František Malina: Co se děje s prodaným dluhem neovlivníme

23. září 2011, 17:02 - Profit, TZ
23. září 2011, 17:02

Společnost UPC zvýšila rychlost poskytovaných datových přenosů. V rámci podzimní kampaně v nových balíčcích s kabelovou televizí nabízí připojení o rychlostech 60 a 120 Mbit/s.

Foto: UPC

Společnost nabízí momentálně internet o rychlostech 10, 25, 50 a 100 Mbit/s za 494 až 999 korun. U dvojnásobné rychlosti bude cena o stokorunu vyšší. „Nové balíčky služeb jsou  sestaveny tak, aby  si z nich vybral skutečně každý;  student i počítačový expert, rodina s nižším a nebo naopak s vysokým příjmem, sportovní fanoušek i zájemce o filmové hity,“  říká František Malina, tiskový mluvčí UPC, a dodává: „nabízejí dobrou technickou kvalitu a  atraktivní obsah za více než zajímavou cenu. Navíc se  nemusí bát žádných skrytých podmínek či dodatečných zpoplatňování.“, upřesňuje Malina. Konkurenční Telefónica zvýšila už na jaře maximální rychlost svého xDSL na 25 Mbit/s. Za připojení zákazník zaplatí 850 korun, první rok je cena snížená na 600 korun.

Vaše společnost je v poslední době často kritizována za  způsob, jakým vymáhá pokuty za nevrácená zařízení. Proč se problém objevil až teď?

Protože naše společnost začala důsledně sledovat a vymáhat pohledávky. Tím byla celá řada dlužníků, dosud spoléhající na benevolenci UPC zaskočena. V kritice se směšují rozdílné věci - způsob jakým vymáhá naše společnost pohledávky sama a způsob,  jakým je vymáhají inkasní společnosti, kterým  část svých pohledávek postoupila.  I když ten  druhý  způsob nemůže UPC ovlivnit.

Jak se snažíte zabránit tomu, aby se zákazník nedostal do problémů?

Každému, kdo vypoví smlouvu, je zaslána odpověď. V ní je mu zdůrazněna smluvní povinnost vrátit zapůjčené zařízení na vlastní náklady poštou na určenou adresu, a to do sedmi dnů od data ukončení smluvního vztahu. Nevrátí-li klient zařízení podle předem sjednaných podmínek či dluží-li za službu, je mu zaslána upomínka.  Pokud nezaplatí, může dojít k postoupení vzniklé pohledávky třetí straně, popřípadě k přímému soudnímu vymáhání.

Kolika zákazníků se to týká?

Při více než 1,2 milionu denně realizovaných služeb sice tento počet představuje setiny promile, nicméně způsobuje firmě nejen v účetnictví výrazné problémy. Proto jsme zpřesnili systém vymáhání pohledávek, který je téměř totožný s těmi, které využívá většina společností, které nabízí své služby koncovým spotřebitelům.

Proč pohledávky prodáváte vymáhacím firmám?

Protože naše společnost je zaměřena  na svůj předmět činnosti, nikoliv však na vymáhání pohledávek. A kdyby pohledávky nevymáhala, nebo alespoň nepostoupila, porušil by její management povinnost pečovat o majetek  s péčí řádného hospodáře. Platí, že  UPC přistupuje k postoupení pohledávek na zaplacení smluvních pokut v zásadě až s několikaměsíčním odstupem, kdy má klient ještě možnost bez jakékoli sankce vrátit příslušné zařízení. Po prodeji pohledávky už nemůžeme způsob vymáhání ovlivnit.

Proč si za nevrácení modemu účtujete pokutu pět tisíc korun?

Do smluvní pokuty je zahrnuta cena zařízení, která se v případě HD/PVR boxů či modemů ED 3.0 pohybuje v řádu tisíců korun, a nutné  náklady  spojené s vymáháním.  Co se týče zasílání poštou, je tomu tak proto, že UPC působí ve více než tři sta lokalitách a náklady na středisková sběrná střediska by celý proces neúměrně finančně zatížila pro všechny strany.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče