Honda CR-V: Do města i do terénu

09. října 2010, 02:03 - Stanislav Švarc
09. října 2010, 02:03

Honda CR-V je stálicí mezi SUV, vyrábí se už od roku 1996. Současná třetí generace se objevila v roce 2006 a nedávno prošla modernizací. Úplnou novinkou je verze se vznětovým motorem 2,2 i-DTEC v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Autor: Honda

A právě ta prošla redakčním testem Profitu.

Musím se přiznat, že se vzhledem tohoto auta si nevím rady. Nechává mě totiž v klidu. Nevzbuzovalo (a nevzbuzuje) ve mně žádné emoce. Ty se dostavily až po uchopení volantu a ujetí prvních kilometrů. Kabina je kvalitně zpracovaná, sedadla pohodlná, volant příjemný a všude kolem spousta prostoru. Vnitřek navíc disponuje praktičností – zadní sedačky jsou totiž pohyblivé a široké možnosti využití nabízí i prostorný kufr.

Je 150 koní dost?

Slova chvály zaslouží i jízda. Řízení je přesné, vůz se chová překvapivě čile. Že řídím velké SUV, jsem si uvědomoval jen díky vyšší pozici za volantem. Podvozek spolehlivě absorbuje nerovnosti a skvělá úroveň odhlučnění udržuje kabinu v sympatickém tichu. Tedy až na chvíle, kdy od stopadesátikoňového čtyřválce potřebujete větší výkon. Pak i k vašim uším doléhá typický zvuk dieselového agregátu, který ale bohužel ve vyšších rychlostech nedoprovází žádaný výkon. Motoru totiž poměrně brzy dochází dech, chybí mu nadšení a touha zrychlovat, což poznáte třeba na dálnici. Na vině je zřejmě automatická převodovka. Ta sice řadí poměrně plynule, ale nabízí jen pět stupňů. V nižších rychlostech je však k dispozici dynamiky víc než dost.

Jen kdyby tolik „nepípala“

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Honda CR-V 2.2 motor - vznětový čtyřválec zdvihový objem - 2 200 cm3 max. výkon - 110 kW (150 k) max. rychlost - 190 km/h max. toč. moment - 350 N.m z 0–100 km/h - 10,6 s spotřeba - 7,4 l/100 km cena test. modelu - 1 049 000 Kč

CR-V, kterou jsem vyzkoušel, měla celou řadu bezpečnostních prvků – od adaptivního tempomatu přes upozorňování na překročení minimální vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla až třeba po parkovací kameru. Systémy fungují spolehlivě, možná až příliš úzkostlivě. Na neustálé pípání některé z bezpečnostních „vychytávek“ jsem si zvykal opravdu neochotně. A třeba upozorňování na překážku škubáním pásů či náhlé zpomalení při bleskovém předjíždění (systém detekoval nebezpečné přiblížení k vozidlu vpředu) bylo až nepříjemné. Bezpečnostní prvky ale rozhodně mají smysl, jen je třeba si na ně zvyknout.

V terénu překvapí

I když drtivá většina majitelů SUV do terénu nikdy nevyrazí, s hondou z něj nemusejí mít strach. To, jakým způsobem si i díky zapojení zadních kol při prokluzu poradila s výletem do mokrých a blátivých kopců, bylo na „esúvéčko“ navržené spíše pro rodinu mimořádně překvapující, dokonce až zábavné. Při obvyklé jízdě v městském provozu si CR-V vezme 9,7 litru na sto kilometrů, mimo ně jezdí za přijatelných 8,5 litru.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan…
Renault-Alpine A110 vypadá při testování na Nordschleife docela schopně
Dopravní nehoda v zahraničí: Jak získat odškodnění?
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
Technologie
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
NAND Flash se zápisem QLC je skutečností. Toshiba ji začíná vyrábět, jeden čip má 96 GB
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít