Ford Transit ECOnetic: pomalý, ale úsporný

25. května 2009, 00:00 - Erich Handl
25. května 2009, 00:00

Značka Ford chce posílit přítomnost v segmentu lehkých užitkových vozů a představila několik nových aut pro podnikání. Nejzajímavější z této nabídky je nový Transit ECOnetic.

Autor: Profit

Ford uvede v druhé polovině roku na trh novou dodávku ECOnetic. Cena zatím nebyla stanovena. Čím se odlišuje od běžného Transitu? Auto kombinuje klíčové komponenty a prvky modelové řady s cílem, aby výsledný vůz dosahoval co nejnižší spotřeby paliva a minimálních emisí CO2. Základ ekologicky šetrné verze tvoří dodávka Transit FT280 s pohonem předních kol, krátkým rozvorem a motorem 2,2 litru Duratorq TDCi o výkonu 85 kilowattů. Díky novému filtru pevných částic (cDPF), dodávanému na přání, plní vůz emisní normy Euro 5.

Při testovacích jízdách nás překvapila skutečnost, že auto nejelo rychleji než 110 kilometrů v hodině. Jak je to možné? V základní výbavě vozu se totiž objevil nový omezovač rychlosti. „Jsme si vědomi, že cílem většiny našich zákazníků je rozumná rychlost kombinující úsporu paliva a pohodlné cestování. Omezovač rychlosti v ECOnetic jim právě tohoto cíle pomáhá dosáhnout,” řekl nám mluvčí značky Martin Linhart s tím, že pro rozvážku zboží po městě je rychlost 110 kilometrů v hodině dostačující.

V novém Transitu jsou ještě další prvky napomáhající co největší úspoře paliva, minimalizaci opotřebení motoru a plynulé jízdě. Patří mezi ně například ukazatel včasného řazení. Kontrolka na přístrojové desce upozorňuje řidiče na optimální okamžik pro změnu rychlostního stupně. Upravena je také převodovka. Úsporný Transit využívá osvědčenou šestistupňovou manuální převodovku Durashift, která poskytuje širší spektrum převodů, což údajně pomáhá optimalizovat spotřebu paliva ve všech jízdních režimech. „Kratší“ zpřevodování prvního stupně zlepšuje dynamiku při rozjezdu, zatímco „delší“ zpřevodování nejvyššího stupně příznivě ovlivňuje spotřebu paliva při jízdě na dálnici díky sníženým otáčkám motoru. Při testovacích jízdách jsme tak s velkou dodávkou dosáhli průměrné spotřeby 7,2 litrů nafty na 100 kilometrů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít