Gabriel Pleska: Česká spořitelna staví pro mohovitější banku v bance

07. září 2014, 07:07 - Gabriel Pleska/Peníze.cz
07. září 2014, 07:07

Modrá je dobrá. To si myslí nejen Ondřej Hejma a Žlutý pes, ale taky Česká spořitelna, která prý chce od října nabízet služby pod novou značkou Blue. Lepší služby pro lepší lidi. Pro ty, kteří mají měsíční příjem nad třicet tisíc korun.

Cedule s novým logem by měly doplnit ty stávající na sto třiceti osmi pobočkách České spořitelny. V prostorách oddělených od těch pro obyčejné lidi má na lepší lidi čekat osobní bankéř, příznivější úroky u půjček i spoření, investiční poradce. A pro ty, kteří se nebudou chtít do banky trmácet, bude na webu k dispozici virtuální bankéř. A další.

Mezi námi, není to nic až tak zvláštního – zákazníky, ze kterých může kápnout víc, si hýčká nejedna banka. Žádná z nich je ale zatím nezkusila vydělit je z masy méně majetných klientů takhle viditelně, až ostentativně. Proč se do toho pouští právě Spořka a právě teď?

Proti proudu (času)

Nedávno na sebe Česká spořitelna upozornila zvedáním poplatků za běžné služby. V době, kdy se jiné banky předhánějí, kdo toho zákazníkům nabídne víc zadarmo. Obrana Spořitelny byla chabá: U nás můžete mít běžný účet taky zadarmo – když si nakoupíte balíček jiných služeb.

Takové zadarmo prostě není zadarmo. A navíc nevyhovuje lidem, kteří si nechtějí s bankovními službami hrát Tetris a bavit se tím, že když do sebe šikovně zapasují jednotlivé bankovní služby, zmizí jim nějaký poplatek. Na to je totiž potřeba prostudovat spoustu podmínek a pravidel – jejichž studiem chce trávit čas málokdo. Moderní je jednoduchost a účelnost.

Česká spořitelna je vnímaná tak trochu jako dinosaurus, veliká, nemotorná, zastaralá. Zvyšováním poplatků se ovšem image předpotopního monstra nezbaví. Už teď je účet ve Spořce v některých kruzích společenská diskvalifikace. Je to banka příliš masová a příliš obyčejná. Leckomu – nepěkně řečeno – smrdí. A jestli doteď nebyla brána jako jedna z těch dražších, po pohybu v cenících už to tak bude. Tys jim ještě neutekl, budeme slýchat častěji a častěji.

Je ta horákyně opravdu chytrá?

Pokusit se z toho vybruslit tím, že část služeb, kterou už banka provozuje, převleče do nového kabátku, to je nápad hodný chytré horákyně: Postavíme krásnou voňavou banku pro lepší lidi, ale postavíme ji uvnitř té, co smrdí.

Celý komentář najdete na serveru Peníze.cz.


Čtěte také:

Česká spořitelna chce prodávat na pobočkách energie

Česká spořitelna ode dneška zdražuje odchozí platby

České spořitelně klesl pololetní zisk zisk o pět procent na 7,78 miliardy korun

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít