Hostem druhého klubového setkání OCP byla Eliška Hašková Coolidge

30. června 2010, 05:33 -
30. června 2010, 05:33

Na konci června proběhlo setkání soutěže OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK – OCP. O etice a etiketě diskutovali hosté s Eliškou Haškovou Coolidge.

Eliška Hašková Coolidge

Autor: Helas

Když si zadáte do Googlu termín „etika“ zjistíte, že se jedná o filozofickou disciplínu, která zkoumá morálku nebo morálně relevantní jednání a jeho normy a zabývá se teoretickým zkoumáním hodnot a principů, které usměrňují lidské jednání v situacích, kdy existuje možnost volby prostřednictvím svobodné vůle. Oproti tomu „etiketa“ je součástí společenského mravu. Její pravidla jsou původně nepsaná a někdy není jasné, proč se určité chování předepisuje nebo naopak zakazuje. Většinou však zpříjemňuje vzájemný styk (například zákaz mlaskat při jídle) a často vyjadřují jistou zdrženlivost a respekt k ostatním, k ženám a starším (například přednost u stolu, ve dveřích). Zjednodušeně se dá říci, že etika je morálním základem, zatímco etiketa je soubor naučených dovedností, pravidel v podnikání nebo chování ve společnosti.

Jak vnímá důsledky etiky a etikety v českém a americkém prostředí sdělila hostům paní Eliška Hašková Coolidge, která byla hostem 2. klubového setkání soutěže OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK – OCP. Setkání se uskutečnilo koncem června v klášteře Minoritů sv. Jakuba. Speciální asistentku 5 amerických prezidentů, spoluautorku úspěšné knihy etikety pro děti a ředitelku agentury Coolidge Service Consulting, naučila základům chování a morálky její rodina, vzor měla především v babičce, dědečkovi a tatínkovi. Podle ní má většina mladých lidí v dnešní době problém s etikou a tím pádem selhává společenské a morální chování po celém světě. Zákonem se etika v podnikání neupevní, je potřeba vychovávat člověka již od dětství k tomu, aby žil tak jak má. Všechno je potřeba naučit se, včetně respektu k druhým lidem.

Hlavním rozdílem v podnikání žen a mužů je podle paní Haškové Coolidge to, že ženy více myslí jako MY, muži spíše jako JÁ. Ženy mají také větší schopnost naslouchat a mají větší potřebu se neustále sebezdokonalovat. Muži vidí většinou jen jednu cestu, ženy z ní dokáží odbočit a najít si náhradní. Úspěch v podnikání leží na několika základních kamenech – organizovat – delegovat – dozorovat – chválit – děkovat – důvěřovat – naslouchat.

Během diskuse zástupce generálního partnera, pan David Řehoř, Head of Cashmanagement Sales GE Money Bank poodhalil dámám etický kodex firmy. I ostatní dámy se do diskuse zapojily, ptaly se paní Haškové Coolidge na její pocity po návratu do vlasti, jak vnímá české podnikání nebo zda někdy udělala i ona sama nějaké společenské faux pas.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče