Ford Mondeo - loajální pracovník se srdcem

17. února 2003, 00:00 - Karel Nový
17. února 2003, 00:00

Nové diesely umožnily Fordovu modrému oválu skok zpět mezi elitu Mondeo na své oživení čekalo už skoro stejně dlouho jako šípková Růženka. A nový naftový agregát je pro něj jako skutečný princ - silný, pružný a zdá se zatím i spolehlivý.

Nové diesely umožnily Fordovu modrému oválu skok zpět mezi elitu

Mondeo na své oživení čekalo už skoro stejně dlouho jako šípková Růženka. A nový naftový agregát je pro něj jako skutečný princ - silný, pružný a zdá se zatím i spolehlivý.

Mondeo, které si vydobylo v devadesátých letech na české scéně renomé kvalitního standardu, dostalo pod kabát nové srdce. Že jde skutečně o změnu podstatnou, napovídá i internetová stránka Ford.cz, kde se po kliknutí na Mondeo objeví záď vozu charakteristicky pulzující tepem nového srdce. Ale dost poezie! Prvním důležitým faktem je výkon: 96 kW. Navíc křivka výkonu je s nárůstem otáček hned od nízkých hodnot pěkně strmá, takže auto jde pěkně „za plynem“. Během jízdy se rychle projeví, že tato schopnost je vlastní všem rychlostním stupňům, takže i při dost svěží jízdě po dálnici je stále k dispozici dostatečná rezerva výkonu k akceleraci. Předjetí i rychle jedoucích „soupeřů“ je jen a jen věcí rozhodnutí řidiče, není třeba zvažovat možnosti vozu. Nepříjemná je aerodynamická hlučnost. Za zmínku stojí i trochu delší a volnější chod řazení. Samotné jízdní vlastnosti si Mondeo plně ponechalo a ve své „prostorné“ verzi sedí stejně dobře jako limuzína. Dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním druhé generace pracuje se systémem tzv. pilotního vstřiku paliva, který kultivuje chod motoru a umožňuje přijatelně nízkou průměrnou spotřebu 5,9 litru nafty na 100 km.

Technické parametry a cena

Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend

obsah motoru 1998 ccm

počet válců 4

max. výkon 96 kW

točivý moment 330 Nm

maximální rychlost 197 km/h

zrychlení z 0 na 100 9,9 s

převodovka 5 manuál

spotřeba ve městě 8 l/km

spotřeba na dálnici 4,6 l/100 km

spotřeba průměrná 5,9 l/100 km

pohotovostní hmotnost 1547 kg

délka 4804 mm

šířka 1812 mm

výška 1441 mm

zavazadlový prostor 540 dm3

objem nádrže 59 l

cena 765 900 Kč

Na co to auto je?

Díky tradičně praktickému vstupu pátými dveřmi i trvanlivému ložnému prostoru se vůz ve verzi combi bude dobře hodit na transport čistého zboží. Váha přitom není tolik směrodatná díky novému motoru. Protože si ale Mondeo i jako kombi ponechává vnější eleganci, hodí se dobře jako referentský automobil středního výkonného managementu.

Hodnocení

- ZÁPORY

* vyšší pořizovací cena

* tvrdší odpružení

* aerodynamická hlučnost

* fádnost vnitřního designu

+ KLADY

* silný a vitální motor

* pevná karoserie

* nízká spotřeba

* rychlý nástup výkonu motoru

Zvláštní pozornost zaslouží: Motor s dostatečnou rezervou výkonu i na překvapivé nasazení k předjetí

Jak na DPH?

Mondeo lze přebudovat na „osobní montážní automobil“ snadnou instalací přepážky do nákladového prostoru. Importér nabízí vlastní homologovaný systém, který i s montáží stojí 15 900 Kč bez daně. Kvůli přepážce není nijak třeba upravovat interiér a ani při pohledu zvenčí není nijak rušivá. Jak ujišťuje nejmenovaný mechanik Ford-servisu, přepážka je plně a snadno demontovatelná.

Vždycky měl fordy, říká finanční ředitel Arnošt Hostumský

Váš Ford Mondeo má trochu pošramocený přední nárazník.

Nejsem nejopatrnější při parkování. To mě ale na tomhle autě baví, že i přes pár svých šrámů vypadá dobře.

Jako manažer byste mohl pomýšlet na jiné značky, jiné modely, ne?

Já měl vždycky fordy. Jsou pro mě tak akorát dost silné, vždy mají příjemně snaživý posilovač řízení, a konečně prakticky nevím, co je to porucha. Dal jsem si forda dokonce jednou do smlouvy jako služební.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče