Fujitsu: Nekonečný růst

29. února 2012, 15:43 - Profit
29. února 2012, 15:43

Od svého založení v roce 1923 je Fujitsu společností inovující informační a komunikační technologie po celém světě. Dlouhá řada význačných úspěchů činí z Fujitsu vedoucí společnost v oblasti komunikačních technologií.

Foto: Fujitsu

Většina lidí si Fujitsu spojuje především s výrobou počítačů. Firma se ale v době svého založení specializovala především na telekomunikační technologie. V roce 1923 byla většina městské infrastruktury v Tokiu zničena zemětřesením, a proto společnosti Furukawa Electric Co. Ltd spolu s německým Siemens AG založily Fuji Electric Co. Ltd., aby v Japonsku posílily domácí produkci generátorů a elektrických motorů. O rok později zahájila Fuji Electric dovoz a prodej telefonů i automatických přepojovacích systémů, které vyráběl Siemens AG. Za čtyři roky už Fuji Electric dodávala přepojovací systémy vlastní výroby i na americká ministerstva. V následujících několika letech se i přes válečné období firma stále rozrůstala, otvírala nové závody a rozšiřovala zaměření výroby a vývoje produktů například do oblasti rádiového přenosu. Na konci války v roce 1945 pomohl telefon značky Fuji Tsushinki obnovit japonské telekomunikace zničené válkou, díky čemuž vláda uznala společnost jako oficiálního úředně schváleného vývojáře a výrobce telefonů.

Počátky počítačového byznysu

První japonské relé podobající se automatizovanému elektronickému počítači byl FACOM100, za kterým stál Toshio Ikeda, muž známý jako „Pan počítač“, a nositel Nobelovy ceny za fyziku Hideki Yukawa. Základem podnikání společnosti byla stále telekomunikační zařízení. Kromě toho Fujitsu rozšířilo výrobu na poli radiokomunikačního vybavení. V roce 1958 byl v centru Tokia otevřen první počítačový showroom.

Desetiletí odvážných kroků

Přestože se společnosti Fujitsu podařilo díky relé FACOM100 vyvinout první počítač, stále nebyla plně připravena k začlenění do počítačového byznysu. To změnil pátý prezident firmy – Kanjiro Okada, který v 60. letech učinil klíčové rozhodnutí, a to vsadit budoucnost společnosti na vývoj a výrobu počítačů. Sloganem firmy se stalo Okadovo heslo „Nekonečný růst“. V duchu této výzvy uskutečnil Okada řadu obchodních reforem s cílem učinit z Fujitsu lídra počítačového průmyslu.

Vlna mezinárodní standardizace

Historie technologie je také historií standardizace. I když výrobci vyvinou produkt podle vlastních norem, jakmile se stane standardem, ostatní se budou snažit vytvořit své výrobky tak, aby byly se standardem kompatibilní. Počítače v tomto nebyly výjimkou a Fujitsu se v letech 1970 až 1979 de facto vydalo na křížovou výpravu k vlastnímu růstu.

Období personalizace

Když dnes mluvíme o počítačích, většina lidí si představí osobní počítač. Dříve si lidé vybavili zpravidla servery a jiné větší počítače určené pro obchodní účely. Fujitsu se původně také zaměřovalo na tyto velké přístroje. Vše se ale změnilo s nástupem operačního systému Microsoft Windows. Své první osobní počítače společnost představila v roce 1981. Přestože měly velký potenciál, společnost oproti konkurenci tratila, protože se snažila jít vlastní cestou, a počítače tak nebyly kompatibilní s IBM, což se změnilo v roce 1993.

Posun ke službám

Zákazníci stále více preferují ekologické dodavatele, tedy ty, kteří nabízejí řešení, jež jsou oproti konkurenčním produktům energeticky úspornější, vyrobená z nezávadných materiálů nebo pro která existují programy zpětného odběru a recyklace po skončení jejich životnosti. Fujitsu patří v oblasti zelené politiky k lídrům trhu. Vše začalo prvním Green PC na trhu v roce 1993. Tento počin pokračoval uvedením monitoru s nulovým odběrem energie v roce 2008, ekologickou klávesnicí s myší o dva roky později, až po představení notebooku s 0-Watt AC adaptérem na začátku loňského roku. Ve Fujitsu mají tým 1 500 výzkumníků a 14 tisíc vývojových inženýrů s výzkumnými centry v Japonsku, USA, Německu, Velké Británii nebo Číně. Značka Fujitsu vlastní více než 34 tisíc registrovaných patentů a na nový výzkum vydává ročně téměř tři miliardy dolarů.

Fujitsu dnes prodává více než jen hardware. Společnost využívá technologie k řešení problémů zákazníků a k tomu, aby jim pomohla dosáhnout jejich obchodních cílů, což patřilo k filozofii firmy už od jejího založení. Fujitsu klade důraz na služby a snaží se nadále hledat způsob, jak plnit své dřívější sliby.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít