Hon za investicí korejské automobilky

27. února 2006, 00:00 - Martina Váchalová
27. února 2006, 00:00

HLASY ČTENÁŘŮ(reakce na komentář v Profitu č. 1/2006) Nejdříve mi dovolte vyjádřit uznání nad stále rostoucí úrovní Profitu. Ty tam jsou pochyby o přínosu oněch 34 korun pro mé podnikání. I když ne v každém čísle najdu něco cenného, tak jiná čísla to bohatě (doslova) vynahradí.

HLASY ČTENÁŘŮ (reakce na komentář v Profitu č. 1/2006)

Nejdříve mi dovolte vyjádřit uznání nad stále rostoucí úrovní Profitu. Ty tam jsou pochyby o přínosu oněch 34 korun pro mé podnikání. I když ne v každém čísle najdu něco cenného, tak jiná čísla to bohatě (doslova) vynahradí. Časopis je čím dál tím víc nabitější, tolik tipů jinde nenajdu. A naopak u vás chybí zbytečnosti, které jinde stejně přeskakuji. Ale píši vám kvůli jiné věci. Je jasné, že komentáře vyjadřují rozdílné názory a od toho to koneckonců jsou komentáře. Přesto nebo právě proto mi dovolte vyjádřit můj názor na váš nedávný komentář k výstavbě automobilky Hyundai. Píšete, že ta investice je cennější než několik metrů zemědělské půdy se zelím. Dovolím si s tím polemizovat. Proč k nám jezdí tolik Holanďanů a dalších turistů? Mimo jiné proto, že na rozdíl od jejich země tady ještě zůstala skutečná příroda, skutečný venkov. Není tu zkrátka tolik těch krabic různých továren jako jinde. Takže proč bychom si měli cennou zemědělskou půdu zastavovat dalšími krabicemi? Rozumějte, nejde o ty hlávky zelí. Jde o hodnotu nezastavěné volné krajiny jako celku. Nejsem nějaký radikální ekolog, naopak ekonomicky uvažující podnikatel. Nezastavěná krajina je přinejmenším v našem oboru jednou z nejcennějších hodnot. Proč nesměřujeme automobilku třeba do nedalekého Mošnova nebo ještě blíže k Ostravě, kde - s prominutím - už je krajina stejně výrazně průmyslová a poničená? Menší firmy si už dávno uvědomily, že ze slibů o přínosu velkých investorů často vůbec nic není a že jde navíc o typický případ špatného přístupu státu k podnikání - místo aby pomohl těm slabším, hází jim klacky pod nohy a pomáhá těm silným, kteří už jsou beztak giganty. Je také sporné, jestli se tím ještě nezvýší už tak velká závislost České republiky na automobilovém průmyslu.  Martina Váchalová, Olomouc

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Fiat slaví už podruhé 60. narozeniny modelu 500. Tentokrát…
Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny
Pouštní supersport Zarooq SandRacer 500 GT jde do výroby. Stojí přes 10 milionů
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Technologie
Intel Core i5-7400: jak si vede čtyřjádrový Kaby Lake za 5 tisíc? (uživatelská recenze)
Levné telefony budou výkonnější a déle vydrží. Díky Snapdragonu 450
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít