Hraje se ve velkém i v malém

19. července 2004, 00:00 - RADAN DOLEJŠ
19. července 2004, 00:00

NĚKTERÉ TURNAJE POTŘEBUJÍ ZIMNÍ STADION, SÍLY LZE ZMĚŘIT I VE SKLEPĚ Velikost tuzemských herních turnajů se značně liší. Mediálně nejvděčnější jsou monstrózní akce typu Mistrovství republiky nebo AMD.PG Challenge 004, který proběhl minulý víkend v Karlových Varech.

**NĚKTERÉ TURNAJE POTŘEBUJÍ ZIMNÍ STADION, SÍLY LZE ZMĚŘIT I VE SKLEPĚ

Velikost tuzemských herních turnajů se značně liší. Mediálně nejvděčnější jsou monstrózní akce typu Mistrovství republiky nebo AMD.PG Challenge 004, který proběhl minulý víkend v Karlových Varech.

Takových akcí se účastní stovky hráčů, kteří si musí většinou přinést své vlastní stroje. Výjimkou jsou právě národní mistrovství, kde všichni hrají na stejných počítačích, které obstarává sponzor. Na těchto mamutích akcích se hraje o velké prizemoney. Ve Varech rozdělovali organizátoři 13 tisíc dolarů (přes 300 000 korun). Jenom hráči nejpopulárnější hry Counter Strike hráli o 7 tisíc dolarů. Podobnou dotaci mělo i Mistrovství ČR v elektronických sportech pořádané Českou asociací elektronických sportů. Do této soutěže se přihlásilo přes 700 špičkových hráčů, na které čekala plocha přes 8000 m 2 , s kapacitou 500 počítačových stanic. Významnou částí festivalu byla národní kvalifikace na celosvětové finále W orld Cyber Games 2004 (WCG). O WCG se také mluví jako o jakési neoficiální olympiádě v počítačových hrách. Na oficiální soutěžní akce - mistrovství - obstarávají počítače organizátoři. Tíhu investic do počítačů pak přesunují na sponzory - zpravidla lokální výrobce PC. Potřeba jsou stovky drahých počítačů, jejichž celková cena stoupá do statisíců. Přitom jde jen o jednorázové využití počítačů, které jsou potřebné na jediný víkend. „Nemáme s tím problém. Vzhledem k ceně a prakticky minimálnímu opotřebení není složité odprodat stroje po kontrole ve slevě,“ řekl Profitu Pavel Mašek ze společnosti Libra Electronics. Ač jde o velkou investici, reklama na mistrovství prý nemá na prodejnost výrobků vliv. „Spíše se snažíme dostat naši značku do povědomí,“ vysvětluje strategii Mašek. Opakem monstrakcí jsou malé LAN party, kdy se sejde pár nadšenců a zahrají si proti sobě v počítačové herně. Některé herny se na to dokonce specializují, jako třeba veliká pražská herna Battlezone. V mimootevírací hodiny, pokud se sejde alespoň osm hráčů, si mohou za nízký poplatek „propařit“ celou noc.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče