Fujitsu: Nekonečný růst

29. února 2012, 15:43 - Profit
29. února 2012, 15:43

Od svého založení v roce 1923 je Fujitsu společností inovující informační a komunikační technologie po celém světě. Dlouhá řada význačných úspěchů činí z Fujitsu vedoucí společnost v oblasti komunikačních technologií.

Foto: Fujitsu

Většina lidí si Fujitsu spojuje především s výrobou počítačů. Firma se ale v době svého založení specializovala především na telekomunikační technologie. V roce 1923 byla většina městské infrastruktury v Tokiu zničena zemětřesením, a proto společnosti Furukawa Electric Co. Ltd spolu s německým Siemens AG založily Fuji Electric Co. Ltd., aby v Japonsku posílily domácí produkci generátorů a elektrických motorů. O rok později zahájila Fuji Electric dovoz a prodej telefonů i automatických přepojovacích systémů, které vyráběl Siemens AG. Za čtyři roky už Fuji Electric dodávala přepojovací systémy vlastní výroby i na americká ministerstva. V následujících několika letech se i přes válečné období firma stále rozrůstala, otvírala nové závody a rozšiřovala zaměření výroby a vývoje produktů například do oblasti rádiového přenosu. Na konci války v roce 1945 pomohl telefon značky Fuji Tsushinki obnovit japonské telekomunikace zničené válkou, díky čemuž vláda uznala společnost jako oficiálního úředně schváleného vývojáře a výrobce telefonů.

Počátky počítačového byznysu

První japonské relé podobající se automatizovanému elektronickému počítači byl FACOM100, za kterým stál Toshio Ikeda, muž známý jako „Pan počítač“, a nositel Nobelovy ceny za fyziku Hideki Yukawa. Základem podnikání společnosti byla stále telekomunikační zařízení. Kromě toho Fujitsu rozšířilo výrobu na poli radiokomunikačního vybavení. V roce 1958 byl v centru Tokia otevřen první počítačový showroom.

Desetiletí odvážných kroků

Přestože se společnosti Fujitsu podařilo díky relé FACOM100 vyvinout první počítač, stále nebyla plně připravena k začlenění do počítačového byznysu. To změnil pátý prezident firmy – Kanjiro Okada, který v 60. letech učinil klíčové rozhodnutí, a to vsadit budoucnost společnosti na vývoj a výrobu počítačů. Sloganem firmy se stalo Okadovo heslo „Nekonečný růst“. V duchu této výzvy uskutečnil Okada řadu obchodních reforem s cílem učinit z Fujitsu lídra počítačového průmyslu.

Vlna mezinárodní standardizace

Historie technologie je také historií standardizace. I když výrobci vyvinou produkt podle vlastních norem, jakmile se stane standardem, ostatní se budou snažit vytvořit své výrobky tak, aby byly se standardem kompatibilní. Počítače v tomto nebyly výjimkou a Fujitsu se v letech 1970 až 1979 de facto vydalo na křížovou výpravu k vlastnímu růstu.

Období personalizace

Když dnes mluvíme o počítačích, většina lidí si představí osobní počítač. Dříve si lidé vybavili zpravidla servery a jiné větší počítače určené pro obchodní účely. Fujitsu se původně také zaměřovalo na tyto velké přístroje. Vše se ale změnilo s nástupem operačního systému Microsoft Windows. Své první osobní počítače společnost představila v roce 1981. Přestože měly velký potenciál, společnost oproti konkurenci tratila, protože se snažila jít vlastní cestou, a počítače tak nebyly kompatibilní s IBM, což se změnilo v roce 1993.

Posun ke službám

Zákazníci stále více preferují ekologické dodavatele, tedy ty, kteří nabízejí řešení, jež jsou oproti konkurenčním produktům energeticky úspornější, vyrobená z nezávadných materiálů nebo pro která existují programy zpětného odběru a recyklace po skončení jejich životnosti. Fujitsu patří v oblasti zelené politiky k lídrům trhu. Vše začalo prvním Green PC na trhu v roce 1993. Tento počin pokračoval uvedením monitoru s nulovým odběrem energie v roce 2008, ekologickou klávesnicí s myší o dva roky později, až po představení notebooku s 0-Watt AC adaptérem na začátku loňského roku. Ve Fujitsu mají tým 1 500 výzkumníků a 14 tisíc vývojových inženýrů s výzkumnými centry v Japonsku, USA, Německu, Velké Británii nebo Číně. Značka Fujitsu vlastní více než 34 tisíc registrovaných patentů a na nový výzkum vydává ročně téměř tři miliardy dolarů.

Fujitsu dnes prodává více než jen hardware. Společnost využívá technologie k řešení problémů zákazníků a k tomu, aby jim pomohla dosáhnout jejich obchodních cílů, což patřilo k filozofii firmy už od jejího založení. Fujitsu klade důraz na služby a snaží se nadále hledat způsob, jak plnit své dřívější sliby.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Elektromobilů a hybridů u nás přibývá. Je jich přes jedno procento
Synology uvádí základní čtyřdiskový NAS. Je rychlejší a úspornější
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít