Menu Zavřít

Honda Jazz 1.3 i-VTEC Hybrid: Zahrádka na kolech

16. 10. 2011
Autor: profit

Honda začala nedávno nabízet kompaktní Jazz s hybridním pohonem. Přiznejme si ale, že tenhle kříženec MPV a městského vozítka svým vzhledem i naturelem patří žánrově spíš do funky a country než do Jazzu. Nejvíc se bude líbit ekologicky smýšlejícím obyvatelkám metropolí.  

Foto: Honda

Osobitý styl je dneska charakterovým znakem málokterého vozu. Vzezření současné generace Jazzu by asi stálo za delší diskuzi, na každý pád ale neodvádí pozornost od užitných vlastností. A o ty by v případě podobných aut mělo jít především.

Asistent je v ceně

Tahle honda se možná chce líbit, především ale má být praktická, úsporná a ekologická. Tomu odpovídají i technologie převzaté z modelu Insight. Jim vévodí Integrated Motor Assist, který jednak koordinuje chod přídavného elektromotoru, jednak automaticky vypíná spalovací motor, pokud je vůz v klidu. Auto stop funguje spolehlivě, jen při nedostatečně stisknutém brzdovém pedálu probudí motor nečekaně k životu, a auto jako by se mělo k odjezdu bez vašeho svolení.

Palubní počítač vás v několika režimech neustále informuje o všem možném. Je komunikativní, hravý, nutí vás reagovat. Chvílemi budete mít dokonce podezření, že vás vede nejen ke změně jízdních návyků, ale i myšlení. Modrá barva palubních přístrojů indikuje nestřídmou jízdu, zelená vás chválí za to, že jedete plynule, bez zbytečné akcelerace a při brzdění vracíte autu potřebnou energii. Odměnou za citlivou a ohleduplnou jízdu jsou pak květinky, které přibývají na displeji před řidičem.

Honda Jazz 1.3 i-VTEC Hybrid

motorzážehový čtyřválec + elektromotor
objem1 339 cm3
max. výkon65 kW (88 k) + 10 kW (14 k)
max. rychlost175 km/h
max. toč. moment121 N.m + 78 N.m
z 0 na 100 km/h12,2 s
spotřeba4,5 l
cena test. modelu474 900 Kč

Na sportovní notu

Ovládání důležitých prvků je prakticky soustředěno na volantu, respektive pod ním. Ten se tváří stejně sportovně jako analogové přístroje v kulatých tubusech. Na podobnou notu hrají skoro anatomicky tvarovaná sedadla s atraktivním, ne už ale praktickým perforováním – tenhle typ čalounění vás rychle odnaučí konzumovat v autě pečivo i další drobivé pokrmy. Kvalita je společným jmenovatelem všech prvků interiéru, Honda nešetřila ani na materiálech, ani na dílenském zpracování.

Řidičův posaz může být díky nastavitelnému volantu i flexibilnímu sedadlu v podstatě ideální. Komplikovat život mu bude jen široký B sloupek, který brání bočnímu výhledu při couvání. Uvnitř je dost místa ve všech směrech, cestující na předních i zadních sedadlech se budou cítit komfortně. Zklamáním není ani zavazadelník. Kvůli akumulátorům uloženým pod podlahou není sice bůhvíjak prostorný, pro běžné nákupy ale postačí.

Dámská jízda Zuzany Hudcové

Zvláště pokud jste malé postavy, prostorové řešení vnitřku Jazzu vám umožní pohodlné usazení, do sedaček přímo zapadnete. Za pěkného počasí si můžete vychutnat pohled na oblohu sluneční střechou, stačí jen stisknout tlačítko, které odsune roletu. Jedinou výtku si zaslouží úchytka na dveřní opěrce. Ta je nešikovně umístěna doprostřed její délky, takže pokud řidič prudce zatočí a vy budete mít problém se stabilitou, v rychlosti popaměti nahmátnete jen elektrické otevírání oken.

Náhled do budoucnosti

K určení auta se hodí přeposilované řízení, ne už ale necitlivé dávkování brzdného účinku, na které si musí řidič chvilku zvykat. Podvozek je příjemně naladěný, jeho limity jsou znát až při ostřejším průjezdu zatáčkou, kdy se spolu s vysokoprofilovými pneumatikami může dravějšímu šoférovi postarat o zpocené čelo – a nejen čelo.

DT24

Z místa odjíždí honda svižně, horší je to jen s dynamickým zrychlením během jízdy – třeba při předjížděcím manévru. Do pouličních sprintů je prostě lepší se tímhle vozítkem nepouštět. Pokud se snažíte hnát motor do otáček, skoro jako by kvílel bolestí. Sportovní režim automatické převodovky nabízející ovládání pádly pod volantem dává sice iluzi sportovního vozu, pro většinu majitelů (respektive majitelek) zůstane ale spíš hypotetickou volbou. Kombinovaná spotřeba pod hranicí šesti litrů potěší.

Všechno, co Honda na hybridním Jazzu předvedla, ukazuje blízkou budoucnost motorismu. Je to budoucnost, která se ze všeho nejvíc podobá virtuální realitě. Stejně jako třeba v simulátoru je jízda s tímhle autem bezpečná, pohodlná, bezproblémová. Bohužel i bez opravdových emocí…

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).