Firmy vydávají na reklamu méně peněz

31. srpna 2009, 14:46 - bay, ČTK
31. srpna 2009, 14:46

Objem reklamních investic v Česku bude letos o čtvrtinu nižší než v loňském roce. Celkem na tyto účely má putovat 18,5 miliardy korun.

Autor: Luděk Vycpálek

Příčinou snížení výdajů je podle podle prognózy OmnicomMediaGroup (OMD) krácení reklamních rozpočtů převážně u velkých zahraničních firem, které tvoří většinu celého objemu. Hospodářská krize se podle Víta Smékala z OMD na spotřebě nejvíce projeví letos na podzim a na jaře příštího roku. Pokles by měl v roce 2010 oproti letošnímu roku dosáhnout 14 procent.

Nejvíce postihne snížení reklamy letos inzertní příjmy kinosálů, u kterých OMD předpovídá pokles o 65 procent na zhruba 20 milionů korun. Noviny a další tištěná média mají tratit 36 procent na 5,47 miliardy korun. Peníze z reklam se ztenčí i televizím, a to o 27 procent na 8,39 miliardy korun. Příjmy z inzerce mají klesnout i u ostatních médií kromě internetu, jehož dosavadní nárůst se letos zastaví.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče