Hejtman Jan Zahradník: Podnikání je ovlivněno dopravou

13. února 2006, 00:00 - STANISLAVA NERADOVÁ
13. února 2006, 00:00

Podnikání stojí a padá s dopravou. Tak vnímá situaci jihočeských podnikatelů hejtman Jan Zahradník. Dlouhodobě se netají kritikou, že na jih Čech dosud nevede dálnice a další adekvátní dopravní cesty - ať po železnici, vodě či silnici.

Podnikání stojí a padá s dopravou. Tak vnímá situaci jihočeských podnikatelů hejtman Jan Zahradník. Dlouhodobě se netají kritikou, že na jih Čech dosud nevede dálnice a další adekvátní dopravní cesty - ať po železnici, vodě či silnici.

Chybějící infrastruktura brání podle hejtmana Jana Zahradníka navázání dopravního styku nejen s Prahou a dalšími místy v republice, ale především s Evropou. Které projekty kraj připravuje?

EUROKORIDOR SEVER-JIH

Za záměrem tohoto projektu stojí uskupení regionů představující prostor od Baltského moře po Jadran. K hlavním partnerům se kromě Jihočeského kraje a Horních Rakous řadí také Ústecký kraj, Středočeský kraj a hlavní město Praha.

Výsledkem jejich dosavadní spolupráce je zařazení železničního koridoru Praha-České Budějovice-Linz jako větve evropského prioritního projektu. Pro rozvoj regionů ECNS je ovšem stejně důležité i dálniční propojení, které sice figuruje v soustavě projektů TEN-T, nikoli však mezi prioritami.

V oblasti financování výstavby železničního koridoru jsou vzhledem k jeho prioritě k dispozici evropské fondy.

ŠUMAVSKÉ ELEKTRICKÉ DRÁHY A ABC-NET

Tento projekt hejtman charakterizoval jako dokončení, respektive plné propojení krajské železniční sítě. Jeho součástí je i koncept ABC-NET, který se zaměřuje na železniční spojení Jihočeského kraje, Dolního Bavorska a Horních Rakous v prostoru turisticky velmi atraktivní oblasti Trojmezenské hory na Šumavě.

DOKONČENÍ VLTAVSKÉ VODNÍ CESTY

Jihočeský kraj v tomto projektu počítá se splavněním jihočeské části Vltavy. Splavnění zahrnuje třicetikilometrový úsek až po vodní dílo Kořensko. Úprava úseku, který umožní plavbu turistických lodí z krajského města až po vodní nádrž Orlík, bude stát 350 milionů korun.

Pokud by v budoucnu měly po jižní Vltavě plout i lodě s hlubším ponorem, vyžádá si prohloubení koryta další úpravy za přibližně 300 milionů. Hrubý odhad nákladů na vybudování celé vodní cesty přes Vltavskou kaskádu až do Prahy se pohybuje mezi pěti a šesti miliardami korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Auta
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta…
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Technologie
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Seagate se vrací na trh běžných SSD, s diskem Nytro 141 pro PC, NAS a levné servery
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít