Firmy zbytečně utrácejí na firemních automobilech

01. dubna 2010, 12:22 - <a target="_blank" href="http://www.e-flotila.cz">E-flotila.cz</a>
01. dubna 2010, 12:22

Statistiky společnosti LeasePlan ukazují, že některé společnosti mohou na provozu firemních vozidel ušetřit až 15 % nákladů, tedy i miliony korun.

Autor: Jakub Hněvkovský

České firmy se v době recese snaží šetřit, kde mohou, na jednu oblast však často zapomínají: provoz firemních automobilů. Jen na této položce přitom mohou hlavně větší společnosti ušetřit až mnohamilionové částky ročně. Specialista na operativní leasing automobilů společnost LeasePlan proto sestavila seznam oblastí, na kterých se dá ušetřit, a konkrétní úspory i procentuálně vyčíslila. Výsledek ukazuje, že téměř každá firma je schopna ušetřit 4 až 7 procent celkových nákladů na služební automobily, u některých společností pak úspora dosahuje až 15 procent, a to bez nutnosti snížení standardu pořizovaných vozidel.

„Tyto výsledky vycházejí z obsáhlých databází, kterými LeasePlan disponuje, a také z našich praktických zkušeností největšího vlastníka automobilů v Česku,“ komentoval zmíněné údaje Martin Mitterwald, generální ředitel společnosti LeasePlan. „Každá firma by si měla nejprve přesně zanalyzovat rozložení nákladů na jednotlivé položky správy svého vozového parku, a pak se zaměřit na úspory v jednotlivých oblastech,“ pokračoval Mitterwald.

Osm oblastí, kde mohou dle doporučení společnosti LeasePlan firmy ušetřit:

1. Palivo: benzin, nebo nafta?

Oblast paliva činí v nákladech na firemní automobily průměrně 24 procent, proto jsou úspory v této oblasti obzvláště důležité. Jedním z klíčových rozhodnutí je, zda zvolit benzín, nebo naftu. Úspora na dieselovém motoru se obecně projeví až při vyšším nájezdu. Při nájezdech do 15 tisíc kilometrů ročně má smysl spíše motor benzinový. Důležité je také motivovat řidiče, aby netankovali u nejdražších pump u dálnice. Se spotřebou je samozřejmě třeba kalkulovat již při výběru vozidla a dát přednost úspornějším typům.

2. Spoluúčast řidičů na nákladech za vozidlo výrazně sníží náklady**

Většina řidičů se ke služebnímu automobilu chová nesrovnatelně hůře než ke svému soukromému vozidlu, jezdí s ním méně úsporně, tankuje do něj dražší palivo a podobně. Tomu lze předejít jen nastavením určité spoluúčasti řidičů na celkových nákladech za služební vozidlo, například ve výši 5 procent. Stejně tak se vyplatí zvýhodnit řidiče, kteří jezdí s firemními vozidly bez nehod. Velké společnosti se běžně setkávají s tím, že zatímco někdo nemá za deset let ani jednu nehodu, jiný ve služebním automobilu havaruje během jednoho roku desetkrát.

Více na E-flotila.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít