Menu Zavřít

Herbert Kraus: Návrat k tradicím má smysl

10. 11. 2010
Autor: profit

Společnost Lasselsberger je největším výrobcem keramických obkladů a dlažeb v Česku, zároveň patří i k evropským špičkám tohoto odvětví. Společnost zachovává a rozvíjí tradici české značky RAKO. Ta oslavila už 127. výročí svého vzniku a svými výrobky pomáhala dotvořit i atmosféru pražského hotelu Imperial.

Jak se firma dokázala popasovat s konkurencí, s ekonomickou krizí a kam směřují další její kroky, nám osvětlil obchodní a marketingový ředitel Herbert Kraus.

RAKO je jednou z českých tradičních značek, jak se vám daří uspět v tvrdé zahraniční konkurenci?

Snažíme se maximálně vycházet z dobrých tradic značky RAKO a zároveň držet se světem krok v modernosti našich technologií, strojního vybavení i úrovně našich pracovníků. To vše je dnes pro úspěch v konkurenčním prostředí nutná podmínka. Dobrá značka a respekt k jejím tradicím je svým způsobem nadstavba, která vám dává šanci odlišit se od průměru. V dnešní zběsilé době si leckdo může myslet, že tyto hodnoty ztrácejí smysl. My jsme ale přesvědčeni, že návrat k tradicím je jednou z cest, jak v současnosti obstát.

Už v historii sahala vaše firma ke spolupráci s malíři nebo sochaři tak, aby nabídka firmy byla pestrá a originální. Jak k přípravě návrhů přistupujete nyní?

Kvalitní umělce a designéry máme jak ve vlastních řadách, tak i u našich dodavatelů. Dnes je ale vznik kvalitního designu moderní keramiky mnohem více kolektivním dílem než v minulosti. Proto sázíme na týmovou práci techniků, umělců a pracovníků marketingu. Ale stále platí, že u zrodu nejlepších designů je klíčový nápad a invence dobrého umělce, kterou pak technicky zdatný tým doslova vypiplá k dokonalosti.

Snad všechna odvětví výroby nějakým způsobem zasáhla ekonomická krize. Jak se projevila ve vašem odvětví?

Jako ve všech ostatních. Pokles trhu je takového rozsahu, že není možné se tvářit, že se někoho netýká. Nutí nás k bolestivým a nepopulárním krokům, ze kterých nemá nikdo radost. Ale na druhou stranu také odhaluje slabiny, které dříve nikdo neřešil. Úspěšný průchod takovou krizí je v podstatě ozdravný proces, který firmu zocelí a ukáže nové cesty budoucího rozvoje. Specifikem stavebnictví je určité zpoždění oproti ostatnímu průmyslu, takže k nám tato krize přicházela poněkud pozvolně, ale na druhou stranu bude její odchod také dlouhý a zpožděný. Bohužel…

Jak jste na tento vývoj reagovali? Inovacemi, hledáním nových trhů a zákazníků?

Na tuto krizi neexistuje univerzální návod, jak postupovat. Proto hledáme řešení v individuálním přístupu k potřebám zákazníků a ve využívání různého časového průběhu krize na různých trzích Evropy. To jsou asi dvě naše základní zbraně v boji proti krizi, pokud se nechci uchýlit k popisu nutných provozních opatření, jaká musí každá úspěšná firma v období recese provádět.

BRAND24

Na které zákazníky se nyní orientujete a co je podle vás pro ně nejdůležitější?

Vážíme si všech zákazníků a snažíme se o vybudování takových vztahů, které asi nejlépe vystihuje slovo partnerství. V partnerském vztahu se totiž nejvíce cení důvěra, spolehlivost a oddanost společným cílům. Nedovedou si ani představit, že bychom nedodrželi slovo a chovali se unfair. Proto je pro nás takový přístup k našim zákazníkům normou. Na druhou stranu si osobně velmi cením těch zákazníků, kteří kladou stejné nároky i na vlastní výkon vůči naší firmě. To pak vidíte, že je jejich vztah k nám upřímný a můžete se na takové zákazníky skutečně spolehnout. Jsem rád, že naprostá většina našich zákazníků přijala tuto filozofii a snažíme se společně hledat řešení prospěšná pro obě firmy na principu win-win.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).