Firmy zbytečně utrácejí na firemních automobilech

01. dubna 2010, 12:22 - <a target="_blank" href="http://www.e-flotila.cz">E-flotila.cz</a>
01. dubna 2010, 12:22

Statistiky společnosti LeasePlan ukazují, že některé společnosti mohou na provozu firemních vozidel ušetřit až 15 % nákladů, tedy i miliony korun.

Autor: Jakub Hněvkovský

České firmy se v době recese snaží šetřit, kde mohou, na jednu oblast však často zapomínají: provoz firemních automobilů. Jen na této položce přitom mohou hlavně větší společnosti ušetřit až mnohamilionové částky ročně. Specialista na operativní leasing automobilů společnost LeasePlan proto sestavila seznam oblastí, na kterých se dá ušetřit, a konkrétní úspory i procentuálně vyčíslila. Výsledek ukazuje, že téměř každá firma je schopna ušetřit 4 až 7 procent celkových nákladů na služební automobily, u některých společností pak úspora dosahuje až 15 procent, a to bez nutnosti snížení standardu pořizovaných vozidel.

„Tyto výsledky vycházejí z obsáhlých databází, kterými LeasePlan disponuje, a také z našich praktických zkušeností největšího vlastníka automobilů v Česku,“ komentoval zmíněné údaje Martin Mitterwald, generální ředitel společnosti LeasePlan. „Každá firma by si měla nejprve přesně zanalyzovat rozložení nákladů na jednotlivé položky správy svého vozového parku, a pak se zaměřit na úspory v jednotlivých oblastech,“ pokračoval Mitterwald.

Osm oblastí, kde mohou dle doporučení společnosti LeasePlan firmy ušetřit:

1. Palivo: benzin, nebo nafta?

Oblast paliva činí v nákladech na firemní automobily průměrně 24 procent, proto jsou úspory v této oblasti obzvláště důležité. Jedním z klíčových rozhodnutí je, zda zvolit benzín, nebo naftu. Úspora na dieselovém motoru se obecně projeví až při vyšším nájezdu. Při nájezdech do 15 tisíc kilometrů ročně má smysl spíše motor benzinový. Důležité je také motivovat řidiče, aby netankovali u nejdražších pump u dálnice. Se spotřebou je samozřejmě třeba kalkulovat již při výběru vozidla a dát přednost úspornějším typům.

2. Spoluúčast řidičů na nákladech za vozidlo výrazně sníží náklady**

Většina řidičů se ke služebnímu automobilu chová nesrovnatelně hůře než ke svému soukromému vozidlu, jezdí s ním méně úsporně, tankuje do něj dražší palivo a podobně. Tomu lze předejít jen nastavením určité spoluúčasti řidičů na celkových nákladech za služební vozidlo, například ve výši 5 procent. Stejně tak se vyplatí zvýhodnit řidiče, kteří jezdí s firemními vozidly bez nehod. Velké společnosti se běžně setkávají s tím, že zatímco někdo nemá za deset let ani jednu nehodu, jiný ve služebním automobilu havaruje během jednoho roku desetkrát.

Více na E-flotila.cz.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít