Menu Zavřít

Firmy vydávají na reklamu méně peněz

31. 8. 2009
Autor: profit

Objem reklamních investic v Česku bude letos o čtvrtinu nižší než v loňském roce. Celkem na tyto účely má putovat 18,5 miliardy korun.

Autor: Luděk Vycpálek

BRAND24

Příčinou snížení výdajů je podle podle prognózy OmnicomMediaGroup (OMD) krácení reklamních rozpočtů převážně u velkých zahraničních firem, které tvoří většinu celého objemu. Hospodářská krize se podle Víta Smékala z OMD na spotřebě nejvíce projeví letos na podzim a na jaře příštího roku. Pokles by měl v roce 2010 oproti letošnímu roku dosáhnout 14 procent.

Nejvíce postihne snížení reklamy letos inzertní příjmy kinosálů, u kterých OMD předpovídá pokles o 65 procent na zhruba 20 milionů korun. Noviny a další tištěná média mají tratit 36 procent na 5,47 miliardy korun. Peníze z reklam se ztenčí i televizím, a to o 27 procent na 8,39 miliardy korun. Příjmy z inzerce mají klesnout i u ostatních médií kromě internetu, jehož dosavadní nárůst se letos zastaví.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).