Menu Zavřít

Firma ABEL na výstavě INVEX lámala rekordy i předsudky

20. 10. 2003
Autor: Euro.cz

Pokud jste navštívili letošní výstavu Invex v Brně, zcela jistě jste na výstavišti nemohli přehlédnout přítomnost firmy ABEL. Díky jednotné propagaci bylo nalezení firemní expozice v pavilonu A2 velmi jednoduché snad už jen proto, že vás k cíli vedlo mnoho billboardů, na kterých byl stánek firmy ABEL vyobrazen.

Před pavilonem A2 byla jako každý rok vzorně seřazena firemní flotila 30 vozidel obchodníků a uvnitř pavilonu bylo připraveno na 50 pracovníků firmy ABEL, kteří na první pohled neměli nouzi o zákazníky. Spousta firem si ale stěžuje, že jim výstava Invex nepřináší užitek. To je v ostrém kontrastu s chováním firmy ABEL, která má rok od roku větší expozici. Proto jsme se zeptali Milana Mačugy, generálního ředitele firmy ABEL, na jeho názory na výstavu a co vlastně firmě ABEL výstava Invex přináší.

Jak vnímáte letošní výstavu Invex?

Letošní výstavu Invex neprovázely od začátku příliš optimistické předpovědi. Invex 2003 měl být podle nich skromnější co do vystavovatelů i návštěvníků. Tyto názory jsme tedy vzali vážně a připravili jsme takový program na stánku, aby eliminoval případný propad návštěvnosti. Můj osobní názor je, že návštěvnost byla nepatrně nižší, ale nikoli v prvních dvou odborných dnech, ale v následujících dnech pro veřejnost, zejména v pátek. Tento rok je ale potřeba vzít v úvahu počasí, které rozhodně nevybízelo lidi k výletům. Pro nás jako firmu jsou ale důležité všechny dny výstavy. V prvních dvou dnech se věnujeme firemním zákazníkům a obchodním partnerům a v dalších dnech mimo firemní zákazníky oslovujeme také klientelu typu „od školáčka po dědečka či babičku“, zvláště, pokud mají doma tiskárnu. Každý takový je naším velkým a váženým zákazníkem.

V čem byla pro vaši firmu letošní výstava Invex lepší nebo horší než ta předchozí?

Jak jsem již řekl, vzali jsme v úvahu pesimistické předpovědi a upravili jsme své působení na výstavě. Cílem bylo mít prostor pro poděkování současným zákazníkům, ukázat jim, v čem jsme odlišní od konkurence a také něčím neobvyklým zaujmout nové zákazníky, kteří nás ještě možná neznají. Proto jsme téma výstavy zvolili tak, aby korespondovalo se současným trendem. Ústředním tématem výstavy se tedy stal „Kvalitní tisk digitálních fotografíí“. Postavili jsme větší a otevřenější stánek, který měl více jednacích míst a lepší zázemí pro jednání s klienty, okolo stánku jsme umístili 55 tiskáren Hewlett Packard, které nepřetržitě tiskly renovovanými kazetami a připravili jsme pro návštěvníky i zajímavou soutěž. Každý den jsme vylosovali 4 soutěžící a pokud měli na anketních lístcích správné odpovědi na naše otázky, vyhráli tiskárnu Hewlett Packard. Celkem jsme předali šťastným výhercům za dobu výstavy 22 tiskáren Hewlett Packard (2 navíc za opožděné losování). Výsledek předčil naše očekávání. Nejen, že jsme získali mnohem více velmi důležitých a hodnotných osobních kontaktů na nové významné zákazníky než v minulém roce, ale získali jsme iněkolik tisíc nových kontaktů v rámci soutěže. Podle mého názoru se tak jednoznačně potvrdil můj názor, že úspěch na výstavě je dán především tím, jaké jsou cíle výstavy a jak je výstava připravena, aby upoutala zájem návštěvníků. Byla to jednoznačně nejúspěšnější výstava v historii firmy.

Co jste tedy museli udělat pro úspěch výstavy?

Příprava výstavy trvala 7 měsíců. Právě v té době se rozhodovalo, zda se výstavy zúčastníme, jaká bude plocha, co na této ploše bude a jaká bude strategie. Obdrželi jsme od BVV informaci o umístění naší expozice, poté následoval návrh expozice a marketingový plán pro reklamu a propagaci před výstavou. Mnoho firem z naší branže o svých výrobcích pouze hovoří, jak jsou kvalitní, ale na výstavě je nikdy neukazují „v akci“. Naše firma už několik let na výstavách tiskne. Naším cílem bylo tento rok ukázat zákazníkům opravdový rozdíl mezi námi a konkurencí, který spočíval zejména v tom, že jsme „naostro“ tiskli najednou na 55 tiskárnách renovovanými, tedy alternativními kazetami, a to nepřetržitě každý den od rána do večera. Vytiskli jsme desítky tisíc výtisků, tisíce krásných fotografií na papíry za 3 koruny, ale i na papíry za 10 nebo 35 korun za list. Výsledky tohoto zátěžového testu byly pro zákazníky očividně velmi přínosné. Zatajit nekvalitní tisk bylo v tu chvíli nemožné a naše renovované kazety i tiskárny HP v této náročné zkoušce obstály na výbornou. Někteří zákazníci se mnohdy až u nás poprvé dozvěděli, že jejich levná tiskárna umí tisknout ve fotografické kvalitě. Byla to technicky nejnáročnější výstava, protože jsme museli „roztisknout“ 55 tiskáren a pro tento účel jsme zakoupili a vlastními techniky zprovoznili velmi výkonný tiskový server, 55 tiskáren a instalovali jsme mnoho podpůrné techniky. Jen kabelů pro počítačovou sít bylo rozvedeno téměř půl kilometru a celý stánek byl touto sítí doslova prošpikován.

Nabídli jste oproti konkurenci svým zákazníkům něco navíc?

Zákazníkům jsme nabídli, že jim na výstavě vytiskneme fotografie zdarma. Mohli je posílat na naši elektronickou adresu. Zájem byl takový, že v době výstavy, kdy ještě fotografie do firmy stále přicházely, zahltily maily s fotografiemi náš poštovní server. Na výstavě naopak stály fronty lidí s kartami z fotoaparátů a s CD, na kterých měli své fotografie k vytisknutí. Zájem nás velmi zaskočil. Přišlo více jak 8000 fotografií, které budeme nejen tisknout a zasílat těmto lidem zdarma, ale také je hodnotit, a majitel té nejlepší vyhraje digitální fotoaparát Olympus. (www.abel.cz/invex)

BRAND24

Podílela se firma HP na vaší výstavě?

Nikoli - nereprezentovali jsme HP, ani jsme nespolupracovali, jen jsme předváděli její výborné tiskárny a naše renovované kazety. A proč je o naše služby takový zájem? Jsme ochotni věnovat se zákazníkům a nedělit je na malé a velké. Kvalita našich produktů je srovnatelná s originální kazetou - na výstavě se to potvrdilo v těžké zkoušce ohněm.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).