Glosa: Silnice a rovnost

25. února 2014, 09:07 - David Klimeš
25. února 2014, 09:07

Spory, jako byl ten mezi státem a Ludmilou Havránkovou, který blokoval výstavbu D11, by se už neměly opakovat, pokud vláda prosadí novátorský institut strategické stavby. O proklaté pozemky pod hradeckou dálnicí se válčilo mezi farmářkou a státem dlouhých 18 let. Výhrůžky vyvlastněním se střídaly s nabídkami smíru.

Po této vzpomínce se nápad hnutí ANO, který by u určitých staveb znemožnil odvolání proti vyvlastnění, jeví jako rozumný.

Ale v novele je víc než jeden nápad. Zatímco sjednocení jedné silnice pod jeden stavební úřad je nepochybně správné, institut „národního zájmu“ je spornější. Ruší totiž rovnost před zákonem – někde se kverulovat může, někde ne. Tyto paragrafy jistě skončí u Ústavního soudu.

A pak ta pojistka v podobě souhlasu poloviny poslanců: to má být nějaká pobídka pro betonářskou lobby, aby zamířila do sněmovny s naditými igelitkami?


Čtěte také:

Už žádná odvolání. Vláda chce zamezit obstrukcím při stavbě dálnic

Jan Šindelář: Doprava a otázka za 40 miliard

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče