Hráli na nervy zákazníka

16. února 2004, 00:00 - Stranu připravil Zdeněk Kubín
16. února 2004, 00:00

Pozitivní i negativní zkušenosti, které učinili podnikatelé již před delší dobou, mohou být inspirativní či varující a upozorňující i dnes. Potvrzují to jak některé články, které přetiskujeme z časopisu Průkopník z roku 1936, tak také pohled na stránky Profitu před deseti lety.

PROFIT PO DESETI LETECH….

Jednu z těchto zkušeností, zveřejněnou v Profitu č. 8/1994 v rubrice Na chybách se člověk učí, připomínáme: Počátkem loňského roku jsem se z důvodu rozrůstající firemní agendy rozhodl zakoupit počítač. Nabídka firmy, kterou jsem si vybral, se mi zdála výhodná a její pracovníci na mne působili profesionálním dojmem. Proto jsem byl překvapen, když ani ne po měsíci provozu došlo k poruše disketové jednotky. Po reklamaci této závady mi byl počítač na počkání opraven. Když jsem požádal o písemné potvrzení tohoto zákroku na mém počítači, nebylo mi vydáno s odůvodněním, že tak krátkou dobu opravy nemá význam sepisovat. Po určité době se projevila další závada. Nebylo možné zálohování dat a dokonce docházelo k poškozování dat na disketách. Po dvou dnech, kdy byl počítač v opravě, mi jej vrátili s tím, že mu vyměnili řadič a provedli testování disketových mechanik. Po převozu domů jsem zjistil, že jedna z nich je nefunkční. Po několika urgencích přijel firemní technik a zjistil, že tato disketová mechanika není vůbec zapojena. Za další dva měsíce došlo ke zhroucení harddisku, a tím také ke ztrátě dat. Po této závadě jsem u prodejce žádal o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz. Moji žádost však zamítli. Místo, aby mi vrátili peníze, nabídli mi za příplatek nový, výkonnější přístroj. Nakonec, doufaje, že nový počítač už bude bezporuchový, jsem tuto nabídku přijal. Když jsem na nový počítač instaloval software, zjistil jsem, že na místo 4 MB RAM má paměť pouze 1 MB RAM. Při reklamaci jsem byl přesvědčován, že to není možné. Nakonec za dva dny přijel technik. Zjistil, že tomu tak opravdu je a počítač opravil. Musím poznamenat, že to byl slušný člověk a za chybu kolegů se omluvil. Po všech útrapách to byla první a poslední omluva ze strany prodejce. Během měsíce dalšího provozu došlo ještě ke dvěma poruchám. Nyní se zdá být vše v pořádku, a tak doufám, že moje počítačová anabáze skončila.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít