Firmou roku se stala KOMA Modular

Redakce Profitu 10. prosince 2015, 10:45
10. prosince 2015, 10:45

Rychlá, praktická a mobilní řešení modulární výstavby, neustálé inovace, atraktivní design a především kolektiv spokojených zaměstnanců vyrábějící speciální moduly, které každý den putují do celého světa. Výrobcem takových modulů je KOMA Modular, vítěz jubilejního desátého ročníku soutěže Vodafone Firma roku. Mezi živnostníky odbornou porotu nejvíce zaujala Rehana Ježková. Mladá podnikatelka vyrábí oblečení pro rodiče, kteří své děti nosí na těle.

Hlavním mottem a cílem společnosti KOMA Modular je pomáhat lidem a obohatit svět. Výrobky a činností se jim toto poslání daří plnit. Hlavním odvětvím firmy je výroba stavebních modulů. „To znamená, že vyrábíme stavby v závodě na lince, podobně jako se vyrábí auta a pak z nich děláme moduly pro nejrůznější účely,“ osvětlil ředitel marketingu Martin Hart.

Své podnikání se snaží neustále posouvat kupředu. „Výrobky a činnost neustále inovujeme, čímž jsme před konkurencí stále napřed. Kvalitní a zodpovědný přístup k podnikání, přivádí i stejně smýšlející obchodní partnery. Dnes tvoříme dostatečný zisk k tomu, že si můžeme plnit naše plány v oblasti investic, vzdělávání a sociálního programu,“ dodal Hart. Společnost se dokázala prosadit v konkurenci 3350 firem z celé České republiky.

„Společnost KOMA Modular je jedinečná svým oborem podnikání - vyrábí obytné, sanitární, speciální a nízkoenergetické moduly. Je také propagátorem modulárních staveb v ČR. Účastní se řady architektonických soutěží, je držitelem několika mezinárodních ocenění z veletrhů, pyšní se titulem inovační firma Zlínského kraje. Příkladně reprezentuje český um nejen doma, ale i v zahraničí, kde se podílela například na výstavbě pavilonu ČR na EXPO v Miláně. Porotu zaujal i fakt, že poskytuje bytové domy pro uprchlíky ze zemí sužované válečnými konflikty. KOMA Modular je též členem Transparency International a je velice činná i v dalších projektech společenské zodpovědnosti. Dokáže skloubit dobré podnikatelské instinkty s dobrým srdcem. A to je vzácná kombinace,“ uvedla na adresu vítězné firmy členka poroty Milena Linhartová, Obchodní ředitelka Vodafone Czech Republic.

Druhé místo patří letos společnosti FENIX Trading z Jeseníku v Olomouckém kraji. Třetí příčku obsadila inovativní a technologicky vysoce vyspělá společnost Workswell.

Živnostník roku

Narozené děti patří k mámě. Toť jasný názor vítězné živnostnice Rehany Ježkové. Obě své děti nosila v šátku na těle, ale jak se obléci když přijde zima? Přeci navlékat dítě do kombinézy a sebe do zimní bundy a ještě se vázat do šátku je naprosto nepředstavitelné a hlavně nepohodlné. Začala si tedy upravovat bundy a kabáty a šít vpínací vsadky.

Když bylo jejímu synovi rok a půl ušila si vlastními silami první bundu, speciálně určenou pro nošení dětí. Byla špatně ušitá, čouhaly z ní nitě, byla nesmírně drahá a vlastně ani nebyla hezká, ale hřála! Po narození dcery kontaktovala lokální šicí dílnu a otevřela e-shop. Zpočátku pro ni bylo těžké zkoordinovat proces výroby. Kompletní externí výroba, ani další pokus o externí spolupráci zcela nevyšel, a tak udělala zásadní rozhodnutí, které nastartovalo její raketový vzestup.

„Vzala jsem si vlastní lidi a založila šicí dílnu. Mám úžasné a schopné spolupracovníky, kterým naplno důvěřuji,“ okomentovala rozhodnutí Rehana Ježková.

„Když jsem viděl a poslouchal příběhy jednotlivých finalistů, měl jsem husí kůži, protože příběhy lidí, kteří se oddali zcela svému snu a podnikání, byly úžasné a vybrat toho nejlepšího tak bylo velmi těžké. Na paní Rehaně Ježkové mě kromě nápadu zaujalo i to, že dokázala vytvořit a zavést na trh vlastní úspěšnou značku a dále e-shop, rozšířit výrobu, zaměstnat šest lidí a expandovat nejen v Evropě. Prodává i v Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandu,“ uvedl porotce Petr Zelenka, zástupce ředitele segmentu pro podnikatele a malé firmy z České spořitelny.

Druhé místo obsadil zástupce Libereckého kraje Bedřich Seifert, který se zabývá broušením užitkového a průmyslového skla. Výroba masných a uzenářských výrobků, které jsou připravované tradičním způsobem, bez konzervantů a se správným podílem masa, to je specialita třetího nejlepšího živnostníka Milana Žabčíka.

Musíte si přečíst

Verizon dá 4,8 miliardy dolarů za jádro Yahoo

Střelec z Mnichova útok dlouho plánoval

Miroslav Zámečník: o věcech a lidech

O nějaké linky holt přijdeme, říká Pavel Krtek z ČD

Triky se spotřebou aneb Hlavně že to máte na papíru

Ekonomický expert jako Kassandra

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa