Hospodářská komora

29. května 2006, 00:00 - Tuto část připravuje Hospodářská komora ČR<br />
29. května 2006, 00:00

INFORMAČNÍ MÍSTA VYŘÍDILA 34 TISÍC DOTAZŮ Do projektu Informační místa pro podnikatele je zahrnuto téměř 160 regionálních kanceláří, kde podnikatelé mohou formou veřejné služby získat informace potřebné pro svoji činnost.

INFORMAČNÍ MÍSTA VYŘÍDILA 34 TISÍC DOTAZŮ

Do projektu Informační místa pro podnikatele je zahrnuto téměř 160 regionálních kanceláří, kde podnikatelé mohou formou veřejné služby získat informace potřebné pro svoji činnost. Tato informační místa za dobu své činnosti zodpověděla 34 tisíc dotazů, týkajících se především možnosti financování rozvoje podniků a vyhledávání obchodních kontaktů. Mezi často kladené dotazy patří rovněž informace týkající se zahájení podnikání, provozu podniku a informace o předpisech vztahujících se k obchodní činnosti.

„Informační místa jsou bezpochyby pro české podnikatele přínosná, protože jim ve všech regionech napomáhají při získávání informací, které pro své podnikání potřebují. Jsem si jistý, že zejména malí a střední podnikatelé oceňují poskytování aktuálních informací, což může napomoci zvyšovat jejich pozici na trhu a konkurenceschopnost,“ uvedl Milan Urban, ministr průmyslu a obchodu.

Během let 2003-2005 se podařilo vybudovat rozsáhlou znalostní databázi skládající se z důvěryhodných internetových zdrojů, odborných příruček pro jednotlivé obory, komplexně zodpovězených dotazů s dlouhodobou informační a znalostní hodnotou apod. Informační místa pro podnikatele průběžně rozšiřují spektrum poskytovaných služeb o další produkty, jako například elektronické aukce, semináře, školení nebo dotované poradenství při čerpání prostředků z programů podpor.

K začátku července 2006 bude rovněž v rámci stávající sítě informačních míst ve všech krajích (kromě Prahy) otevřeno 13 Regionálních exportních míst CzechTrade. „Naším cílem je rozšíření a zefektivnění informačních a poradenských služeb poskytovaných agenturou CzechTrade přímo v regionech České republiky. Cílem agentury je rovněž zpřístupnit firmám v regionech nabídku dalších organizací na podporu obchodu - Exportní garanční a pojišťovací společnosti a České exportní banky - v rámci jednotné nabídky služeb pro exportéry,“ říká o projektu generální ředitel agentury na podporu exportu CzechTrade Ivan Jukl. Vznikající síť postupně nahrazuje dosavadní Regionální informační místa CzechTrade.

Z průběžných šetření ekonomického přínosu vyplývá, že téměř polovině podnikatelů, kteří využili služeb informačních míst, přinesly informace přímý nebo nepřímý finanční efekt. Z výsledků těchto šetření provedených Hospodářskou komorou České republiky v roce 2005 vyplývá, že ekonomický přínos Informačních míst pro podnikatele mohl být přibližně 900 milionů korun.

„Projektu nelze upřít přínos pro českou ekonomiku. Prokazatelně zvyšuje počty pracovních míst a snižuje počty nezaměstnaných,“ řekl Jaromír Drábek, prezident Hospodářské komory České republiky.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče