváku. Lze jim doporučit jiný motor než náš benzinový dvoulitr. Výkonově srovnatelný a také dvoulitrový naftový HDI vyjde jen o čtyřicet tisíc korun dráže.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Sedan Citroen C5 je malá manažerská limuzína. V kufru s objemem 471 litrů uveze méně zboží než menší Škoda Octavia. Lze jej ale sklopením opěradla zadního sedadla zvětšit na 1315 litrů. Kdo chce odpočet DPH, musí si pořídit dlouhou verzi Break.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model: Citroen C5 2,0 i

Typ vozu: pětimístný sedan

Motor: benzinový čtyřválec

Objem válců: 2 litry

Max. výkon: 103 kW

Max. rychlost: 210 km/hod

Zrychlení: 0-100 9,1 sekundy

Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Kufr: 471 l

Cena (základ): 776 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče