Hezký, ale žíznivý mazel

10. dubna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
10. dubna 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN MURANO Nissan tvrdí - dáte si do našeho murana montážní přepážku a máte skvělý užitkový vůz na silnici i do terénu, vše s odpočtem DPH. Cenu 1 409 000 korun tak lze srazit o 19 procent. Je to dobrý tip na firemní auto?

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN MURANO

Nissan tvrdí - dáte si do našeho murana montážní přepážku a máte skvělý užitkový vůz na silnici i do terénu, vše s odpočtem DPH. Cenu 1 409 000 korun tak lze srazit o 19 procent. Je to dobrý tip na firemní auto? velké auto není mnoho. Mnohem menší Škoda Octavia má skoro o sto litrů více! Přitom ještě něco místa zabere montážní přepážka, takže se prostor v zavazadelníku ještě o pár centimetrů zmenší. Jízda s muranem na asfaltu je komfortní, silný šestiválec jde dobře odspodu, převodovka je skvělá. Rychlost 200 kilometrů na dálnici není žádný problém, podvozek drží i v tomto tempu díky elektronické stabilizaci perfektně. Výtku si zaslouží jen trochu tvrdé pérování. A také spotřeba. Standardem murana je podle výrobce dvanáct litrů na sto kilometrů jízdy, my jsme jezdili i za čtrnáct. V nabídce přitom není žádný úspornější motor. Jaké je to v terénu? Se světlou výškou 18 centimetrů si murano může dovolit polní cesty i sněhové závěje. Auto má, na rozdíl od jiných SUV, možnost uzávěry diferenciálu, která ho „vyseká“ z bláta nebo písku. Na velké řádění přes překážky to ale není, při našem testu mimo silnici nás opustil jeden z podvozkových krytů, také zásahy křoví jsou na metalíze dost vidět. Murano je tedy spíše limuzínou než tahounem do těžkých podmínek nebo užitkovým vozem. Je to dostatečně reprezentativní auto pro majitele firmy, který nemusí příliš hledět na peníze. Má totiž vysokou spotřebu, nemalý příplatek za montáž přepážky a drahé povinné ručení. |TECHNICKÉ ÚDAJE | |
|model    typ vozu   motor    zdvihový objem    max.výkon    max. rychlost zrychlení 0-100 spotřeba kufr cena |Nissan Murano 3.5 V6 benzinový šestiválec 3,5 litru 172 kilowattů 200 km/h 8,9 sekundy 12,3 l/100 km 440 litrů
1 409 000 Kč vč. DPH | JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Murano zastoupí pohodlnou limuzínu, nemůže ale suplovat dodávku ani auto do těžkého terénu. Nečekejte také velké úspory - motor je žíznivý a odpočet DPH kazí fakt, že za přepážku se připlácí 19 tisíc korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít