Golf s velkou tlamou

18. července 2005, 00:00 - ERICH HANDL
18. července 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - VW GOLF GTI Volkswagen připravil na letošní léto lahůdku - pátou generaci sportovní verze Golfu s označením GTI. Je to dělo s ohromnou akcelerací, v základu vyjde na 761 100 korun.

foto:Volkswagen

VYZKOUŠELI JSME - VW GOLF GTI Volkswagen připravil na letošní léto lahůdku - pátou generaci sportovní verze Golfu s označením GTI. Je to dělo s ohromnou akcelerací, v základu vyjde na 761 100 korun. Na rozdíl od předchozích verzí GTI se ta letošní o dost liší od řadového golfu. Má dravou masku chladiče, která je spojená s jeho spodním otvorem. Vzniká tak útvar mezi fajnšmekry zvaný „tlama“. Celá přední maska je orámovaná tenkou červenou linkou. Dynamický dojem podtrhují sedmnáctipalcová kola s úzkým profilem. Uvnitř nechybí sportovní volant a sedačky, za příplatek šedesáti tisíc korun je lze mít v kůži. Bota řidiče šlape po hliníkových pedálech. Profit stroj vyzkoušel na začátku července na českých silnicích. Jaké jsou naše dojmy? Přeplňovaný motor 2,0 FSI je dělo, ale akci trochu brzdí šestistupňový manuál. Agregátu by slušela automatická převodovka DSG, za kterou si je třeba připlatit. Ale i s ruční převodovkou je to rychlá jízda. Přímý vstřik benzinu redukuje prodlevu turbodmychadla, stroj zabírá pěkně odspodu, už od nějakých 1500 otáček. Je ale třeba hodně řadit, „kvaltům“ se už nahoře nechce. Z nuly na sto kilometrech je auto za 6,9 sekundy. Průměrná spotřeba odpovídá výkonu - při klidné jízdě zhruba osm litrů na sto kilometrů jízdy, když řidič šlápne na pedál, letí to přes deset. GTI je stabilní i v rychlostech nad 200 kilometrů v hodině, umí až 233 kilometrů v hodině. Dotahuje se tak i na nejsilnější bavoráky a mercedesy. Problémem může být skutečnost, že brzdy stroje při delším namáhání ztrácejí ostrost, už to není ono. Plnokrevný sportovní vůz to není, ale zase má na rozdíl od „sporťáků“ dost místa pro čtyři lidi a standardní kufr. CO SE NÁM LÍBILO

Výkonný a pružný motor, který jde odspodu. Pohodlný a přitom dynamický interiér, hezký bublavý zvuk výfuku.

CO NÁS ZKLAMALO

Motor ztrácí výkon ve vyšších otáčkách, musí se často řadit.

TECHNICKÉ ÚDAJE

**| Typ vozu| třídveřový hatchback|

 Motor zážehový čtyřválec
 Objem válců 2 litry
 Max. výkon 147 kW
 Max. rychlost 233 km/hod
 Zrychlení 0-100 6,9 s
 Spotřeba 8,1l/100 km
 Cena (základ) 761 100 korun

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít