Hluboký posez v bezpečném a pěkném velkém autě

30. června 2003, 00:00 - Karel Nový, auta@profit.cz
30. června 2003, 00:00

VW Touran přináší od všeho dnes tolik žádaného pořádný krajícPrvním překvapením u nového VW je okamžik usednutí za volant - sedačka je proklatě nízko. A pak už jen objevujete další a další německy domyšlené praktické výhody Touranu.Za krátkou zkosenou přídí upoutá dost šikmé čelní sklo.

VW Touran přináší od všeho dnes tolik žádaného pořádný krajíc

Prvním překvapením u nového VW je okamžik usednutí za volant - sedačka je proklatě nízko. A pak už jen objevujete další a další německy domyšlené praktické výhody Touranu.

Za krátkou zkosenou přídí upoutá dost šikmé čelní sklo. Touran má i díky němu velmi slušné aerodynamické charakteristiky. Zvenku je na pohled kompaktní prostorný vůz. Pobyt v interiéru to jednoznačně dokládá. I když v použitých materiálech pro kokpit nudně převládají odstíny šedé, objednáním výraznějšího vzorku potahů sedadel lze tento problém vyřešit. Nejsilnější stránky VW Touran jsou bezpečnost vyplývající už z hodně nízko položených sedadel a pak i ohromná variabilita interiéru. V druhé řadě jsou totiž tři samostatná sedadla a k doobjednání jsou v nabídce výbavy i dvě sedadla třetí řady. Zde už, pravda, tolik místa není, ale pro trojici uprostřed je komfortního prostoru dostatek. Jízdní vlastnosti Touranu těží z nové podvozkové platformy, na které bude nabízen i tolik očekávaný Golf páté generace. Je stabilní, velmi dobře

Jak na DPH

Dvacetitisícová položka navíc za vestavěnou interiérovou mříž k oddělení zavazadlového prostoru se pro podnikatele projeví pří nákupu VW Touran odpočtem DPH. Vzhledem k funkcionalistickému interiéru není černá matně lakovaná přepážka žádnou vadou na kráse. Podobně jako u jiných modelů značky je mříž snadno posunutelná po ližinách při sklopení zadních sedadel.

Na co to auto je?

VW Touran má schopnost hodně bezpečně a pohodlně vozit lidi a na celkem osm způsobů dokáže různým sklápěním sedaček pobrat i nejrůznější náklad. Není to právě dodávka na stavbu, ale je to dokonalý partner pro firemní i soukromý život. Hodně pro něj mluví i odhad cenového experta, podle kterého si Touran bude skvěle držet cenu i jako ojetý vůz.

Naloží všechno a pak i lidi, říká

Martin Koutecký manažer tenisového klubu

* Na Touran jste záměrně čekal s koupí, nebo jste se najednou rozhodl?

Bylo to tak trochu obojí, potřeboval jsem větší auto, co uveze všechno, bude alespoň trochu reprezentativní, bezpečné, vhodné na delší cesty a hodně uveze.

* To všechno jste už stačil u nového VW vyzkoušet?

Jako manažer VIP tenisového klubu vozím spoustu materiálu sem a tam a taky každou chvíli i děti a dorost. S touhle koupí jsem se trefil.

Technické parametry a cena

VW Touran 1.6

Obsah motoru 1598 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 85 kW

Točivý moment 155 Nm

Maximální rychlost 186 km/h

Zrychlení z 0 na 100 11,9 s

Převodovka 6-manuální

Spotřeba ve městě 9,5 l/l00 km

Spotřeba na dálnici 6,2 l/l00 km

Spotřeba průměrná 7,4 l/l00 km

Provozní hmotnost 1423 kg

Délka 4391 mm

Šířka 1794 mm

Výška 1652 mm

Zavazadlový prostor 695/1989 dm 3

Objem nádrže 60 l

Cena 599 900 Kč

Hodnocení

+ KLADY

+ Všestranná použitelnost

+ Jízdní stabilita

+ Technická životnost

+ Pasivní bezpečnost

+ Variabilita sedaček

- ZÁPORY

- Šedivý interiér

- Vysoký podíl plastů

- Horší výhled vzad

- Malý prostor ve třetí řadě

- Vyšší spotřeba při zátěži

Zvláštní pozornost zaslouží: celkem osm variant použití sedaček zadních řad tlumí rázy nerovností a při razantnější jízdě má stále ještě dostatečnou tuhost. Motorová verze 1,6 se šestistupňovou převodovkou nejdříve trochu zklame vlažnější akcelerací, ale nadchne plynulostí v městském provozu a pak i ochotou táhnout při zařazeném šestém stupni. Touran má díky své univerzálnosti a pověsti značky před sebou jistou budoucnost.

FOTO: VW (4x)

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče