Honda CR-V: Do města i do terénu

09. října 2010, 02:03 - Stanislav Švarc
09. října 2010, 02:03

Honda CR-V je stálicí mezi SUV, vyrábí se už od roku 1996. Současná třetí generace se objevila v roce 2006 a nedávno prošla modernizací. Úplnou novinkou je verze se vznětovým motorem 2,2 i-DTEC v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Autor: Honda

A právě ta prošla redakčním testem Profitu.

Musím se přiznat, že se vzhledem tohoto auta si nevím rady. Nechává mě totiž v klidu. Nevzbuzovalo (a nevzbuzuje) ve mně žádné emoce. Ty se dostavily až po uchopení volantu a ujetí prvních kilometrů. Kabina je kvalitně zpracovaná, sedadla pohodlná, volant příjemný a všude kolem spousta prostoru. Vnitřek navíc disponuje praktičností – zadní sedačky jsou totiž pohyblivé a široké možnosti využití nabízí i prostorný kufr.

Je 150 koní dost?

Slova chvály zaslouží i jízda. Řízení je přesné, vůz se chová překvapivě čile. Že řídím velké SUV, jsem si uvědomoval jen díky vyšší pozici za volantem. Podvozek spolehlivě absorbuje nerovnosti a skvělá úroveň odhlučnění udržuje kabinu v sympatickém tichu. Tedy až na chvíle, kdy od stopadesátikoňového čtyřválce potřebujete větší výkon. Pak i k vašim uším doléhá typický zvuk dieselového agregátu, který ale bohužel ve vyšších rychlostech nedoprovází žádaný výkon. Motoru totiž poměrně brzy dochází dech, chybí mu nadšení a touha zrychlovat, což poznáte třeba na dálnici. Na vině je zřejmě automatická převodovka. Ta sice řadí poměrně plynule, ale nabízí jen pět stupňů. V nižších rychlostech je však k dispozici dynamiky víc než dost.

Jen kdyby tolik „nepípala“

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Honda CR-V 2.2 motor - vznětový čtyřválec zdvihový objem - 2 200 cm3 max. výkon - 110 kW (150 k) max. rychlost - 190 km/h max. toč. moment - 350 N.m z 0–100 km/h - 10,6 s spotřeba - 7,4 l/100 km cena test. modelu - 1 049 000 Kč

CR-V, kterou jsem vyzkoušel, měla celou řadu bezpečnostních prvků – od adaptivního tempomatu přes upozorňování na překročení minimální vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla až třeba po parkovací kameru. Systémy fungují spolehlivě, možná až příliš úzkostlivě. Na neustálé pípání některé z bezpečnostních „vychytávek“ jsem si zvykal opravdu neochotně. A třeba upozorňování na překážku škubáním pásů či náhlé zpomalení při bleskovém předjíždění (systém detekoval nebezpečné přiblížení k vozidlu vpředu) bylo až nepříjemné. Bezpečnostní prvky ale rozhodně mají smysl, jen je třeba si na ně zvyknout.

V terénu překvapí

I když drtivá většina majitelů SUV do terénu nikdy nevyrazí, s hondou z něj nemusejí mít strach. To, jakým způsobem si i díky zapojení zadních kol při prokluzu poradila s výletem do mokrých a blátivých kopců, bylo na „esúvéčko“ navržené spíše pro rodinu mimořádně překvapující, dokonce až zábavné. Při obvyklé jízdě v městském provozu si CR-V vezme 9,7 litru na sto kilometrů, mimo ně jezdí za přijatelných 8,5 litru.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Auta
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji…
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Estonská elektrická tříkolka je pořádné retro. A baterii si odnesete v kufru
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a nyní slaví 40 let
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Technologie
Osmijádrové Intely na příští rok by stále mohly být 14nm, založené na Coffee Lake
E-shop Lidlu odstartoval. Láká na bezplatnou dopravu a 90denní lhůtu pro vrácení zboží
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na prvního ukázku nového Tomb Raidera
Vivaldi vyšel v nové verzi. Zlepšuje prohlížeč obrázků a správce stahování
Malá dávka oprav a možnost pokračovat ve čtení článků na počítači [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít