Honda CR-V: Do města i do terénu

09. října 2010, 02:03 - Stanislav Švarc
09. října 2010, 02:03

Honda CR-V je stálicí mezi SUV, vyrábí se už od roku 1996. Současná třetí generace se objevila v roce 2006 a nedávno prošla modernizací. Úplnou novinkou je verze se vznětovým motorem 2,2 i-DTEC v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Autor: Honda

A právě ta prošla redakčním testem Profitu.

Musím se přiznat, že se vzhledem tohoto auta si nevím rady. Nechává mě totiž v klidu. Nevzbuzovalo (a nevzbuzuje) ve mně žádné emoce. Ty se dostavily až po uchopení volantu a ujetí prvních kilometrů. Kabina je kvalitně zpracovaná, sedadla pohodlná, volant příjemný a všude kolem spousta prostoru. Vnitřek navíc disponuje praktičností – zadní sedačky jsou totiž pohyblivé a široké možnosti využití nabízí i prostorný kufr.

Je 150 koní dost?

Slova chvály zaslouží i jízda. Řízení je přesné, vůz se chová překvapivě čile. Že řídím velké SUV, jsem si uvědomoval jen díky vyšší pozici za volantem. Podvozek spolehlivě absorbuje nerovnosti a skvělá úroveň odhlučnění udržuje kabinu v sympatickém tichu. Tedy až na chvíle, kdy od stopadesátikoňového čtyřválce potřebujete větší výkon. Pak i k vašim uším doléhá typický zvuk dieselového agregátu, který ale bohužel ve vyšších rychlostech nedoprovází žádaný výkon. Motoru totiž poměrně brzy dochází dech, chybí mu nadšení a touha zrychlovat, což poznáte třeba na dálnici. Na vině je zřejmě automatická převodovka. Ta sice řadí poměrně plynule, ale nabízí jen pět stupňů. V nižších rychlostech je však k dispozici dynamiky víc než dost.

Jen kdyby tolik „nepípala“

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Honda CR-V 2.2 motor - vznětový čtyřválec zdvihový objem - 2 200 cm3 max. výkon - 110 kW (150 k) max. rychlost - 190 km/h max. toč. moment - 350 N.m z 0–100 km/h - 10,6 s spotřeba - 7,4 l/100 km cena test. modelu - 1 049 000 Kč

CR-V, kterou jsem vyzkoušel, měla celou řadu bezpečnostních prvků – od adaptivního tempomatu přes upozorňování na překročení minimální vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla až třeba po parkovací kameru. Systémy fungují spolehlivě, možná až příliš úzkostlivě. Na neustálé pípání některé z bezpečnostních „vychytávek“ jsem si zvykal opravdu neochotně. A třeba upozorňování na překážku škubáním pásů či náhlé zpomalení při bleskovém předjíždění (systém detekoval nebezpečné přiblížení k vozidlu vpředu) bylo až nepříjemné. Bezpečnostní prvky ale rozhodně mají smysl, jen je třeba si na ně zvyknout.

V terénu překvapí

I když drtivá většina majitelů SUV do terénu nikdy nevyrazí, s hondou z něj nemusejí mít strach. To, jakým způsobem si i díky zapojení zadních kol při prokluzu poradila s výletem do mokrých a blátivých kopců, bylo na „esúvéčko“ navržené spíše pro rodinu mimořádně překvapující, dokonce až zábavné. Při obvyklé jízdě v městském provozu si CR-V vezme 9,7 litru na sto kilometrů, mimo ně jezdí za přijatelných 8,5 litru.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče