Firmy mají strach z homosexuálů

30. června 2008, 00:00 - Karel Janků
30. června 2008, 00:00

Na homosexuály se zaměřují v zahraničí například módní značky Versace, Dolce & Gabbana, Levis nebo Sisley. I když tyto firmy prodávají též v Česku, jejich celosvětové „gay kampaně“ se českým zákazníkům vyhýbají..

Tuzemské firmy se zatím nechtějí moc zaměřovat na gay klientelu. Podle odborníků se obávají, že by příliš provokovaly. V zahraničí vnímá řada společností homosexuály jako malou, ale velmi lukrativní zákaznickou skupinu, která si ráda připlatí za luxusní zboží. Toho využívají třeba výrobci kosmetiky, aut či módní domy.

Na homosexuály se zaměřují v zahraničí například módní značky Versace, Dolce & Gabbana, Levis nebo Sisley. I když tyto firmy prodávají též v Česku, jejich celosvětové „gay kampaně“ se českým zákazníkům vyhýbají. „Pravděpodobně se bojí, že by to uškodilo značce u široké veřejnosti,“ poznamenal Leon Sverdlin z agentury Mark/BBDO.

Také Eda Kauba z Euro RSCG potvrzuje, že v Česku zatím žádný takzvaný růžový marketing nekvete. Jednou z mála výjimek je podle něj nedávná kampaň Komerční banky na účet pro mladé. Na plakátech se objevila dvojice kluků.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče