Ford Fusion přerostl Fiestu a oslovuje praktičností

03. března 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový, auta@profit.cz
03. března 2003, 00:00

Americké automobilce se vyplácí nabízet vůz akorát mezi velkým a malýmKdo si oblíbil Fiestu, ale přál by si přeci jen o trochu více prostoru, dostal velký dárek. Ford Fusion je prostornější, nehraje si na luxus a je pozoruhodně obratný do města.

Americké automobilce se vyplácí nabízet vůz akorát mezi velkým a malým

Kdo si oblíbil Fiestu, ale přál by si přeci jen o trochu více prostoru, dostal velký dárek. Ford Fusion je prostornější, nehraje si na luxus a je pozoruhodně obratný do města.

Vnější linie auta nejsou zrovna z prkna návrháře sporťáků - fusion i navenek přiznává, že se bude snažit splnit praktické požadavky víc než zvyšovat prestiž majitele. Je vyšší a robustnější. Oproti Fiestě Fusion poporostl mírně ve všech rozměrech. V interiéru vozu zaujmou detaily - například nenápadná schránka pod sedadlem spolujezdce. Velmi vhodná pro městské parkování, kdy opravdu není dobré nechávat věci jen tak na sedadlech na očích. Sedadlo řidiče je situováno o poznání výš, ale díky většímu prosklení vozu to příjemně slouží dobrému přehledu kolem. Výborný výhled ocení řidič zvlášť při couvaní a parkování. V nabídce motorů Fordu Fusion jsou dva benzinové a dva dieselové. Benzinové agregáty jsou celkem pružné, ale například 1.6 Duratec 74kW žádá v městském provozu téměř devět litrů paliva. Při zkušební jízdě by rozhodně stálo zato usednout i do vozu s dieselem. Fusion výrobce řešil s velkým ohledem na transport nákladu. Ze všeho nejdříve je třeba ocenit hodně nízký práh zavazadlového prostoru a pak také snadnost sklápění sedadel. U jednoho provedení se dá položit dokonce i sedadlo spolujezdce, takže lze transportovat náklad až o délce 2,3 metru.

Technické parametry a cena

Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi

Obsah motoru 1399 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 50kW

Točivý moment 160Nm

Maximální rychlost 159km/h

Zrychlení z 0 na 100 15,5s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 5,2l/100km

Spotřeba na dálnici 3,9 l/100km

Spotřeba průměrná 4,4 l/100km

Provozní hmotnost 1177 kg

Délka 4020 mm

Šířka 1721 mm

Výška 1488 mm

Zavazadlový prostor 337/734 dm 3

Objem nádrže 45 l

Cena 464 900 Kč

Hodnocení

+ KLADY

* Variabilita uspořádání

* Cenová dostupnost

* Technická spolehlivost

* Přístupnost zavazadlového prostoru

* Přesnost řazení

- ZÁPORY

* Strohost řešení interiéru

* Spotřeba benzinového pohonu

* Vyšší těžiště

* Hrubé vnější linie

* Tužší řízení

Zvláštní pozornost zaslouží: nízký práh zavazadlového prostoru a veliké páté dveře - naložit a odvézt lze i menší nábytek

Jak na DPH?

Na rozdíl od některých kombíků odvozených od ladných limuzín je Fusion o dost blíže samozřejmosti namontované přepážky. Dodává se homologovaná za 14 900 Kč bez daně, anebo lze pořídit lacinější mimo dealerskou síť. Instalace mřížky ložního prostoru je uchycením orientována spíš na skutečné zadržení bortícího se nákladu než ke snadné demontáži.

Na co to auto je?

Podlahová plocha, demontovatelné sedačky a praktický vstup do zavazadlového prostoru pasují Fusion do kategorie praktických a užitečných vozů. Díky vitálním dieselům lze uvažovat i o těžších nákladech. Pořád ale Fusion není řemeslnická dodávka. I když poslouží jako údržbářský vůz, prostorem, bezpečností i snadnou manipulací se zavazadly se nabízí rodině.

Ford Fusiona jsem koupil kvůli ženě, říká podnikatel

Matěj Dolejší

* Používáte Ford Fusion víc ve firmě, nebo v rodině?

Pořídil jsem ho do podniku ale manželka se s ním naučila jezdit nakupovat. Normálně má své menší auto, ale o Fusionu říká, že se řídí stejně, ale nemusí se při nakládání nákupu ohýbat.

* A v podnikání se Fusion osvědčit nestačil?

Stačil. Odveze pohodlně lidi na zakázku i pily - děláme prořezy vysokých stromů. Že to auto vypadá hranatě, mi nevadí, naopak mám zato, že naftový motor dost vydrží.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče