Menu Zavřít

Glosy

14. 1. 2008
Autor: Euro.cz

Bratra, nebo prachy?

Chcete-li přijít o kamaráda, začněte s ním podnikat. Chcete-li se rozhádat s bratrem, začněte s ním podnikat. To hořce říká mnoho bývalých podnikatelů, kteří si spálili prsty a dnes už jen posmutněle vzpomínají, jak kdysi rozjeli firmu s blízkými. Je to stále tentýž příběh. Na začátku je podnikatelský entuziasmus a důvěra, že my se přece s rodinou nebo s přáteli vždycky nějak domluvíme. A na konci? Třeba i soudní síň, kde se na smrt znepřátelení příbuzní dohadují o majetku firmy výhradně přes své právní zástupce. Jakoby platilo tvrdé pořekadlo, že když jde o peníze, nikdo nezná bratra. Přesto existují rodinné podniky, které prosperují a neničí osobní vztahy. Jak se k nim přidat? Profesionalizovat firmu, jasně vymezit funkce a mít to všechno na papíře. To není žádný cynismus. Jen pojistka. Asi jako předmanželská smlouva.

BRAND24

Mlčeti zlato

„Jo, tahle spotřebitelská sdružení! To jsou ti lidi, co ostatní učí, že je zbytečné chodit dvě zimy ve stejných botách, když si místo toho můžou vymyslet reklamační vadu a vyměnit si je za nové. Jako by toho už tak nebylo dost. Oni ti naši zákazníci jsou třeba schopni tajně u regálu vytáhnout drahou zubní pastu z originálního balení a dát ji do krabičky od Odolu. Jenom proto, že takhle ušetří celých dvacet korun. A my pak ještě slyšíme, že se k nim nechováme dost uctivě. Ať si to zkusí sami! Je to horší než uhlídat pytel blech,“ stěžoval si jeden můj známý. Když jsem mu navrhla, že by se se svým trápením mohl svěřit nejen mně, ale i našim čtenářům, zamumlal něco o hadovi a bosé noze a změnil téma. Stále totiž platí: Náš zákazník (ať už je jakýkoli) – náš pán. A spotřebitelské organizace na něj mají vliv. Proto si to u nich nikdo nechce rozházet. Více o tématu čtěte v sekci Servis - Právo.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).