Hon za investicí korejské automobilky

27. února 2006, 00:00 - Martina Váchalová
27. února 2006, 00:00

HLASY ČTENÁŘŮ(reakce na komentář v Profitu č. 1/2006) Nejdříve mi dovolte vyjádřit uznání nad stále rostoucí úrovní Profitu. Ty tam jsou pochyby o přínosu oněch 34 korun pro mé podnikání. I když ne v každém čísle najdu něco cenného, tak jiná čísla to bohatě (doslova) vynahradí.

HLASY ČTENÁŘŮ (reakce na komentář v Profitu č. 1/2006)

Nejdříve mi dovolte vyjádřit uznání nad stále rostoucí úrovní Profitu. Ty tam jsou pochyby o přínosu oněch 34 korun pro mé podnikání. I když ne v každém čísle najdu něco cenného, tak jiná čísla to bohatě (doslova) vynahradí. Časopis je čím dál tím víc nabitější, tolik tipů jinde nenajdu. A naopak u vás chybí zbytečnosti, které jinde stejně přeskakuji. Ale píši vám kvůli jiné věci. Je jasné, že komentáře vyjadřují rozdílné názory a od toho to koneckonců jsou komentáře. Přesto nebo právě proto mi dovolte vyjádřit můj názor na váš nedávný komentář k výstavbě automobilky Hyundai. Píšete, že ta investice je cennější než několik metrů zemědělské půdy se zelím. Dovolím si s tím polemizovat. Proč k nám jezdí tolik Holanďanů a dalších turistů? Mimo jiné proto, že na rozdíl od jejich země tady ještě zůstala skutečná příroda, skutečný venkov. Není tu zkrátka tolik těch krabic různých továren jako jinde. Takže proč bychom si měli cennou zemědělskou půdu zastavovat dalšími krabicemi? Rozumějte, nejde o ty hlávky zelí. Jde o hodnotu nezastavěné volné krajiny jako celku. Nejsem nějaký radikální ekolog, naopak ekonomicky uvažující podnikatel. Nezastavěná krajina je přinejmenším v našem oboru jednou z nejcennějších hodnot. Proč nesměřujeme automobilku třeba do nedalekého Mošnova nebo ještě blíže k Ostravě, kde - s prominutím - už je krajina stejně výrazně průmyslová a poničená? Menší firmy si už dávno uvědomily, že ze slibů o přínosu velkých investorů často vůbec nic není a že jde navíc o typický případ špatného přístupu státu k podnikání - místo aby pomohl těm slabším, hází jim klacky pod nohy a pomáhá těm silným, kteří už jsou beztak giganty. Je také sporné, jestli se tím ještě nezvýší už tak velká závislost České republiky na automobilovém průmyslu.  Martina Váchalová, Olomouc

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít