Hejtman Jan Zahradník: Podnikání je ovlivněno dopravou

13. února 2006, 00:00 - STANISLAVA NERADOVÁ
13. února 2006, 00:00

Podnikání stojí a padá s dopravou. Tak vnímá situaci jihočeských podnikatelů hejtman Jan Zahradník. Dlouhodobě se netají kritikou, že na jih Čech dosud nevede dálnice a další adekvátní dopravní cesty - ať po železnici, vodě či silnici.

Podnikání stojí a padá s dopravou. Tak vnímá situaci jihočeských podnikatelů hejtman Jan Zahradník. Dlouhodobě se netají kritikou, že na jih Čech dosud nevede dálnice a další adekvátní dopravní cesty - ať po železnici, vodě či silnici.

Chybějící infrastruktura brání podle hejtmana Jana Zahradníka navázání dopravního styku nejen s Prahou a dalšími místy v republice, ale především s Evropou. Které projekty kraj připravuje?

EUROKORIDOR SEVER-JIH

Za záměrem tohoto projektu stojí uskupení regionů představující prostor od Baltského moře po Jadran. K hlavním partnerům se kromě Jihočeského kraje a Horních Rakous řadí také Ústecký kraj, Středočeský kraj a hlavní město Praha.

Výsledkem jejich dosavadní spolupráce je zařazení železničního koridoru Praha-České Budějovice-Linz jako větve evropského prioritního projektu. Pro rozvoj regionů ECNS je ovšem stejně důležité i dálniční propojení, které sice figuruje v soustavě projektů TEN-T, nikoli však mezi prioritami.

V oblasti financování výstavby železničního koridoru jsou vzhledem k jeho prioritě k dispozici evropské fondy.

ŠUMAVSKÉ ELEKTRICKÉ DRÁHY A ABC-NET

Tento projekt hejtman charakterizoval jako dokončení, respektive plné propojení krajské železniční sítě. Jeho součástí je i koncept ABC-NET, který se zaměřuje na železniční spojení Jihočeského kraje, Dolního Bavorska a Horních Rakous v prostoru turisticky velmi atraktivní oblasti Trojmezenské hory na Šumavě.

DOKONČENÍ VLTAVSKÉ VODNÍ CESTY

Jihočeský kraj v tomto projektu počítá se splavněním jihočeské části Vltavy. Splavnění zahrnuje třicetikilometrový úsek až po vodní dílo Kořensko. Úprava úseku, který umožní plavbu turistických lodí z krajského města až po vodní nádrž Orlík, bude stát 350 milionů korun.

Pokud by v budoucnu měly po jižní Vltavě plout i lodě s hlubším ponorem, vyžádá si prohloubení koryta další úpravy za přibližně 300 milionů. Hrubý odhad nákladů na vybudování celé vodní cesty přes Vltavskou kaskádu až do Prahy se pohybuje mezi pěti a šesti miliardami korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče