Hejtman Jan Zahradník: Podnikání je ovlivněno dopravou

13. února 2006, 00:00 - STANISLAVA NERADOVÁ
13. února 2006, 00:00

Podnikání stojí a padá s dopravou. Tak vnímá situaci jihočeských podnikatelů hejtman Jan Zahradník. Dlouhodobě se netají kritikou, že na jih Čech dosud nevede dálnice a další adekvátní dopravní cesty - ať po železnici, vodě či silnici.

Podnikání stojí a padá s dopravou. Tak vnímá situaci jihočeských podnikatelů hejtman Jan Zahradník. Dlouhodobě se netají kritikou, že na jih Čech dosud nevede dálnice a další adekvátní dopravní cesty - ať po železnici, vodě či silnici.

Chybějící infrastruktura brání podle hejtmana Jana Zahradníka navázání dopravního styku nejen s Prahou a dalšími místy v republice, ale především s Evropou. Které projekty kraj připravuje?

EUROKORIDOR SEVER-JIH

Za záměrem tohoto projektu stojí uskupení regionů představující prostor od Baltského moře po Jadran. K hlavním partnerům se kromě Jihočeského kraje a Horních Rakous řadí také Ústecký kraj, Středočeský kraj a hlavní město Praha.

Výsledkem jejich dosavadní spolupráce je zařazení železničního koridoru Praha-České Budějovice-Linz jako větve evropského prioritního projektu. Pro rozvoj regionů ECNS je ovšem stejně důležité i dálniční propojení, které sice figuruje v soustavě projektů TEN-T, nikoli však mezi prioritami.

V oblasti financování výstavby železničního koridoru jsou vzhledem k jeho prioritě k dispozici evropské fondy.

ŠUMAVSKÉ ELEKTRICKÉ DRÁHY A ABC-NET

Tento projekt hejtman charakterizoval jako dokončení, respektive plné propojení krajské železniční sítě. Jeho součástí je i koncept ABC-NET, který se zaměřuje na železniční spojení Jihočeského kraje, Dolního Bavorska a Horních Rakous v prostoru turisticky velmi atraktivní oblasti Trojmezenské hory na Šumavě.

DOKONČENÍ VLTAVSKÉ VODNÍ CESTY

Jihočeský kraj v tomto projektu počítá se splavněním jihočeské části Vltavy. Splavnění zahrnuje třicetikilometrový úsek až po vodní dílo Kořensko. Úprava úseku, který umožní plavbu turistických lodí z krajského města až po vodní nádrž Orlík, bude stát 350 milionů korun.

Pokud by v budoucnu měly po jižní Vltavě plout i lodě s hlubším ponorem, vyžádá si prohloubení koryta další úpravy za přibližně 300 milionů. Hrubý odhad nákladů na vybudování celé vodní cesty přes Vltavskou kaskádu až do Prahy se pohybuje mezi pěti a šesti miliardami korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla…
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Galerie: Co všechno vás čeká v běžném provozu, když si pořídíte Ladu Niva?
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s novým tříválcem
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Shigeru Kumekawa: nová Bravia A1 je nabitá tou nejlepší technologií, říká prezident Sony Europe (rozhovor)
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít