Firmy vydávají na reklamu méně peněz

31. srpna 2009, 14:46 - bay, ČTK
31. srpna 2009, 14:46

Objem reklamních investic v Česku bude letos o čtvrtinu nižší než v loňském roce. Celkem na tyto účely má putovat 18,5 miliardy korun.

Autor: Luděk Vycpálek

Příčinou snížení výdajů je podle podle prognózy OmnicomMediaGroup (OMD) krácení reklamních rozpočtů převážně u velkých zahraničních firem, které tvoří většinu celého objemu. Hospodářská krize se podle Víta Smékala z OMD na spotřebě nejvíce projeví letos na podzim a na jaře příštího roku. Pokles by měl v roce 2010 oproti letošnímu roku dosáhnout 14 procent.

Nejvíce postihne snížení reklamy letos inzertní příjmy kinosálů, u kterých OMD předpovídá pokles o 65 procent na zhruba 20 milionů korun. Noviny a další tištěná média mají tratit 36 procent na 5,47 miliardy korun. Peníze z reklam se ztenčí i televizím, a to o 27 procent na 8,39 miliardy korun. Příjmy z inzerce mají klesnout i u ostatních médií kromě internetu, jehož dosavadní nárůst se letos zastaví.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít