Horko kolem fondů

22. ledna 2007, 00:00 - Jaroslav Winter
22. ledna 2007, 00:00

PSALI JSME PŘED 15 LETYCo nedokázala několikaměsíční oficiální propagační kampaň, vysvětlující podstatu kuponové privatizace, to se podařilo Harvardským investičním fondům. Jejich reklama je sice v rozporu s dobrými mravy soutěže, avšak nepochybně vyvolala zájem občanů o účast v kuponové privatizaci a přiměla k horečnaté propagační aktivitě i další fondy, kterých vzniklo překvapivě mnoho - přes 400.

Co nedokázala několikaměsíční oficiální propagační kampaň, vysvětlující podstatu kuponové privatizace, to se podařilo Harvardským investičním fondům. Jejich reklama je sice v rozporu s dobrými mravy soutěže, avšak nepochybně vyvolala zájem občanů o účast v kuponové privatizaci a přiměla k horečnaté propagační aktivitě i další fondy, kterých vzniklo překvapivě mnoho - přes 400.

Podnítila rovněž mnohé fondy k postupu, který původně neměly v úmyslu. Například Investiční privatizační fond Komerční banky, který ve své korektní reklamě respektuje skutečnost, že u investiční činnosti nelze se zárukou slíbit prakticky nic, přijímá od 13. ledna prostřednictvím široké sítě poboček Komerční banky kuponové knížky zákazníků, tak jak to po Harvardských začaly dělat některé další investiční fondy. Nadále však nepoužívá a nebude používat žádné agenty pro získávání kuponových knížek, i když prý se někteří podnikavci za jeho agenty vydávají.

Bude zajímavé porovnat za nějakou dobu, jak úspěšně si povedou fondy při vlastní investiční činnosti. Komerční banka při tom sází na spolupráci se zahraničními experty. Na výstavbě systému ekonomické analýzy se již podílí sedm odborníků firmy Andersen Consulting, dále spolupracuje s významnou anglickou firmou Barclays de Zoete Wedd Ltd., která je 100procentní dceřinou společností Barclays Bank, kapitálově nejsilnější banky v Evropě. Jejím dalším partnerem je společnost John Govett, speciální nezávislá skupina zaměřená na expertizy nových investičních trhů.

Pokud jde o reklamu, chce se IPF Komerční banky soustředit na vysvětlení, že není v zájmu lidí investovat do fondu jen na období jednoho roku, ale že s časem hodnota jejich investice poroste. Výhodnější než okamžitý přínos je očekávat od investičních fondů například zajištění věna pro dnes desetiletou dceru či studií pro stejně starého syna.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče