GE Money Bank: Facebook hraje v komunikaci maloobchodu stále důležitější roli

16. března 2012, 10:53 - MediaFax
16. března 2012, 10:53

Komunikace se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí je pro obchodníky stále důležitější. Dokazují to výsledky ankety uspořádané v rámci ocenění GE Money Bank Obchodník roku 2011 zveřejněné včera odpoledne.

Foto: Profimedia

 Na Facebooku oceňují obchodníci především interakci a možnost dialogu se zákazníkem. Na druhou stranu pro cílenou a rychlou komunikaci aktuálních novinek a slevových akcí se obchodníkům nejvíce osvědčuje forma e-mailového newsletteru.

Je jasné, že elektronická komunikace nabízí především rychlost a záruku aktuálnosti předávaných informací, ať už se jedná o slevové či jiné mimořádné akce typu spuštění zajímavých novinek. Velmi dobrou zkušenost máme například s e-mailovým newsletterem. Jde o komunikační kanál se skoro okamžitou odezvou – pokud se po rozesílce téměř nikdo neodhlásí z odběru, víte, že se obsah i cílová skupina potkaly,“ poznamenal Josef Jehlík, manažer pro rozvoj obchodu GE Money Bank.

E-mailový newsletter si pochvalují i sami obchodníci. “Za největší přínos newsletteru považujeme možnost přímého oslovení vybrané cílové skupiny,“ podotkla Petra Křížová, web manažerka společnosti HUDYsport. Další obchodníci zase potvrzují přímý vliv na zvýšení obratu uvedeného zboží. “Monitorujeme zvýšený prodej promovaných kategorií či konkrétních produktů,“ doplnila Eva Kopečková, web marketing manager Sportisimo.

Naprostá většina obchodníků sociální sítě (nejčastěji Facebook) využívá a přibývá i specialistů, kteří se této specifické komunikaci s klientem věnují. Obchodníci Facebook oceňují především jako velmi rychlý a aktuální komunikační kanál. “Od Facebooku očekáváme komunikaci se zákazníky na denní bázi a ´polidštění´ společnosti z organizace na živý organismus, kde pracují lidé. Na Facebook přispíváme denně a také denně odpovídáme na dotazy zákazníků, ať se týkají čehokoliv,“ uvedla Jana Doležalová, marketingová manažerka společnosti Pompo.

I ti obchodníci, kteří už na sociálních sítích aktivní jsou, se snaží svou pozici dále posilovat. “Sociální média hrají v naší celkové internetové komunikaci významnou roli. Loňský rok jsme vnímali jako zkušební, letos se této formě komunikace budeme věnovat naplno. V tuto chvíli také probíhá výběrové řízení na pozici marketingového specialisty pro oblast sociálních médií. Tato osoba se bude plně věnovat on-line aktivitám naší společnosti s hlavním důrazem právě na sociální média,“ podotkla Martina Malcová, vedoucí oddělení marketingu SPAR Česká obchodní společnost.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít