Hráli na nervy zákazníka

16. února 2004, 00:00 - Stranu připravil Zdeněk Kubín
16. února 2004, 00:00

Pozitivní i negativní zkušenosti, které učinili podnikatelé již před delší dobou, mohou být inspirativní či varující a upozorňující i dnes. Potvrzují to jak některé články, které přetiskujeme z časopisu Průkopník z roku 1936, tak také pohled na stránky Profitu před deseti lety.

PROFIT PO DESETI LETECH….

Jednu z těchto zkušeností, zveřejněnou v Profitu č. 8/1994 v rubrice Na chybách se člověk učí, připomínáme: Počátkem loňského roku jsem se z důvodu rozrůstající firemní agendy rozhodl zakoupit počítač. Nabídka firmy, kterou jsem si vybral, se mi zdála výhodná a její pracovníci na mne působili profesionálním dojmem. Proto jsem byl překvapen, když ani ne po měsíci provozu došlo k poruše disketové jednotky. Po reklamaci této závady mi byl počítač na počkání opraven. Když jsem požádal o písemné potvrzení tohoto zákroku na mém počítači, nebylo mi vydáno s odůvodněním, že tak krátkou dobu opravy nemá význam sepisovat. Po určité době se projevila další závada. Nebylo možné zálohování dat a dokonce docházelo k poškozování dat na disketách. Po dvou dnech, kdy byl počítač v opravě, mi jej vrátili s tím, že mu vyměnili řadič a provedli testování disketových mechanik. Po převozu domů jsem zjistil, že jedna z nich je nefunkční. Po několika urgencích přijel firemní technik a zjistil, že tato disketová mechanika není vůbec zapojena. Za další dva měsíce došlo ke zhroucení harddisku, a tím také ke ztrátě dat. Po této závadě jsem u prodejce žádal o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz. Moji žádost však zamítli. Místo, aby mi vrátili peníze, nabídli mi za příplatek nový, výkonnější přístroj. Nakonec, doufaje, že nový počítač už bude bezporuchový, jsem tuto nabídku přijal. Když jsem na nový počítač instaloval software, zjistil jsem, že na místo 4 MB RAM má paměť pouze 1 MB RAM. Při reklamaci jsem byl přesvědčován, že to není možné. Nakonec za dva dny přijel technik. Zjistil, že tomu tak opravdu je a počítač opravil. Musím poznamenat, že to byl slušný člověk a za chybu kolegů se omluvil. Po všech útrapách to byla první a poslední omluva ze strany prodejce. Během měsíce dalšího provozu došlo ještě ke dvěma poruchám. Nyní se zdá být vše v pořádku, a tak doufám, že moje počítačová anabáze skončila.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít