Ford C-MAX: Rodinný bestseller

15. května 2011, 10:45 - Stanislav Švarc
15. května 2011, 10:45

První generace Fordu C-MAX patřila k nejoblíbenějším a nejprodávanějším rodinným autům. Stejné cíle má i její nástupce, který navíc pro posílení úspěchu přijíždí ve dvou karosářských variantách.

Foto: Toyota

Standardní C-MAX rozměry i svým zaměřením plně navazuje na předchůdce, verze s označením Grand C-MAX, jak už ostatně jeho přívlastek napovídá, je delší, a nabízí dokonce sedmimístné uspořádání. Testem Profitu však prošla klasická, pětimístná verze.

Ford na první pohled

Nový C-MAX je snadno identifikovatelný jako Ford. I tady se v plné síle projevuje takzvaný kinetický design, typický pro ostatní modely této značky. Přední masce dominuje výrazný nasávací prostor ve spodní části a specificky tvarovaná světla. Byť celkově karoserie nepůsobí příliš výrazně a nápadně, Fordu se povedlo vytvořit až nezvykle dynamicky a sportovně vyhlížející kompaktní MPV.

S interiérem mám trochu potíž. I když „riskuji“ obvinění ze zpátečnictví, vnitřek předchozí generace se mi líbil víc – mám na mysli především palubní desku. Jasně, hodnocení vzhledu čehokoli je čistě subjektivní záležitost, ale mně osobně futuristické pojetí známé i z Fiesty, nesedí. Na můj vkus je tu až příliš různých hran, zlomů, oblin a jiných „výstředností“. Měl jsem také pocit, že předimenzovaná palubní deska zbytečně zabírá prostor v kabině. Trochu času vyžaduje pochopení ovládání některých funkcí, je tu až moc tlačítek.

Pochvalu zaslouží sedadla s dobrým bočním vedením, příjemně tvarovaný volant, použité materiály i zpracování. A také objem odkládacích prostor. Těch by však mohlo být víc.

Sedadla ven

Bez větších výhrad projde i „množství“ prostoru na předních sedadlech, může vadit snad jen širší středová konzola. Vzadu se budou v pohodě cítit osoby zhruba do 180 centimetrů, vyšší postavy už by ale mohly mít problém. C-MAX tu místem zrovna nehýří. Jistým řešením však mohou být posuvná zadní sedadla, to ale platí jen pro výbavu Titanium.

Na zavazadla budete mít k dispozici 471 litrů po kryt, po střechu objem činí 627 litrů. Ale s místem pro náklad se dá ještě různě kouzlit. Můžete sklopit opěradla zadních sedadel, případně složené sedačky opřít o první řadu. Zajímavá je možnost všechna tři zadní sedadla úplně vyndat. Chce to ale trpělivost i dost síly.

Ford C-MAX 1,6 TDCi

motor vznětový čtyřválec

  • *objem 1 560 cm3 max. výkon 85 kW (115 k) max. rychlost 184 km/h z 0 na 100 km/h 11,3 s spotřeba 4,6 l/100 km cena test. modelu 592 600 Kč Klidná síla Testovaný C-MAX pod kapotou ukrýval naftovou šestnáctistovku, která řidiči i posádce nabídne spoustu radosti. Vyniká mimořádnou kultivovaností a tichým chodem, rodinnému autu však dodává i dostatek výkonu. Na povely od plynového pedálu reaguje takřka okamžitě, dojem z použitého motoru je opravdu skvělý. Potěšení se ještě znásobí při pohledu na palubní počítač s údajem o spotřebě. Dlouhodobě se dá jezdit i pod šest litrů na 100 kilometrů, já jsem auto vracel s průměrem 6,6 litru „na sto“. Pochvalně se musím vyjádřit i o řazení šestistupňového manuálu. Řadicí páka je po ruce, samotné řazení je precizní. Jak jezdí**

To nejlepší teprve přijde. Nejsilnější zbraní nového C-MAXe jsou skvělé jízdní vlastnosti přesně tak akorát kombinující komfort se sportovními vlastnostmi. Docela jednoduše jsem zapomínal na skutečnost, že řídím rodinné auto. Pod jisté chování v zatáčkách se podepisuje zejména systém TVC, který přibrzďováním vnitřního kola v zatáčce simuluje funkci samosvorného diferenciálu. Nenásilně a opravdu funkčně. Radost z jízdy podtrhuje povedené řízení s novým elektrickým posilovačem s nižším převodem.

Na závěr tradičně pár slov k cenám. Ty startují na částce 389 900 korun, za níž dostanete C-MAXe ve výbavě Trend a s benzínovou „jednašestkou“. Nejlevnější diesel vyjde na 439 900 korun.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Auta
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black Fire
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Technologie
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Microsoft uvolnil dávku oprav pro Windows, které se někteří smí vyhnout
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít