Francouzi ukázali další generace dodávek

04. února 2008, 00:00 - Erich Handl
04. února 2008, 00:00

Koncern PSA - Poměrně velké úspěchy slavily mezi českými živnostníky  malé francouzské dodávky Peugeot Partner a Citroen Berlingo. Koncern PSA ukázal jejich druhou generaci.

Vozy byly představeny ve španělském Vigu, kde je největší továrna koncernu PSA, ve které se montují vozy Peugeot Partner a Citroen Berlingo. „Z výrobních pásů sjely na počátku tohoto roku první kusy nového Partnera a Berlinga, do prodeje se ale modely dostanou až letos na jaře,“ říká prezident automobilky Christian Streiff. „Čeští podnikatelé si je budou moci objednávat v květnu, ceny pro tuzemsko ale zatím nebyly stanoveny,“ doplňuje mluvčí Peugeotu Radka Matthey.

Co si můžou zájemci o převážení nákladů od novinek slibovat? Nový Partner i Berlingo vyrostly stejně jako konkurenční Renault Kangoo, ale zatímco Renault mezigeneračně prodloužil dodávku o 178 milimetrů, PSA nechal své užitkové automobily narůst o více než 240 milimetrů. Druhá generace je k dispozici ve dvou variantách karoserie, jako krátká verze (celková délka 4,38 m) nebo jako prodloužená (4,63 m). Obě mají jednotný rozvor náprav. Krátká verze nového Partnera a Berlinga dokáže nabídnout objem nákladového prostoru 3,3 m3, užitečnou hmotnost 625 kg (na přání až 850 kg) a užitečnou ložnou délku 1,80 metru. Užitečná šířka mezi podběhy 1,23 m umožňuje ve voze přepravovat europaletu. Prodloužená verze nového Partnera a Berlinga nabízí objem nákladového prostoru 3,7 m3, užitečnou hmotnost 770 kg a užitečnou délku 2,05 metru.

Nové dodávky mohou být vybaveny bočními posuvnými dveřmi na straně spolujezdce i řidiče. Zadní asymetricky dělené dvoukřídlé dveře umožňují nakládat předměty s maximální výškou 1148 mm. Dveřní otvor má pravidelný pravoúhlý tvar a manipulace s předměty je tak jednodušší. Plechové i prosklené dvoukřídlé dveře se navíc otevírají v úhlu od 90° do 180°, aby bylo možné snadno naložit náklad například z rampy. K dispozici je i vyklápěcí část střechy, která umožňuje přepravovat dlouhé předměty. Novinkou je variabilní sedadlo spolujezdce. Různé konfigurace takzvaného sedadla Multi-Flex umožňují optimalizovat přepravní kapacitu při každodenním používání. K jeho možnostem patří sklopení sedadla (vzniká rovná úložná plocha ve výši podlahy nákladového prostoru o délce tři metry, 3,25 metru u prodloužené verze) nebo zvednutí sedáku (pro přepravu vysokých předmětů na místě spolujezdce). Opěradlo prostředního sedadla je sklopné a v jeho zadní stěně je zabudován stolek s popruhem na připevnění dokumentů. Na prostředním místě sedadla Multi-Flex může v souladu s dopravními předpisy cestovat další, třetí pasažér. Místo je vybaveno tříbodovým bezpečnostním pásem a je chráněno dvojitým předním airbagem spolujezdce.

Osobní verze Partnera označená přívlastkem Tepee bude k dostání s prosklenými bočnicemi a párem posuvných dveří. Model Partner Tepee Outdoor bude dodáván s prosklenou střechou a outdoorovými plasty kolem celé karoserie.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče