Ford Focus? Není oč se starat, když ho máte

28. dubna 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový, auta@profit.cz
28. dubna 2003, 00:00

Nejprodávanější model modrého oválu je skladný a má skvělý dieselAutomobil s podobou Focusu nebyl určen k vítězstvím na designerských soutěžích. Zato se ale na českém trhu prosadil ohromnou užitností a v posledním roce i skvělými naftovými motory.Ford ani nemusel dělat příliš pro osvěžení Focusu a užívá si "vleklého" úspěchu.

Nejprodávanější model modrého oválu je skladný a má skvělý diesel

Automobil s podobou Focusu nebyl určen k vítězstvím na designerských soutěžích. Zato se ale na českém trhu prosadil ohromnou užitností a v posledním roce i skvělými naftovými motory.

Ford ani nemusel dělat příliš pro osvěžení Focusu a užívá si „vleklého“ úspěchu. Automobil, který není právě nositelem odvážných designérských linií a pro nějž je charakteristická jen hodně zaoblená záď v pětidveřové variantě, působí trochu šedým dojmem i uvnitř. Mírně nad hladinu suchého užitného konzervatizmu vypluje přístrojová deska se čtyřmi světleji podbarvenými budíky a hned podobným obloukem navazující středový panel s rádiem, časem a klimatizací. Vše jednoduché k „beznávodovému“ ovládání. Nevýraznost kokpitu dokáže léčit výrazné prosklení a množství odkládacích prostor. Schránka je třeba i v opěrce mezi zadními sedadly a v sadě Praktik se dá sklopit sedadlo spolujezdce. Focus zaujme jízdou. Jednak skvěle sedí - ačkoliv bez nákladu je patrná lehčí záď - a mnoho vitality dodala nová řada naftových agregátů Fordu. Vitalitu výkonu lze žádat hned od nízkých otáček a usilovný tah je k dispozici i ve vyšších rychlostech. Sympatické je proto vědomí rezervy výkonu pro razantnější předjetí, nebo hodně agilní akceleraci na dálnici. A to i bez podřazení. Ford ke spolehlivosti staví i pasivní bezpečnost. Soustava inteligentních airbagů IPS se stala nástrojem reklamy.

Technické parametry a cena

Ford Focus 1.8 Duratorg TDCi

Obsah motoru 1753 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 74 kW

Točivý moment 240 Nm

Maximální rychlost 185 km/h

Zrychlení z 0 na 100 11,6 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 7,0 l/100 km

Spotřeba na dálnici 4,2 l/100 km

Spotřeba průměrná 5,2 l/100 km

Provozní hmotnost 1347 kg

Délka 4454 mm

Šířka 1998 mm

Výška 1447 mm

Zavazadlový prostor 520/1580 dm 3

Objem nádrže 55 l

Cena Kč 563 500

Hodnocení

+ KLADY

* Technická spolehlivost

* Cenová dostupnost

* Vstup do zavazadlového prostoru

* Dieselové motory

* Variabilita interiéru

- ZÁPORY

* Šedý interiér

* Lehká záď

* Dražší servis

* Slabší topení u podlahy

* Malé sluneční clony

Zvláštní pozornost zaslouží: Úplně chybějící práh zavazadlového prostoru

Jak na DPH

Přepážka do Focusu kombi se montuje za druhou řadu sedadel a autorizovaná přijde na 15 tisíc korun. Konstrukce obsahuje dvě kolejničky, které se po sklopení zadních sedadel položí přes ně a přepážka projde až za sedadla vpředu. Na podlaze je mechanizmus uchycen ve čtyřech bodech. Eventuální demontáž je snadná a odstranit se dá i kotvení u zadních stropních držadel.

Na co to auto je?

Ford Focus je vděčný pro každý úkol. Vyzdvihuje ho především jeho jednoduchost, spolehlivost a dostupnost kufru. Mnoho společností ho zvolilo pro střední management, jiné pro techniky. Ačkoliv slabší benzinové motory dokáží při pořízení ušetřit na ceně, Fordův diesel je jedním z nejlepších na trhu. Mimořádnou oblibu má ovšem Focus v ČR jako rodinný automobil.

Pracuje pro mě, aniž bych se staral, říká Jan Polanecký

* Jako elektromontér jste si asi nemohl u svého zaměstnavatele vybrat auto, nebo ano?

Dostal jsem prostě služebního kombíka a basta. Bylo mi to vlastně jedno. Naše firma ale jezdí jenom fordy. Neptali se mě ani, jaký bych chtěl motor.

* A raději byste nějakou jinou značku?

Focus bych neměnil. Pracuje tiše a spolehlivě jako Turek. Já se vlastně o to auto nemusím starat. V zimě startuje, do kufru naložím i třímetrové lišty. Co chtít víc?

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče