Ford Transit Connect 1.8 TDi: Robustní van do města i na dálnici

19. dubna 2004, 00:00 - ERICH HANDL, auta@profit.cz
19. dubna 2004, 00:00

LEGENDA MEZI DODÁVKAMI, FORD TRANSIT, MÁ MENŠÍ VERZI - MODEL S NÁZVEM CONNECT, KTERÝ JE URČEN PRO POHYB V MĚSTSKÉM PROVOZU. UVEZE MÉNĚ, NEŽ JEHO VELKÝ PŘÍBUZNÝ, CHLUBÍ SE VŠAK MRŠTNOSTÍ. TÝDENÍK PROFIT OTESTOVAL VERZI S TURBODIESELOVÝM MOTOREM 1.

 

Dobře sedí v zatáčkách, má dobrý motor, jen v kabině je trochu hlučno

LEGENDA MEZI DODÁVKAMI, FORD TRANSIT, MÁ MENŠÍ VERZI - MODEL S NÁZVEM CONNECT, KTERÝ JE URČEN PRO POHYB V MĚSTSKÉM PROVOZU. UVEZE MÉNĚ, NEŽ JEHO VELKÝ PŘÍBUZNÝ, CHLUBÍ SE VŠAK MRŠTNOSTÍ. TÝDENÍK PROFIT OTESTOVAL VERZI S TURBODIESELOVÝM MOTOREM 1.8 O VÝKONU 90 KONÍ.

Connect je dvoumístná malá dodávka, která na korbě uveze množství přepravek. Má celkem čtyři dveře: dvoje do kokpitu, zadní křídlové a ještě jedny posuvné postranní. Nákladový prostor je oddělen od kabiny pevnou přepážkou. Jeho rovná ložná plocha má mezi podběhy šířku 1226 mm, délka činí 1830 mm. Celkový objem korby je 3,7 m 3 . Při šířce bočních dveří 819 mm je možné naložit na šířku až dvě europalety. Ve skříni je dost úchytů na upevnění nákladu, pouze ale v zadní a střední části. Na dělicí přepážce a pod ní bohužel v našem testovacím voze chyběly. Vnitřek kabiny i přístrojová deska jsou na obvyklém stupni vybavení užitkových vozů. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou samostatná, na osobní auto spartánská, na dodávku celkem ucházející. Nadstandardní je však již v základu dodávané plně seřiditelné sedadlo řidiče. Rovněž seřiditelný volant je už v sériové výbavě. Výhled z kabiny je dobrý, jen tupé úhly směrem dozadu jsou zakryty korbou. Praktická je odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce. V zadní části středového plastového tunelu jsou netradičně umístěny držáky nápojů v plechovce. Do prostorných dělených kapes ve dveřích se ale velká plastová láhev nevejde. Velkou nevýhodou je neexistence odkládacího místa pro tašku nebo bundu. Za sedadly není už žádné místo, chybí tady i háček na pověšení svršků. Menší zavazadlo lze dát mezi střechu a krycí plast. Jak stroj uspěl v testovacích jízdách? Přeplňovaný vznětový čtyřválec se chlubí vysokou pružností, dobře táhne odspodu. Podle výrobce dokáže dodávku pohánět rychlostí až téměř 160 kilometrů v hodině, což test Profitu potvrdil. Spotřeba je na užitkový vůz velmi solidní, 6,6 litrů na sto kilometrů jízdy. Dojem kazí vysoká hlučnost při rychlostech nad 90 kilometrů v hodině. V kabině není slyšet ani rádio, natožpak slova. Stroj je ale třeba pochválit za podvozek, perfektně sedí v zatáčkách, skříň se kupodivu málo naklání. Zejména tato vlastnost předurčuje Connect pro zajišťování rychlých dodávek zboží, jak ve městě, tak na rychlostních silnicích a dálnicích.

+ KLADY Stabilita v zatáčkách, pružný motor, velká skříň.

- ZÁPORY V elká hlučnost ve vyšších rychlostech, málo odkládacího prostoru v kabině.

ČÍM VYNIKÁ

Transit Connect zdobí mohutná konstrukce, mnohem masivnější, než mají konkurenti Citroen Berlingo či Peugeot Partner. Ford, ať už v užitkové verzi Transit, či osobní Tourneo, je dimenzován mnohem důkladněji. Nápravy mají mohutná ramena, jejich čepy, zadní tuhá náprava odpružená listovými pery a bohatě dimenzované brzdy slibují dlouhou životnost vozu. Auto je dimenzováno jako „držák“!

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Typ auta skříňová, dvoumístná dodávka

Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec

Zdvihový objem 1753 cm 3

Max.výkon 66 kW

Max. rychlost 158 km/hod.

Spotřeba 6,6 l/100 km

Cena 443 400 Kč

DVĚ EUROPALETY

Na rozdíl od svých konkurentů existuje Ford Connect se dvěma délkami rozvoru náprav. A jelikož jako jediný vůz své třídy má ložnou plochu vzadu mezi podběhy širokou přes 1200 mm, do jeho dlouhé varianty lze naložit až dvě normované europalety.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít