Glosa: Silnice a rovnost

25. února 2014, 09:07 - David Klimeš
25. února 2014, 09:07

Spory, jako byl ten mezi státem a Ludmilou Havránkovou, který blokoval výstavbu D11, by se už neměly opakovat, pokud vláda prosadí novátorský institut strategické stavby. O proklaté pozemky pod hradeckou dálnicí se válčilo mezi farmářkou a státem dlouhých 18 let. Výhrůžky vyvlastněním se střídaly s nabídkami smíru.

Po této vzpomínce se nápad hnutí ANO, který by u určitých staveb znemožnil odvolání proti vyvlastnění, jeví jako rozumný.

Ale v novele je víc než jeden nápad. Zatímco sjednocení jedné silnice pod jeden stavební úřad je nepochybně správné, institut „národního zájmu“ je spornější. Ruší totiž rovnost před zákonem – někde se kverulovat může, někde ne. Tyto paragrafy jistě skončí u Ústavního soudu.

A pak ta pojistka v podobě souhlasu poloviny poslanců: to má být nějaká pobídka pro betonářskou lobby, aby zamířila do sněmovny s naditými igelitkami?


Čtěte také:

Už žádná odvolání. Vláda chce zamezit obstrukcím při stavbě dálnic

Jan Šindelář: Doprava a otázka za 40 miliard

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče