Gumoeko nabídne unikátní mobilní drtičky pneumatik

12. prosince 2011, 16:49 - Profit, TZ
12. prosince 2011, 16:49

Použité pneumatiky. Komodita, jejíž každoroční produkce v ČR podle MŽP atakuje hodnotu 70 tisíc tun a která, přestože ji západní svět již dávno zařadil mezi plně recyklovatelné položky,  v České republice působí stále spíše problémy.

Foto: Gumoeko

Výhledově by se to však mohlo změnit. Na trh totiž míří ambiciózní plán ekologické likvidace společnosti Gumoeko, která chce do několika let zcela změnit systém, jakým se s použitými pneumatikami v ČR nakládá.

Nové asfaltové směsi, které zvládnou větší zatížení bez deformace a jsou odolnější vůči extrémním teplotám a cizorodým látkám. Navíc s nižší hlučností při průjezdech vozidel. Speciální pružné a netoxické povrchy pro dětská hřiště. Moderní mulčovací směsi pro kutily. Podestýlka pro hospodářský zvířata. Prachové filtry. To jsou jen některé z možností, které granulát z použitých pneumatik nabízí. Hmota má totiž ideální vlastnosti – je pevná, pružná, dobře se váže k ostatním příměsím a hlavně je inertní – tedy absolutně neovlivňuje životní prostředí.

Přestože v současné době v České republice fungují tři linky na ekologickou likvidaci pneumatik, končí v nich pouze nepatrné procento ojetých gum. Důvodem jsou především vysoké náklady, související s převozem pneumatik do likvidačních center. Levnější je proto pneumatiky skladovat, případně spalovat. Naopak subjekty, jako například autodopravci, které mají nařízenou ekologickou likvidaci gum zákonem, mají situaci značně ztíženou.

To by se teď mohlo změnit. Společnost Gumoeko totiž oznámila spuštění nové služby mobilní ekologické likvidace vysloužilých pneumatik. Jejími zákazníky se mají stát především obce a subjekty, u kterých vysloužilé gumy nejčastěji končí – tedy vrakoviště, servisy, autodopravci či logistická centra. Tam, kde by byl převoz neskladných pneumatik na drticí linku příliš drahý, vyrazí mobilní drtička, která dokáže pneumatiky zpracovat přímo na místě. Na odstranění středně velké skládky bude potřebovat čas v řádu hodin.  Výsledná drť se pak převeze k dalšímu zpracování na středočeskou linku, která z ní vytvoří ceněný granulát.

Naše vozy budou působit po celé republice. Zaměříme se jak na malé, tak velké skládky,“ upřesňuje Petr Kozel, jednatel společnosti Gumoeko. „Každému, kdo nás osloví, vytvoříme individuální plán likvidace, podle kterého zvolíme likvidaci na místě anebo svoz do našeho centra. Všem se budeme snažit vycházet maximálně vstříc, aby se náklady co nejvíce minimalizovaly a subjekty tak byly motivovány ke zvolení našeho recyklačního programu. Každému posléze vystavíme certifikát, potvrzující, že pneumatiky byly zlikvidovány ekologicky.

Rozdrcené i celé pneumatiky pak přemění na granulát speciální linka, kterou Gumoeko buduje nedaleko Prahy. Ta dokáže zpracovat až 32 tun pneumatik denně, čímž se stává nejkapacitnější v republice. Pokud se provoz linky osvědčí, hodlá Gumoeko expandovat i do sousedních států.

Zajímá nás především Slovensko nebo Polsko,“ zmiňuje Kozel. „To je však vzdálenější budoucnost. V současné době nás spíše čeká optimalizace portfolia služeb tak, aby si je mohl dovolit každý. Vyčištění České republiky od pneumatik totiž není jen náš business, ale zároveň to bereme jako náš takřka osobní vklad k ochraně životního prostředí,“ zakončuje Kozel.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Revoluce? Už dnes si můžete objednat auto na solární pohon.…
Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti, Aran nebo Teide
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Technologie
Na podzim skončí podpora Windows 10 v1511. Toto vydání už skoro nikdo nepoužívá
Konkurence nebo ne, Intel měl v druhém čtvrtletí rekordní tržby. Zvedl i cíle pro celý rok
Microsoft ruší servisní kanály Current Branch a Current Branch for Business [Windows 10]
Konec řízené distribuce. Creators Update byl vypuštěn na všechna kompatibilní zařízení
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít