Golf s velkou tlamou

18. července 2005, 00:00 - ERICH HANDL
18. července 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - VW GOLF GTI Volkswagen připravil na letošní léto lahůdku - pátou generaci sportovní verze Golfu s označením GTI. Je to dělo s ohromnou akcelerací, v základu vyjde na 761 100 korun.

foto:Volkswagen

VYZKOUŠELI JSME - VW GOLF GTI Volkswagen připravil na letošní léto lahůdku - pátou generaci sportovní verze Golfu s označením GTI. Je to dělo s ohromnou akcelerací, v základu vyjde na 761 100 korun. Na rozdíl od předchozích verzí GTI se ta letošní o dost liší od řadového golfu. Má dravou masku chladiče, která je spojená s jeho spodním otvorem. Vzniká tak útvar mezi fajnšmekry zvaný „tlama“. Celá přední maska je orámovaná tenkou červenou linkou. Dynamický dojem podtrhují sedmnáctipalcová kola s úzkým profilem. Uvnitř nechybí sportovní volant a sedačky, za příplatek šedesáti tisíc korun je lze mít v kůži. Bota řidiče šlape po hliníkových pedálech. Profit stroj vyzkoušel na začátku července na českých silnicích. Jaké jsou naše dojmy? Přeplňovaný motor 2,0 FSI je dělo, ale akci trochu brzdí šestistupňový manuál. Agregátu by slušela automatická převodovka DSG, za kterou si je třeba připlatit. Ale i s ruční převodovkou je to rychlá jízda. Přímý vstřik benzinu redukuje prodlevu turbodmychadla, stroj zabírá pěkně odspodu, už od nějakých 1500 otáček. Je ale třeba hodně řadit, „kvaltům“ se už nahoře nechce. Z nuly na sto kilometrech je auto za 6,9 sekundy. Průměrná spotřeba odpovídá výkonu - při klidné jízdě zhruba osm litrů na sto kilometrů jízdy, když řidič šlápne na pedál, letí to přes deset. GTI je stabilní i v rychlostech nad 200 kilometrů v hodině, umí až 233 kilometrů v hodině. Dotahuje se tak i na nejsilnější bavoráky a mercedesy. Problémem může být skutečnost, že brzdy stroje při delším namáhání ztrácejí ostrost, už to není ono. Plnokrevný sportovní vůz to není, ale zase má na rozdíl od „sporťáků“ dost místa pro čtyři lidi a standardní kufr. CO SE NÁM LÍBILO

Výkonný a pružný motor, který jde odspodu. Pohodlný a přitom dynamický interiér, hezký bublavý zvuk výfuku.

CO NÁS ZKLAMALO

Motor ztrácí výkon ve vyšších otáčkách, musí se často řadit.

TECHNICKÉ ÚDAJE

**| Typ vozu| třídveřový hatchback|

 Motor zážehový čtyřválec
 Objem válců 2 litry
 Max. výkon 147 kW
 Max. rychlost 233 km/hod
 Zrychlení 0-100 6,9 s
 Spotřeba 8,1l/100 km
 Cena (základ) 761 100 korun

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Technologie
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít