Hybrid pro manažery i jejich ženy

14. listopadu 2008, 13:46 - Karel Zaoral
14. listopadu 2008, 13:46

Model přebírá hodně ze vzhledu off-roadů

V Evropě je značka Nissan synonymem pro výkonné a oblíbené terénní vozy a SUV. Automobily jako X-Trail, Patrol, Navara, Pathfinder či Murano se mnohdy i přes vyšší ceny prodávají snadno. Nissan si svou pověst kvalitní značky se skvělými výkony budoval dlouho a poctivě i přes to, že vysoké náklady automobilku nejednou přivedly na pokraj bankrotu. Testovaný quashqai byl pro Nissan trochu krokem do neznáma. Není to off-road ani SUV a současně nelze vzhledem k velikosti hovořit ani o hatchbacku. Chytré hlavy pro takový případ vymyslely pojmenování crossover, tedy v podstatě hybrid několika možných kategorií. Sázka na oblibu SUV se nakonec Nissanu vyplatila. Přitom úvaha lidí z automobilky je prostá. Každým trochu větším městem se prohání smečka podnikatelů a jejich ženušek ve velkých SUV, vybavených kromě všeho dostupného luxusu také výkonnými technologiemi i pro jízdu těžkým terénem. Fakt, že vozy těchto majitelů poznají terén jen při občasném parkování na trávníku, je také dobře známý. Jenže veškerá ta zcela zbytečná off-roadová výbava je drahá. V rámci boje za vyšší marži sečtěme fakta a výsledek je jasný: lidé chtějí velké a robustní auto, z nějž je dobře vidět a v němž se cítí bezpeční. Terénní výbava je v podstatě nezajímá. A tak vznikl quashqai. Auto s výrazem off-roadu, vysoké, poskytující dobrý rozhled, avšak bez terénních technologií. Tedy levnější a zároveň umožňující nastavit vyšší prodejní marže. Nyní už je možné konstatovat, že vzhledem k prodejním číslům zákazníci Nissanu absenci off-road schopností ani trochu nevyčítají. Navíc zájemci si mohou pohon 4×4 dopřát za příplatek. Ačkoliv by se chtělo poznamenat, že do města se hodí spíše vozy typu Smart, trojice miniaut z Kolína či auta jako Volkswagen Lupo, i Quashqai má své opodstatnění. Vysoká stavba vozu a pneumatiky o vyšším profilu znamenají, že auto si poradí i s rozbitými městskými silnicemi, a to při zachování pohodlí pro cestující. Plastové lemování kolem nejrizikovějších partií vozu, tedy nárazníků, lemů blatníků a podběhů se do města hodí také. Hodně škrábanců, což potvrdí každý servis, vzniká neopatrným couváním nebo parkováním. Výhoda plastů spočívá v tom, že jsou pružnější než plech a škrábance na nich nejsou tolik vidět. Jejich potenciální výměna za nové není také tak nákladná, jako by tomu bylo v případě lakovaných částí karoserie. Celkový design hodně odkazuje na větší a luxusnější murano, přičemž svými rozměry je quashqai něčím mezi malým SUV a velkým hatchbackem. Interiér vozu překvapí i zhýčkaného Evropana. Vnitřní nekvalita i drahých vozů z Asie či Ameriky už je klišé, které neplatí. Důkazem může být například Honda Accord poslední generace, auto s možná nejhezčím interiérem všech dob. Materiály uvnitř nissanu snesou kritiku. Nejde o leštěné dřevo a gravírované prvky na panelu audiosoustavy jako u lexusu, ale dané cenové třídě odpovídají velmi dobře. Sedadlům sice chybí boční vedení a pořádná opora ramen, avšak quashqai je auto do města. Ve městě se většinou nejezdí tak, aby řidič v zatáčkách potřeboval boční vedení jako u speciálu Le Mans. Auto si zatím zasloužilo jen chválu a v případě motoru a podvozku se nic k horšímu nezmění. Již dříve testovaný motor 1,5 dCi potvrdil své kvality. Pocitově jej lze přirovnat k o tři deci větším dieselům fordu. Zátah je díky kroutícímu momentu i na poměrně velký Qqashqai slušný, díky čemuž se spotřeba ve městě vejde pod devět litrů nafty na sto kilometrů. Mimo město nssan umí jezdit i za méně než osm litrů. Je to sice více, než uvádí automobilka, ale pořád jde o slušné hodnoty. Motoru zdatně sekunduje i skvěle naladěný podvozek. Vzhledem k vysokým profilům pneumatik nevadí ani jeho tvrdší a sportovnější nastavení. Celkový verdikt je tedy k Nissanu Quashqai příznivý. Městu skutečně odolá.

klady jízdní vlastnosti pohodlné odpružení úsporný motor přesné řízení

zápory omezený prostor na zadních sedadlech

tabulka: motor: řadový vznětový čtyřválec objem: 1461 ccm výkon: 78 kW Nejvyšší rychlost (km/h): 174 Zrychlení 0-100 km/h (s): 12,2 spotřeba: 9/7/8 převodovka: šestistupňová manuální cena 546900 Kč(základní)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Volby 2017: vše, co potřebujete vědět
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Auta
Jak a kde zařídit výměnu řidičáku v roce 2017?
Vyberte nejlepší auta roku 2018 a vyhrajte ceny za 300 000 Kč
Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“
Land Rover míří také na silnice. Road Rover bude luxusní elektromobil
Test: Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G160 AWD
Technologie
Tip na VPN: Windscribe vám dá 10 GB zadarmo, další kapacitu získáte těžbou kryptoměny
Opera se dotýká virtuální reality. Přehraje 360° video v Oculus Riftu a dalších zařízeních
Pirátství prodejům neubližuje, ukazuje studie EU, kterou neměl nikdo vidět
Paměti DDR5 by se mohly objevovat už od roku 2019. Takt až 6,4 GHz, VRM na modulech?
Takhle bude vypadat retro ThinkPad. Lenovo jej nabídne k 25. výročí
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít