Honda Accord je bohatýr se silnými motory

16. června 2003, 00:00 - Karel Nový, auta@profit.cz
16. června 2003, 00:00

Luxusní sportovní sedan je velkým slovem Hondy po několika letechVysoká dynamická tuhost karoserie při velmi pozorném odpružení dělá z nového Accordu velmi dobrý automobil. Oba nabízené motory disponují dostatkem dravosti.

Luxusní sportovní sedan je velkým slovem Hondy po několika letech

Vysoká dynamická tuhost karoserie při velmi pozorném odpružení dělá z nového Accordu velmi dobrý automobil. Oba nabízené motory disponují dostatkem dravosti.

Vůz s mohutnými boky a dost masivně zaoblenou přídí, kterou zeštíhlují jen reflektory á la obočí barové zpěvačky, zaujme oko každého obdivovatele odvážných automobilových designů. Nová Honda Accord ale na odvaze vývojářů nijak neprodělala. Na vnějších křivkách je navíc jasná pravdivost tvrzení továrny o triumfálně nízkém součiniteli aerodynamického odporu. Interiér vozu je už umírněnější v designových variacích a soustředí se spíš na obslužnou praktičnost. Řidič rychle zjistí, že má k ruce snadno ovladatelné audio i palubní počítač, volant nastavitelný v obou osách a řazení s přesným krátkým krokem. Accord je k dispozici ve dvojím motorovém provedení: benzinové 2.0 a 2.4 DOHC i-VTEC. Převodovky v nabídce jsou jak pěti, tak šestistupňové manuální a automat s pěti stupni. I dvoulitrová verze splňuje požadavek na sportovní zážitek z jinak zcela luxusní jízdy. Přesné průjezdy zatáček, letecky agresivní přecházení z oblouku do oblouku a emocionální nástup brzdného efektu je vysloveně záležitostí srdce. Na druhou stranu ale majitel zjistí, že vysoká tuhost šasi stroje prakticky nenabízí luxusní „polštářovou“ jízdu konzervativních limuzín. Stále je totiž přítomen sportovní duch vozu.

Na co to auto je?

Podle průzkumu centrály Hondy je kupcem nového Accordu podnikatel mezi 35 a 40 lety s vyšším rodinným příjmem, který se s manželkou o nákupu druhého vozu do rodiny radí a který se cítí být úspěšným. Kritéria takových zájemců Accord splňuje skutečně velmi dobře: díky zavazadlovému prostoru je praktický, sportovní pro prezentaci a hodně bezpečný pro rodinu.

Jak na DPH

Odpočet daně je možný i u nového Accordu, tedy jeho prodloužené verze Tourer. Importér bez problému přijme objednávku na doplnění vozu o kovovou přepážku - náklad navíc do devatenácti tisíc korun. Technik autorizovaného servisu prozradil, že u Accordu je demontovatelnost přepážky menší problém než u jiných srovnatelných značek. Na praktičnosti tím vůz spíše získá.

Accord je moje první Honda, říká nakladatel Ferdinand Majovský

* Co vás nyní zaujalo na Accordu?

Tento model je známý už dost let… Najednou se mi to auto zalíbilo. Jiní to zažívají v partnerských vztazích. Já to auto prostě chtěl. I bez předváděcí jízdy.

* A co jste po půlroce známosti zjistil?

Říkám si, že jsem osel, že jsem se o Hondu nezajímal dříve. Nový Accord kromě toho, že je designově podařený, má i vynikající jízdní vlastnosti. A ta masivnost boků ve mně vyvolává pocit bezpečí.

Technické parametry a cena

Honda Accord 2.0 DOHC i-VTEC

Obsah motoru 1998 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 14 kW

Točivý moment 190 Nm

Maximální rychlost 205 km/h

Zrychlení z 0 na 100 9,9 s

Převodovka 5 - manuální

Spotřeba ve městě 10,9 l/100 km

Spotřeba na dálnici 6,8 l/100 km

Spotřeba průměrná 8,3 l/100 km

Provozní hmotnost 1532 kg

Délka 4750 mm

Šířka 1760 mm

Výška 1470 mm

Zavazadlový prostor 576 l

Objem nádrže 65 l

Cena Kč 789 300

Hodnocení

+ KLADY

+ Osobitý design

+ Vysoká tuhost karoserie

+ Minimální odpor vzduchu

+ Vitální motor

+ Velký kufr

- ZÁPORY

- Vyšší pořizovací cena

- Citlivý metalický lak

- Absence dieselového motoru

- Vyšší spotřeba paliva

- Nákladnější servis

Zvláštní pozornost zaslouží: podobnost vzhledu s Mazdou 6 a oproti ní podstatně sportovnější výraz jízdy.

FOTO: HONDA (4x)

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče