Ford Mondeo 1.8 SCi s vysokotlakým vstřikem benzinu

16. února 2004, 00:00 - Dvoustranu připravil KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
16. února 2004, 00:00

FORD MONDEO. STARÝ ZNÁMÝ, CHTĚLO BY SE ŘÍCI. NEDÁVNO OVŠEM PŘI ŠEL "NA PULTY" PRODEJCŮ S VÝJIMEČNÝM MOTOREM 1.8 SCI. VYSOKOTLAKÉ VSTŘIKOVÁNÍ ŘÍZENÉ POČÍTAČEM JE DOBŘE ZNÁMÉ U DIESELŮ. FORD HO PŘEDVEDL I U BENZINU!

 

Vyšší základní cena vozu sebevědomě odráží spolehlivost a vysokou pasivní bezpečnost

FORD MONDEO. STARÝ ZNÁMÝ, CHTĚLO BY SE ŘÍCI. NEDÁVNO OVŠEM PŘI ŠEL „NA PULTY“ PRODEJCŮ S VÝJIMEČNÝM MOTOREM 1.8 SCI. VYSOKOTLAKÉ VSTŘIKOVÁNÍ ŘÍZENÉ POČÍTAČEM JE DOBŘE ZNÁMÉ U DIESELŮ. FORD HO PŘEDVEDL I U BENZINU!

Nadčasové vnější linie a snadno i navenek patrná bytelná vnitřní konstrukce - to jsou hlavní esa, ze kterých Ford u modelu Mondeo už léta těží. Oproti předchozím generacím je současné Mondeo obdařeno větší optikou předních světlometů, které i díky xenonovým výbojkám (dodávaným k vyšším výbavám) poskytují podstatně lepší prosvětlení prostoru před vozem při noční jízdě. Interiér vozu svědčí o vybalancovanosti modelu mezi limuzínou vyšší střední kategorie a pohodlným uživatelským vozem. Na straně limuzíny je například hodně vysoký standard při výbavě Ghia. Patří sem mimo jiné kožené potahy, elektricky nastavované přední sedačky anebo dvě třetiny volantu v dekoru „leštěná kořenovice“. Faktem ale je, že tenhle doplněk není právě nejvhodnější pro v létě upocené dlaně, kdy se volant stává místy kluzký. Silná automatická klimatizace ovšem problém hbitě vyřeší. Na straně vděčného uživatelského vozu je pak fakt, že Mondeo nabízí velmi dobře dostupný, velký zavazadlový prostor, který v pětidveřové verzi lze položením druhé řady sedaček téměř ztrojnásobit! Nejzajímavější částí vozu je ovšem motor. Počítačovou jednotkou časované vysokotlaké vstřikování paliva s sebou nese pozoruhodnou kultivaci chodu motoru. A to za všech režimů! I studený motor naprosto hladce naskočí, aniž by výrazněji zakouřil. Celkem rychle se zahřeje na provozní teplotu. Osmnáctistovka ovšem nenabízí vysloveně sportovní jízdní možnosti. Výkon malinko naráží na vyšší hmotnost vozu. Nicméně, co Mondeu trochu schází ve stoupavých vlásenkách, to nahrazuje úsporným režimem i při hodně rychlém cestování po dálnici. Do kokpitu přitom díky níže posazenému převodu šestého stupně doléhá více aero dynamické tření vzduchu než hluku motoru. Jízdní vlastnosti si Ford u Mondea drží již tradičně velmi dobré. Každého řidiče ujistí o bezpečnosti vozu minimální náklony v zatáčkách. Dokonce ani mírně vyšší hmotnost se nijak nepodepisuje na brzdové dráze. Brzdy samotné přitom v žádném případě nelze popisovat jako zbytečně „jedovaté“. Mondeo není ve své třídě nejlacinější. Jeho výhodou je velmi dobré držení ceny a technická

+ KLADY * solidní masivní konstrukce

* pohodlný interiér

* vysoká pasivní bezpečnost

*nadčasový design

- ZÁPORY * vyšší hmotnost

*složitější středová konzole

* horší výhled vzad

Zvláštní pozornost zaslouží hladce jdoucí motorová jednotka

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA Ford Mondeo 1.8 SCi

Obsah motoru 1798 ccm

Počet válců 4 Max. výkon 96 kW

Točivý moment 175 Nm

Maximální rychlost 207 km/h

Zrychlení z 0 na 100 10,6 s

Převodovka 6-manuální

Spotřeba ve městě 9,9 l/100 km

Spotřeba na dálnici 5,7 l/100 km

Spotřeba průměrná 7,2 l/100 km

Provozní hmotnost 1405 kg

Délka 4731 mm

Šířka 1812 mm

Výška 1429 mm

Zavazadlový prostor 500/1370 dm3

Objem nádrže 60 l Cena 772 900 Kč

ČÍM VYNIKÁ?

Vysokotlaké elektronicky řízené vstřikování je právě ten nejdůležitější prvek, kterým je Ford Mondeo tak zajímavý. Obvykle je možné obdobu takového systému běžně vídat jen u naftových agregátů. Fordův motor běží díky moderní vstřikové technologii mimořádně kultivovaně a bezproblémově startuje. I průměrná spotřeba je stabilnější, bez výkyvů.

NA CO TO AUTO JE? Ford Mondeo je užitečný a bezpečný vůz pro reprezentaci. Nabízí prestiž pro sebevědomého a cílevědomého majitele a zároveň poslouží jako bezpečný a na dlouhé cesty pohodlný dopravní prostředek. Mondeo proto kupují velké společnosti jako služební vůz pro členy představenstev a generální ředitele. Jezdí v něm ovšem i majitelé středních prosperujících firem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít