Honda CR-V: Do města i do terénu

09. října 2010, 02:03 - Stanislav Švarc
09. října 2010, 02:03

Honda CR-V je stálicí mezi SUV, vyrábí se už od roku 1996. Současná třetí generace se objevila v roce 2006 a nedávno prošla modernizací. Úplnou novinkou je verze se vznětovým motorem 2,2 i-DTEC v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Autor: Honda

A právě ta prošla redakčním testem Profitu.

Musím se přiznat, že se vzhledem tohoto auta si nevím rady. Nechává mě totiž v klidu. Nevzbuzovalo (a nevzbuzuje) ve mně žádné emoce. Ty se dostavily až po uchopení volantu a ujetí prvních kilometrů. Kabina je kvalitně zpracovaná, sedadla pohodlná, volant příjemný a všude kolem spousta prostoru. Vnitřek navíc disponuje praktičností – zadní sedačky jsou totiž pohyblivé a široké možnosti využití nabízí i prostorný kufr.

Je 150 koní dost?

Slova chvály zaslouží i jízda. Řízení je přesné, vůz se chová překvapivě čile. Že řídím velké SUV, jsem si uvědomoval jen díky vyšší pozici za volantem. Podvozek spolehlivě absorbuje nerovnosti a skvělá úroveň odhlučnění udržuje kabinu v sympatickém tichu. Tedy až na chvíle, kdy od stopadesátikoňového čtyřválce potřebujete větší výkon. Pak i k vašim uším doléhá typický zvuk dieselového agregátu, který ale bohužel ve vyšších rychlostech nedoprovází žádaný výkon. Motoru totiž poměrně brzy dochází dech, chybí mu nadšení a touha zrychlovat, což poznáte třeba na dálnici. Na vině je zřejmě automatická převodovka. Ta sice řadí poměrně plynule, ale nabízí jen pět stupňů. V nižších rychlostech je však k dispozici dynamiky víc než dost.

Jen kdyby tolik „nepípala“

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Honda CR-V 2.2 motor - vznětový čtyřválec zdvihový objem - 2 200 cm3 max. výkon - 110 kW (150 k) max. rychlost - 190 km/h max. toč. moment - 350 N.m z 0–100 km/h - 10,6 s spotřeba - 7,4 l/100 km cena test. modelu - 1 049 000 Kč

CR-V, kterou jsem vyzkoušel, měla celou řadu bezpečnostních prvků – od adaptivního tempomatu přes upozorňování na překročení minimální vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla až třeba po parkovací kameru. Systémy fungují spolehlivě, možná až příliš úzkostlivě. Na neustálé pípání některé z bezpečnostních „vychytávek“ jsem si zvykal opravdu neochotně. A třeba upozorňování na překážku škubáním pásů či náhlé zpomalení při bleskovém předjíždění (systém detekoval nebezpečné přiblížení k vozidlu vpředu) bylo až nepříjemné. Bezpečnostní prvky ale rozhodně mají smysl, jen je třeba si na ně zvyknout.

V terénu překvapí

I když drtivá většina majitelů SUV do terénu nikdy nevyrazí, s hondou z něj nemusejí mít strach. To, jakým způsobem si i díky zapojení zadních kol při prokluzu poradila s výletem do mokrých a blátivých kopců, bylo na „esúvéčko“ navržené spíše pro rodinu mimořádně překvapující, dokonce až zábavné. Při obvyklé jízdě v městském provozu si CR-V vezme 9,7 litru na sto kilometrů, mimo ně jezdí za přijatelných 8,5 litru.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které Vás ochrání před otravnými telefonáty
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Google dnes představí Android O. Stylově na zatmění Slunce v USA
Intel vydává nové Atomy pro servery. 16 jader, spotřeba do 30 W a 10 Gb/s síťovky k tomu
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít