Google+ už přilákal přes 100 milionů uživatelů

20. března 2012, 05:18 - Dalibor Dostál
20. března 2012, 05:18

Nejen králi sociálních sítí Facebooku se i u nás pokouší konkurovat produkt Google+. Ten sjednotil mnoho dřívějších služeb Googlu. Co přináší a jak se na trhu uchytil?

Foto: Google

Sociálním sítím v Česku dlouhodobě kraluje Facebook. Od loňského roku však začíná jeho obrovský náskok postupně stahovat nová služba největšího světového vyhledávače: Google+. Samotný Google se přitom při zmínce o svém produktu brání označení „sociální síť“. „Je to projekt, který spojuje ostatní služby, které máme,“ říká Filip Hráček, manažer pro vztahy s vývojáři českého Googlu. Služba Google+ podle něho umožňuje především jednoduchým způsobem spravovat, s jakými okruhy lidí chtějí návštěvníci internetu sdílet svoje fotografie, blogy a další služby a informace.

Když si představím, že by všichni, kteří si čtou můj blog, viděli veškeré moje fotografie, které mám uložené v rámci služby Picasa, tak bych asi nebyl nadšený. Proto Google přišel s ideou kruhů. Jako má každý člověk několik kruhů ve svém reálném životě, a s lidmi z těchto okruhů má jiné vztahy a řeší s nimi jiné věci, tak může s různými kruhy sdílet informace na Google+,“ dodal Filip Hráček.

Facebook zatím vede

Podle posledních dat má Google+ již přes 100 milionů uživatelů a každý den ho navštěvuje na 50 milionů lidí. V porovnání se zhruba 900 miliony uživateli Facebooku je to sice výrazně méně, ovšem Google+ se může pochlubit výraznou dynamikou růstu. Loni v říjnu se ke Google+ připojovalo pravidelně 40 milionů lidí, letos v lednu již 90 milionů. Lokální data pro Českou republiku Google nesděluje stejně jako u dalších služeb.

Monitorování tuzemských sociálních sítí však potvrzuje, že Google+ roste i v Česku. „Není to mrtvá síť, vidíme to třeba i v rámci našeho monitorovacího nástroje Ataxo Social Insider, pomocí kterého monitorujeme veřejný obsah Googlu. Míra aktivního publikování nebo sdílení uživateli zde ale samozřejmě ještě zdaleka nedosahuje takových měřítek, jak to vidíme na Facebooku,“ říká Eliška Hutníková, specialista na sociální média společnosti H1.cz.

K růstu podle ní přispívá synergie s dalšími službami, které Google nabízí. „Síla Google+ je především v obohacení stávajících služeb Googlu o sociální složku. Případné dohánění Facebooku co do uživatelské báze má Google+ snadnější tím, že prostě „jen“ naláká ty lidi, kteří už používají Gmail nebo jiné služby, samozřejmě i vyhledávání,“ dodala Eliška Hutníková.

Přímou cestou k zákazníkovi

Podobně jako u řady dalších sociálních sítí si mohou také na Google+ firmy a podnikatelé vytvořit svoje stránky. Počtem uživatelů sice nemohou konkurovat zavedenějším sociálním sítím, ovšem to může být pro firmy i určitá výhoda. Umožňuje to totiž lepší cílení a kontakt se zákazníkem. „Obsahuje méně balastu a více relevantních informací. Diskuse jsou mnohem cílenější, protože firmy si lidé přidají do kruhu, který je k tomu relevantní. Firmy tak mohou lépe oslovit lidi, kteří se o ně opravdu zajímají,“ říká Filip Hráček.

Google+ poskytuje svým uživatelům informace navíc i při klasickém vyhledávání zboží či služeb. U vyhledaných výsledků totiž zobrazí, zda zobrazené výsledky kladně neohodnotil některý z přátel.

Vyjde to potřetí?

Při vývoji nové služby se mohl Google poučit ze dvou neúspěšných projektů, které se týkaly sociálních sítí. Tím prvním byla služba Google Wave, která sloužila ke spojování lidí a po svém zrušení byla většina jejích funkcí začleněna do Google Docs. Další pokus o rychlé sdílení na internetu se jmenovala Google Buzz. Služba oficiálně skončila loni na podzim a její uživatelé mohli dál pokračovat založením účtu na Google+.

Teď jsme na to šli jinak. Vycházeli jsme z toho, že již nyní je spousta lidí, kteří sdílejí odlišný obsah s různými skupinami lidí. Šlo především o to, dát jim možnost prostřednictvím kruhů spravovat všechno z jednoho místa,“ zmínil Hráček. Společnost podle něho nemá stanoveny žádné vnitřní cíle, jaká by měla být ekonomická efektivita Google+. Už teď se však do celkových výsledků firmy výrazně projevila nová služba například nárůstem prokliků, za které Google inkasuje příjmy z inzerce. Těch přibylo pět až deset procent.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Co potřebujete vědět o pojištění pro zvířata předtím, než ho založíte
Chcete přijmout brigádníka? Rady a tipy, jak na zaměstnávání brigádníků!
Až 52 600 Kč za semestr aneb poplatky za delší studium na VŠ
Auta
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se…
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Toyota oslavila 20. výročí hybridů. Vůbec poprvé zavítala do ČR také vodíková Mirai
Technologie
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Paměti a SSD budou dál zdražovat, zlepšení cen může nastat až v roce 2018
Tip: Hromadu užitečného softwaru za 534 dolarů můžete mít jen za 12 dolar§
Nadupaný Asus ZenFone AR byl stvořen pro virtuální realitu a nacpané peněženky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít