Firmy zbytečně utrácejí na firemních automobilech

01. dubna 2010, 12:22 - <a target="_blank" href="http://www.e-flotila.cz">E-flotila.cz</a>
01. dubna 2010, 12:22

Statistiky společnosti LeasePlan ukazují, že některé společnosti mohou na provozu firemních vozidel ušetřit až 15 % nákladů, tedy i miliony korun.

Autor: Jakub Hněvkovský

České firmy se v době recese snaží šetřit, kde mohou, na jednu oblast však často zapomínají: provoz firemních automobilů. Jen na této položce přitom mohou hlavně větší společnosti ušetřit až mnohamilionové částky ročně. Specialista na operativní leasing automobilů společnost LeasePlan proto sestavila seznam oblastí, na kterých se dá ušetřit, a konkrétní úspory i procentuálně vyčíslila. Výsledek ukazuje, že téměř každá firma je schopna ušetřit 4 až 7 procent celkových nákladů na služební automobily, u některých společností pak úspora dosahuje až 15 procent, a to bez nutnosti snížení standardu pořizovaných vozidel.

„Tyto výsledky vycházejí z obsáhlých databází, kterými LeasePlan disponuje, a také z našich praktických zkušeností největšího vlastníka automobilů v Česku,“ komentoval zmíněné údaje Martin Mitterwald, generální ředitel společnosti LeasePlan. „Každá firma by si měla nejprve přesně zanalyzovat rozložení nákladů na jednotlivé položky správy svého vozového parku, a pak se zaměřit na úspory v jednotlivých oblastech,“ pokračoval Mitterwald.

Osm oblastí, kde mohou dle doporučení společnosti LeasePlan firmy ušetřit:

1. Palivo: benzin, nebo nafta?

Oblast paliva činí v nákladech na firemní automobily průměrně 24 procent, proto jsou úspory v této oblasti obzvláště důležité. Jedním z klíčových rozhodnutí je, zda zvolit benzín, nebo naftu. Úspora na dieselovém motoru se obecně projeví až při vyšším nájezdu. Při nájezdech do 15 tisíc kilometrů ročně má smysl spíše motor benzinový. Důležité je také motivovat řidiče, aby netankovali u nejdražších pump u dálnice. Se spotřebou je samozřejmě třeba kalkulovat již při výběru vozidla a dát přednost úspornějším typům.

2. Spoluúčast řidičů na nákladech za vozidlo výrazně sníží náklady**

Většina řidičů se ke služebnímu automobilu chová nesrovnatelně hůře než ke svému soukromému vozidlu, jezdí s ním méně úsporně, tankuje do něj dražší palivo a podobně. Tomu lze předejít jen nastavením určité spoluúčasti řidičů na celkových nákladech za služební vozidlo, například ve výši 5 procent. Stejně tak se vyplatí zvýhodnit řidiče, kteří jezdí s firemními vozidly bez nehod. Velké společnosti se běžně setkávají s tím, že zatímco někdo nemá za deset let ani jednu nehodu, jiný ve služebním automobilu havaruje během jednoho roku desetkrát.

Více na E-flotila.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dlužíte na zdravotním pojištění? Co dělat? Ošetří vás lékař?
Jak se nenechat nachytat na internetu
Chcete hlasovat v českých volbách ze zahraničí? Tak si pospěšte!
Kdy se bude měnit čas a na kterou stranu posunout ručičku?
Banka vám nechce dát spotřebitelskou půjčku? Zkuste online půjčku od lidí
Auta
Audi A7 Sportback nové generace se představí ve čtvrtek.…
Kolik stojí provoz auta na daních? Stát si z vás ročně vezme desítky tisíc
Může být Volkswagen Amarok rychlejší než Golf GTI? Australané dokázali, že ano
Pět hrubých řidičských chyb, které vás mohou na silnici stát život
Opel Crossland X dostal originální verzi na LPG. Sportovec to ale nebude
Technologie
Nahotinky jako vědecký projekt. PornHub na třídění videí využije umělou inteligenci
Navštivte jiné světy. V Google Mapách najdete i planety a měsíce
Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně
Huawei představil špičkové telefony Mate 10 a dělal si srandu z Applu i Samsungu
Ryzen Mobile aneb APU Raven Ridge na cestě, objevil se v laptopu HP i s parametry
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít