Franšíza Husky CZ bez poplatků

07. října 2011, 19:19 - ing. Marcela Alföldi Šperkerová
07. října 2011, 19:19

Maloobchod ing.

Na rozvoj firmy prostřednictvím franšíz vsadil výrobce outdoorových potřeb Husky CZ. Zájemcům o provozování sportovní prodejny s logem Husky Outdoor Shop nabízí poměrně unikátní podmínky. „Nejde o nákladný projekt. Podnikatelům pomůžeme vytvořit byznys plán, připravíme jim vizualizaci prodejny a zajistíme jim peníze na její vybavení. Úprava obchodu vyjde asi tak na šest až sedm set tisíc korun, přičemž splácet je mohou až po půl roce fungování. Jedinou vstupní investicí je tedy nákup zboží,“ vysvětluje majitel společnosti Husky Petr Brůna. Výrazným bonusem je i to, že firma nepožaduje po franšízantech žádné licenční poplatky. Běžně se přitom ceny licencí pohybují kolem půl milionu korun a další poplatky dosahují od jednoho do patnácti procent z obratu. Letos už drobní podnikatelé otevřely tři nové prodejny Husky v Litvínově, Lounech a Mladé Boleslavi. Firma plánuje poskytnout licenci celkem deseti až dvanácti franšízantům. Společnost Husky, která prodává jen vlastní výrobu, v tuzemsku provozuje dalších šestnáct vlastních obchodů. Nemíří přitom do nákupních středisek, ale vsadila na koncept kamenných značkových prodejen v centrech měst. Orientuje se na klientelu ve střední a vyšší příjmové skupině. Vedle outdoorových oděvů jim nabízí i široké spektrum kempinkového vybavení. „Letos přišla největší krize, která jde napříč celým spektrem maloobchodu. Lidé šetří. Myslím, že o mnoho lépe nebude ani příští rok, očekávám spíše stagnaci,“ míní majitel Husky. Firma se ale nemusela potýkat s výrazným propadem obratu díky tomu, že jí o osm procent rostly prodeje turistických potřeb. Tržby společnosti letos dosáhnou čtvrt miliardy korun, z toho zhruba třetina pochází z exportu. Nejvýznamnějším trhem je Slovensko následované Ruskem, Francií a Německem. „V této zemi si dokonce distributoři otevírají také přímo specializované Husky prodejny,“ doplňuje Brůna. Husky je trojkou domácího trhu za společnostmi Hudysport a Hannah.
V České republice působí zhruba 150 franšízových sítí, přičemž loni se vyrovnal počet domácích značek zahraničním. Do pětice společností s největším počtem franšízových poboček patří firmy Teta drogerie, prodejny Hruška, Hudební škola Yamaha, maloobchodní síť Brněnka a minipekárny Fornetti.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče