Horko kolem fondů

22. ledna 2007, 00:00 - Jaroslav Winter
22. ledna 2007, 00:00

PSALI JSME PŘED 15 LETYCo nedokázala několikaměsíční oficiální propagační kampaň, vysvětlující podstatu kuponové privatizace, to se podařilo Harvardským investičním fondům. Jejich reklama je sice v rozporu s dobrými mravy soutěže, avšak nepochybně vyvolala zájem občanů o účast v kuponové privatizaci a přiměla k horečnaté propagační aktivitě i další fondy, kterých vzniklo překvapivě mnoho - přes 400.

Co nedokázala několikaměsíční oficiální propagační kampaň, vysvětlující podstatu kuponové privatizace, to se podařilo Harvardským investičním fondům. Jejich reklama je sice v rozporu s dobrými mravy soutěže, avšak nepochybně vyvolala zájem občanů o účast v kuponové privatizaci a přiměla k horečnaté propagační aktivitě i další fondy, kterých vzniklo překvapivě mnoho - přes 400.

Podnítila rovněž mnohé fondy k postupu, který původně neměly v úmyslu. Například Investiční privatizační fond Komerční banky, který ve své korektní reklamě respektuje skutečnost, že u investiční činnosti nelze se zárukou slíbit prakticky nic, přijímá od 13. ledna prostřednictvím široké sítě poboček Komerční banky kuponové knížky zákazníků, tak jak to po Harvardských začaly dělat některé další investiční fondy. Nadále však nepoužívá a nebude používat žádné agenty pro získávání kuponových knížek, i když prý se někteří podnikavci za jeho agenty vydávají.

Bude zajímavé porovnat za nějakou dobu, jak úspěšně si povedou fondy při vlastní investiční činnosti. Komerční banka při tom sází na spolupráci se zahraničními experty. Na výstavbě systému ekonomické analýzy se již podílí sedm odborníků firmy Andersen Consulting, dále spolupracuje s významnou anglickou firmou Barclays de Zoete Wedd Ltd., která je 100procentní dceřinou společností Barclays Bank, kapitálově nejsilnější banky v Evropě. Jejím dalším partnerem je společnost John Govett, speciální nezávislá skupina zaměřená na expertizy nových investičních trhů.

Pokud jde o reklamu, chce se IPF Komerční banky soustředit na vysvětlení, že není v zájmu lidí investovat do fondu jen na období jednoho roku, ale že s časem hodnota jejich investice poroste. Výhodnější než okamžitý přínos je očekávat od investičních fondů například zajištění věna pro dnes desetiletou dceru či studií pro stejně starého syna.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Revoluce? Už dnes si můžete objednat auto na solární pohon.…
Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti, Aran nebo Teide
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Technologie
Kompletní parametry Skylake-X s 12 až 18 jádry jsou venku. Takty mají překvapivě vysoko
LibreOffice 5.4 vyšel ke stažení. Generuje menší dokumenty a kvalitnější PDF
Na podzim skončí podpora Windows 10 v1511. Toto vydání už skoro nikdo nepoužívá
Konkurence nebo ne, Intel měl v druhém čtvrtletí rekordní tržby. Zvedl i cíle pro celý rok
Microsoft ruší servisní kanály Current Branch a Current Branch for Business [Windows 10]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít