GE Money Bank: Facebook hraje v komunikaci maloobchodu stále důležitější roli

16. března 2012, 10:53 - MediaFax
16. března 2012, 10:53

Komunikace se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí je pro obchodníky stále důležitější. Dokazují to výsledky ankety uspořádané v rámci ocenění GE Money Bank Obchodník roku 2011 zveřejněné včera odpoledne.

Foto: Profimedia

 Na Facebooku oceňují obchodníci především interakci a možnost dialogu se zákazníkem. Na druhou stranu pro cílenou a rychlou komunikaci aktuálních novinek a slevových akcí se obchodníkům nejvíce osvědčuje forma e-mailového newsletteru.

Je jasné, že elektronická komunikace nabízí především rychlost a záruku aktuálnosti předávaných informací, ať už se jedná o slevové či jiné mimořádné akce typu spuštění zajímavých novinek. Velmi dobrou zkušenost máme například s e-mailovým newsletterem. Jde o komunikační kanál se skoro okamžitou odezvou – pokud se po rozesílce téměř nikdo neodhlásí z odběru, víte, že se obsah i cílová skupina potkaly,“ poznamenal Josef Jehlík, manažer pro rozvoj obchodu GE Money Bank.

E-mailový newsletter si pochvalují i sami obchodníci. “Za největší přínos newsletteru považujeme možnost přímého oslovení vybrané cílové skupiny,“ podotkla Petra Křížová, web manažerka společnosti HUDYsport. Další obchodníci zase potvrzují přímý vliv na zvýšení obratu uvedeného zboží. “Monitorujeme zvýšený prodej promovaných kategorií či konkrétních produktů,“ doplnila Eva Kopečková, web marketing manager Sportisimo.

Naprostá většina obchodníků sociální sítě (nejčastěji Facebook) využívá a přibývá i specialistů, kteří se této specifické komunikaci s klientem věnují. Obchodníci Facebook oceňují především jako velmi rychlý a aktuální komunikační kanál. “Od Facebooku očekáváme komunikaci se zákazníky na denní bázi a ´polidštění´ společnosti z organizace na živý organismus, kde pracují lidé. Na Facebook přispíváme denně a také denně odpovídáme na dotazy zákazníků, ať se týkají čehokoliv,“ uvedla Jana Doležalová, marketingová manažerka společnosti Pompo.

I ti obchodníci, kteří už na sociálních sítích aktivní jsou, se snaží svou pozici dále posilovat. “Sociální média hrají v naší celkové internetové komunikaci významnou roli. Loňský rok jsme vnímali jako zkušební, letos se této formě komunikace budeme věnovat naplno. V tuto chvíli také probíhá výběrové řízení na pozici marketingového specialisty pro oblast sociálních médií. Tato osoba se bude plně věnovat on-line aktivitám naší společnosti s hlavním důrazem právě na sociální média,“ podotkla Martina Malcová, vedoucí oddělení marketingu SPAR Česká obchodní společnost.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Auta
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black…
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Maserati GranTurismo se dočkalo dalšího faceliftu. Nástupce je ve hvězdách
Historicky nejrychlejší Jaguar pro běžný provoz má 600 koní a maximálně jede 322 km/h
Technologie
Microsoft uvolnil dávku oprav pro Windows, které se někteří smí vyhnout
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Honor 9 je v Česku. Přetahuje se s OnePlus 5, kdo toho za 13 tisíc nabídne víc
Malá legenda vstoupila do Windows Storu. IrfanView nabízí rychlé prohlížení a konverzi obrázků
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít