Ford Transit Connect 1.8 TDi: Robustní van do města i na dálnici

19. dubna 2004, 00:00 - ERICH HANDL, auta@profit.cz
19. dubna 2004, 00:00

LEGENDA MEZI DODÁVKAMI, FORD TRANSIT, MÁ MENŠÍ VERZI - MODEL S NÁZVEM CONNECT, KTERÝ JE URČEN PRO POHYB V MĚSTSKÉM PROVOZU. UVEZE MÉNĚ, NEŽ JEHO VELKÝ PŘÍBUZNÝ, CHLUBÍ SE VŠAK MRŠTNOSTÍ. TÝDENÍK PROFIT OTESTOVAL VERZI S TURBODIESELOVÝM MOTOREM 1.

 

Dobře sedí v zatáčkách, má dobrý motor, jen v kabině je trochu hlučno

LEGENDA MEZI DODÁVKAMI, FORD TRANSIT, MÁ MENŠÍ VERZI - MODEL S NÁZVEM CONNECT, KTERÝ JE URČEN PRO POHYB V MĚSTSKÉM PROVOZU. UVEZE MÉNĚ, NEŽ JEHO VELKÝ PŘÍBUZNÝ, CHLUBÍ SE VŠAK MRŠTNOSTÍ. TÝDENÍK PROFIT OTESTOVAL VERZI S TURBODIESELOVÝM MOTOREM 1.8 O VÝKONU 90 KONÍ.

Connect je dvoumístná malá dodávka, která na korbě uveze množství přepravek. Má celkem čtyři dveře: dvoje do kokpitu, zadní křídlové a ještě jedny posuvné postranní. Nákladový prostor je oddělen od kabiny pevnou přepážkou. Jeho rovná ložná plocha má mezi podběhy šířku 1226 mm, délka činí 1830 mm. Celkový objem korby je 3,7 m 3 . Při šířce bočních dveří 819 mm je možné naložit na šířku až dvě europalety. Ve skříni je dost úchytů na upevnění nákladu, pouze ale v zadní a střední části. Na dělicí přepážce a pod ní bohužel v našem testovacím voze chyběly. Vnitřek kabiny i přístrojová deska jsou na obvyklém stupni vybavení užitkových vozů. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou samostatná, na osobní auto spartánská, na dodávku celkem ucházející. Nadstandardní je však již v základu dodávané plně seřiditelné sedadlo řidiče. Rovněž seřiditelný volant je už v sériové výbavě. Výhled z kabiny je dobrý, jen tupé úhly směrem dozadu jsou zakryty korbou. Praktická je odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce. V zadní části středového plastového tunelu jsou netradičně umístěny držáky nápojů v plechovce. Do prostorných dělených kapes ve dveřích se ale velká plastová láhev nevejde. Velkou nevýhodou je neexistence odkládacího místa pro tašku nebo bundu. Za sedadly není už žádné místo, chybí tady i háček na pověšení svršků. Menší zavazadlo lze dát mezi střechu a krycí plast. Jak stroj uspěl v testovacích jízdách? Přeplňovaný vznětový čtyřválec se chlubí vysokou pružností, dobře táhne odspodu. Podle výrobce dokáže dodávku pohánět rychlostí až téměř 160 kilometrů v hodině, což test Profitu potvrdil. Spotřeba je na užitkový vůz velmi solidní, 6,6 litrů na sto kilometrů jízdy. Dojem kazí vysoká hlučnost při rychlostech nad 90 kilometrů v hodině. V kabině není slyšet ani rádio, natožpak slova. Stroj je ale třeba pochválit za podvozek, perfektně sedí v zatáčkách, skříň se kupodivu málo naklání. Zejména tato vlastnost předurčuje Connect pro zajišťování rychlých dodávek zboží, jak ve městě, tak na rychlostních silnicích a dálnicích.

+ KLADY Stabilita v zatáčkách, pružný motor, velká skříň.

- ZÁPORY V elká hlučnost ve vyšších rychlostech, málo odkládacího prostoru v kabině.

ČÍM VYNIKÁ

Transit Connect zdobí mohutná konstrukce, mnohem masivnější, než mají konkurenti Citroen Berlingo či Peugeot Partner. Ford, ať už v užitkové verzi Transit, či osobní Tourneo, je dimenzován mnohem důkladněji. Nápravy mají mohutná ramena, jejich čepy, zadní tuhá náprava odpružená listovými pery a bohatě dimenzované brzdy slibují dlouhou životnost vozu. Auto je dimenzováno jako „držák“!

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Typ auta skříňová, dvoumístná dodávka

Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec

Zdvihový objem 1753 cm 3

Max.výkon 66 kW

Max. rychlost 158 km/hod.

Spotřeba 6,6 l/100 km

Cena 443 400 Kč

DVĚ EUROPALETY

Na rozdíl od svých konkurentů existuje Ford Connect se dvěma délkami rozvoru náprav. A jelikož jako jediný vůz své třídy má ložnou plochu vzadu mezi podběhy širokou přes 1200 mm, do jeho dlouhé varianty lze naložit až dvě normované europalety.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít