Francouz s posuvnými dveřmi

12. prosince 2005, 00:00 - ERICH HANDL
12. prosince 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ PEUGEOT 1007 Značka Peugeot přišla na trh se zajímavou novinkou - městským autem 1007 s posuvnými dveřmi. V nejlevnější slabé verzi stojí 379 tisíc korun. Profit ji vyzkoušel minulý týden v zimním provozu.

foto: Peugeot

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ PEUGEOT 1007 Značka Peugeot přišla na trh se zajímavou novinkou - městským autem 1007 s posuvnými dveřmi. V nejlevnější slabé verzi stojí 379 tisíc korun. Profit ji vyzkoušel minulý týden v zimním provozu. Nový model je konstruován jako malé třídveřové auto do městského provozu. Je krátký a vysoký, trochu připomíná vajíčko. Pojme čtyři pasažéry, kterým se velkými a vysokými dveřmi dobře nastupuje. Otestovali jsme jej začátkem prosince s nejslabším benzinovým motorem 1.4 pod kapotou. V rámci zkoušky jsme našli řadu výhod nekonvenčního vozu, ale také některé nedokonalosti. Peugeot 1007 má řadu zvláštností, tou největší jsou nesporně posuvné dveře. Posádka s nimi rozhodně nebude mlátit na přeplněném parkovišti před supermarketem do okolních aut. Stačí zmáčknout knoflík na palubní desce a dveře se ladně odsunou po kolejnicích podél boku vozu dozadu. TROCHU POMALÉ OTEVÍRÁNÍ Netradiční dveře ale přinášejí nevýhody. Tou hlavní je rychlost, respektive spíše pomalost jejich otevírání a zavírání. Trvá to několik sekund, těžko si představit, jak jimi posádka proskakuje v případě nehody z hořícího vozu. Ani bez elektroniky je člověk rychle neotevře! ANI MANUÁL, ANI AUTOMAT Další zvláštností je netradiční řazení. Na motor v našem voze navazovala takzvaná poloautomatizovaná převodovka, která je něčím mezi manuálem a automatem. Uprostřed vozu je sice klasická řadicí páka, ale na podlaze už nelze najít spojku. Když řidič na páku nesahá, chová se peugeot jako automat. Pokud má jezdec chuť řadit, může ovládat rychlosti v sekvenčním režimu. Chce to trochu cviku, ale člověk si brzy zvykne. Alespoň nemusí stát na křižovatce s nohou na brzdě. A motor? Testovaná „jednačtyřka“ není určena k závodění, z nuly na stovku se s ní auto vyhrabe až za 16,6 sekundy. Když se ale roztočí, dokáže dát vozu rychlost 165 kilometrů v hodině. Zarazila nás i na malé auto poměrně vysoká spotřeba - na sto kilometrů 7,3 litru, což je o litr víc než udává výrobce. Netradiční převodovka nabízí pohodlí, ale zřejmě ukrajuje z úspornosti. Možná za to mohlo i studené počasí. Peugeot 1007 lze doporučit jako praktický vůz do města. S krátkou karoserií dokáže kličkovat v zácpě a pak bez potíží zaparkovat v řadě u chodníku. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Peugeot 1007 je čistě osobním vozidlem, nenabízí přestavbu na N1. „Chápu, že dnes se dá očekávat možnost přestavby u většiny vozů, ale v tomto případě pro ni nevidíme prostor,“ řekla Profitu mluvčí značky Lucie Kučerová. Příliš toho nepojme ani kufr auta, má objem jen 178 litrů. MODEL PEUGEOT 1007 TRENDY 1.4 2-TRONIC

Typ vozu třídveřový

Objem válců 1,4 litru

Maximální výkon 54 kW

Maximální rychlost 165 km/hod

Zrychlení 0-100 16,6 s.

Spotřeba (dle výrobce) 6,3 l/100 km

Kufr 178 litrů

Cena (testovaná verze) 439 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče