Hezký, ale sporťák to není

14. srpna 2006, 00:00 - ERICH HANDL
14. srpna 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 407 COUPÉ Peugeot letos nabídl úspěšným podnikatelům nové kupé řady 407. Dvoudveřový vůz vypadá bombasticky, na parkovišti golfového hřiště ho nikdo nepřehlédne. Ale není to levná hračka. Nejlevnější čtyřdveřový vyjde na 629 tisíc korun, na kupátko si musíte připravit minimálně o tři sta tisíc více.

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 407 COUPÉ Peugeot letos nabídl úspěšným podnikatelům nové kupé řady 407. Dvoudveřový vůz vypadá bombasticky, na parkovišti golfového hřiště ho nikdo nepřehlédne. Ale není to levná hračka. Nejlevnější čtyřdveřový vyjde na 629 tisíc korun, na kupátko si musíte připravit minimálně o tři sta tisíc více.

Konstruktéři vyšli u nového kupátka z běžného modelu 407 a ozdobili ho řadou prvků, které navozují iluzi supersportu. Nejviditelnější jsou „žábry“ na předních náraznících, které vypadají jako vdechové otvory pro chlazení brzd. Ve skutečnosti to jsou však jen slepé vlisy do nárazníku. Předek kupé ale s nimi připomíná žraločí čumák. Kdo se s ním předvede před konkurentem, jasně dává najevo: obyčejným autem bych nejezdil, mám na sportovního dravce.

Peugeot 407 Coupé ale supersportem není. Je to spíše hezky nazdobené, pohodlné auto střední třídy. My jsme jej otestovali s benzinový šestiválcem, který slibuje maximální výkon 155 kilowattů. Čekali jsme divokou jízdu s kvílením v zatáčkách. Vždyť třeba přední náprava vozu je postavena na technologii přímo převzaté od soutěžních vozů.

Ale žádné divoké zážitky se nekonaly. Auto při rozjezdu řidiče do sedadla rozhodně nevmáčkne. Se šestistupňovým automatem, který jsme měli k dispozici, zrychluje z nuly na sto kilometrů v hodině za 8,7 sekundy, což není žádný velký výkon. Dokáže se dostat na 235 kilometrů v hodině, což není málo, ale každé BMW ho na dálnici stejně předjede.

Od nového francouzského kupé lze čekat spíše image a komfortní tichou jízdu. Elegantní palubní deska nabízí všechny možné vymoženosti, včetně tempomatu a mobilního telefonu. Verze Pack má v ceně proměnné odpružení, xenonové natáčecí světlomety, parkovací senzory vpředu a vzadu, kožená sedadla a devět airbagů. Ale pozor, všechno to pohodlí je jen pro dvě osoby! Opěradla předních sedadel se sice při nastupování osob dozadu sama elektricky posunou dopředu, aby bylo na nástup více místa, ale pak se zase vrátí do původní polohy a na nohy pasažérů vzadu už mnoho prostoru nezbývá.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model 407 Coupé 3,0 V6

Typ vozu dvoudveřové kupé

Motor benzinový šestiválec

Objem válců 3 litry

Převodovka automat, 6 stupňů

Max. výkon 155 kilowattů

Max. rychlost 235 km/hod

Zrychlení 0-100 8,7 sekundy

Spotřeba 10,2 l/100 km

Kufr 400 litrů

Cena (základ) 1 150 000 Kč

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Peugeot 407 Coupé je určený k reprezentaci, na jiný byznys se nehodí. Do kufru o velikosti 400 litrů se sice vejde golfový bag, ale už nic jiného. Ani s odpočtem DPH tu nelze počítat, kupátka verze N1 nemají.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče