Hon za investicí korejské automobilky

27. února 2006, 00:00 - Martina Váchalová
27. února 2006, 00:00

HLASY ČTENÁŘŮ(reakce na komentář v Profitu č. 1/2006) Nejdříve mi dovolte vyjádřit uznání nad stále rostoucí úrovní Profitu. Ty tam jsou pochyby o přínosu oněch 34 korun pro mé podnikání. I když ne v každém čísle najdu něco cenného, tak jiná čísla to bohatě (doslova) vynahradí.

HLASY ČTENÁŘŮ (reakce na komentář v Profitu č. 1/2006)

Nejdříve mi dovolte vyjádřit uznání nad stále rostoucí úrovní Profitu. Ty tam jsou pochyby o přínosu oněch 34 korun pro mé podnikání. I když ne v každém čísle najdu něco cenného, tak jiná čísla to bohatě (doslova) vynahradí. Časopis je čím dál tím víc nabitější, tolik tipů jinde nenajdu. A naopak u vás chybí zbytečnosti, které jinde stejně přeskakuji. Ale píši vám kvůli jiné věci. Je jasné, že komentáře vyjadřují rozdílné názory a od toho to koneckonců jsou komentáře. Přesto nebo právě proto mi dovolte vyjádřit můj názor na váš nedávný komentář k výstavbě automobilky Hyundai. Píšete, že ta investice je cennější než několik metrů zemědělské půdy se zelím. Dovolím si s tím polemizovat. Proč k nám jezdí tolik Holanďanů a dalších turistů? Mimo jiné proto, že na rozdíl od jejich země tady ještě zůstala skutečná příroda, skutečný venkov. Není tu zkrátka tolik těch krabic různých továren jako jinde. Takže proč bychom si měli cennou zemědělskou půdu zastavovat dalšími krabicemi? Rozumějte, nejde o ty hlávky zelí. Jde o hodnotu nezastavěné volné krajiny jako celku. Nejsem nějaký radikální ekolog, naopak ekonomicky uvažující podnikatel. Nezastavěná krajina je přinejmenším v našem oboru jednou z nejcennějších hodnot. Proč nesměřujeme automobilku třeba do nedalekého Mošnova nebo ještě blíže k Ostravě, kde - s prominutím - už je krajina stejně výrazně průmyslová a poničená? Menší firmy si už dávno uvědomily, že ze slibů o přínosu velkých investorů často vůbec nic není a že jde navíc o typický případ špatného přístupu státu k podnikání - místo aby pomohl těm slabším, hází jim klacky pod nohy a pomáhá těm silným, kteří už jsou beztak giganty. Je také sporné, jestli se tím ještě nezvýší už tak velká závislost České republiky na automobilovém průmyslu.  Martina Váchalová, Olomouc

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít