Fotbalové Euro pomáhá byznysu. Adidas očekává rekordní tržby

22. června 2016, 16:20 - Jonáš Kříž
22. června 2016, 16:20

Výrobce sportovní obuvi a oblečení Adidas letos očekává rekordní prodeje fotbalových produktů. Na jejich zvýšení má mít kromě nové marketingové strategie výrazný vliv evropský fotbalový šampionát.

Adidas předpokládá, že se mu v tomto roce podaří prodat fotbalovou výbavu za dvě a půl miliardy eur (necelých 68 miliard korun). To podle výkonného ředitele společnosti Herberta Hainera představuje nový rekord v historii značky a zároveň demonstruje klíčovou pozici ve fotbalovém odvětví, kterou Adidas globálně má.

Letošní prodeje by podle Hainera měly překonat nejen ty loňské (2,2 miliardy eur) ale i ty z roku 2014, kdy společnost sponzorovala vítězný německý tým během světového šampionátu ve fotbale. Tehdy z prodejů utržila 2,1 miliardy eur.

Letní sezóna má být pro výrobce fotbalového oblečení a obuvi (vedle Adidasu především Nike a Pumu) zásadní především zásluhou fotbalového Eura 2016. Adidas je jeho hlavním oficiálním partnerem. Kromě toho je společnost marketingově silná i v konkurenční soutěži Copa América, která probíhá ve stejnou dobu v Spojených státech.

Od měsíc trvajícího evropského šampionátu si Adidas slibuje prodej celkem 1,3 milionu německých národních dresů. To je o třicet procent více než v případě Eura 2012. Během Mistrovství světa ve fotbale v roce 2014 jich společnost prodala 3 miliony.

V byznyse s fotbalovými produkty se podle agentury Bloomberg točí čtyři a půl miliardy eur. Pro Adidas je zásadní. „Do fotbalu dáváme hodně peněz, ale právě on pomáhá prodávat naše ostatní produkty,“ uvedl Hainer minulý týden v Paříži.

Dodal také, že se jeho společnosti v první polovině roku 2016 podařilo rozšířit podíl na klíčových trzích ve velkých západoevropských městech jako Londýn, Paříž, Barcelona či Berlín. Na trhu s fotbalovými produkty zde Adidas v současnosti drží 36procentní podíl. Jeho největší konkurent Nike na něj ztrácí jedno procento.

Cílí na mladé

Za úspěchem Adidasu stojí podle všeho změna marketingové strategie. Společnost přesměrovala marketing směrem k hráčům, kteří mají vliv na mladé spotřebitele prostřednictvím svých účtů na Twitteru či Instagramu.

„Svým zákazníkům jsme naslouchali velice pozorně a spolu s tím jsme aktualizovali naše produkty,“ uvedl Markus Baumann, hlavní manažer fotbalové divize Adidas. „Naše současné zisky na klíčových evropských trzích jsou jasným důkazem, že se nová strategie vyplácí,“ dodal.


Přečtěte si více ze světa fotbalového byznysu:

Fotbalisty Chelsea bude oblékat Nike, zaplatí dvakrát víc než Adidas

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového…
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Patentové skici odhalují malý dvoumístný sporťák značky Honda
Technologie
Aukro chystá změny. Na konci měsíce začne migrace a služba bude desítky hodin nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít