Hejtman Jan Zahradník: Podnikání je ovlivněno dopravou

13. února 2006, 00:00 - STANISLAVA NERADOVÁ
13. února 2006, 00:00

Podnikání stojí a padá s dopravou. Tak vnímá situaci jihočeských podnikatelů hejtman Jan Zahradník. Dlouhodobě se netají kritikou, že na jih Čech dosud nevede dálnice a další adekvátní dopravní cesty - ať po železnici, vodě či silnici.

Podnikání stojí a padá s dopravou. Tak vnímá situaci jihočeských podnikatelů hejtman Jan Zahradník. Dlouhodobě se netají kritikou, že na jih Čech dosud nevede dálnice a další adekvátní dopravní cesty - ať po železnici, vodě či silnici.

Chybějící infrastruktura brání podle hejtmana Jana Zahradníka navázání dopravního styku nejen s Prahou a dalšími místy v republice, ale především s Evropou. Které projekty kraj připravuje?

EUROKORIDOR SEVER-JIH

Za záměrem tohoto projektu stojí uskupení regionů představující prostor od Baltského moře po Jadran. K hlavním partnerům se kromě Jihočeského kraje a Horních Rakous řadí také Ústecký kraj, Středočeský kraj a hlavní město Praha.

Výsledkem jejich dosavadní spolupráce je zařazení železničního koridoru Praha-České Budějovice-Linz jako větve evropského prioritního projektu. Pro rozvoj regionů ECNS je ovšem stejně důležité i dálniční propojení, které sice figuruje v soustavě projektů TEN-T, nikoli však mezi prioritami.

V oblasti financování výstavby železničního koridoru jsou vzhledem k jeho prioritě k dispozici evropské fondy.

ŠUMAVSKÉ ELEKTRICKÉ DRÁHY A ABC-NET

Tento projekt hejtman charakterizoval jako dokončení, respektive plné propojení krajské železniční sítě. Jeho součástí je i koncept ABC-NET, který se zaměřuje na železniční spojení Jihočeského kraje, Dolního Bavorska a Horních Rakous v prostoru turisticky velmi atraktivní oblasti Trojmezenské hory na Šumavě.

DOKONČENÍ VLTAVSKÉ VODNÍ CESTY

Jihočeský kraj v tomto projektu počítá se splavněním jihočeské části Vltavy. Splavnění zahrnuje třicetikilometrový úsek až po vodní dílo Kořensko. Úprava úseku, který umožní plavbu turistických lodí z krajského města až po vodní nádrž Orlík, bude stát 350 milionů korun.

Pokud by v budoucnu měly po jižní Vltavě plout i lodě s hlubším ponorem, vyžádá si prohloubení koryta další úpravy za přibližně 300 milionů. Hrubý odhad nákladů na vybudování celé vodní cesty přes Vltavskou kaskádu až do Prahy se pohybuje mezi pěti a šesti miliardami korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít