Firemní bankéř musí znát hodnoty klientů

09. října 2006, 00:00 - admin
09. října 2006, 00:00

S téměř revoluční změnou v přístupu ke klientům z řad malých a středních podniků přišla letos na podzim ČSOB. Říká to manažer brněnského obchodního týmu ČSOB Miloň Polešák.V rámci investičního poradenství je vaše banka lídrem trhu. Jak však chcete tento koncept uplatnit právě u SME?

S téměř revoluční změnou v přístupu ke klientům z řad malých a středních podniků přišla letos na podzim ČSOB. Říká to manažer brněnského obchodního týmu ČSOB Miloň Polešák.

V rámci investičního poradenství je vaše banka lídrem trhu. Jak však chcete tento koncept uplatnit právě u SME? Vycházeli jsme z našich dosavadních dlouholetých zkušeností i znalostí potřeb našich klientů. U malých a středních firem je většinou hlavním hybatelem podnikání jejich majitel, který ale kromě zaměření a cílů společnosti rozhoduje i o ekonomickém provozu. Proto je pro něj výhodné, když mu banka nabídne víc než jen prodej svých produktů. A to je právě cílem ČSOB: dávat malým a středním firmám komplexní řešení problémů. Jaké problémy můžete díky finančnímu poradenství řešit?

Společnosti, pro něž je firemní poradenství především určeno, potřebují poradit ve čtyřech hlavních oblastech. Vedle vhodně zvoleného účtu, který je první základní potřebou, je to platební styk s partnery a klienty, financování potřeb společnosti včetně jejího úvěrování a investice zisku či dočasně volných prostředků. Dokážeme ale navíc nabídnout podnikatelům také náš pohled na to, jak si ve svém oboru a v podnikání vůbec stojí.

Máte na mysli něco jako hodnocení bonity společnosti?

Díky rozsáhlým zkušenostem i silnému zázemí celé Skupiny ČSOB mají naši firemní bankéři přehled o trhu. To znamená, že můžeme zhodnotit výsledky posuzované společnosti, dát jejímu majiteli zpětnou vazbu v tom, jakých výsledků dosahuje v porovnání se svou konkurencí. Umíme určit, kde jsou silná a naopak slabá místa a navíc i poradit, jak slabiny řešit a vyvarovat se jich.

V ostatních oblastech ale stejně musíte dát firmám na výběr z bankovních produktů. Ne tak docela. Základem je partnerství - firemní bankéř musí zjistit a sdílet hodnoty, které daná společnost vyznává, a které jsou motorem jejího podnikání. Jen tak může správně poradit a nabídnout řešení. Například při výběru typu účtu musíme zjistit, jaký je rozsah podnikání, kolik transakcí společnost realizuje a k čemu všemu banku využívá a plánuje využívat. S ohledem na to pak může náš firemní bankéř doporučit vhodný typ účtu. A to i na úkor okamžitého zisku banky. Nechceme podnikatelům nutit produkty, které jsou pro nás výhodné. Věříme, že díky našemu přístupu získáme spokojené a věrné klienty a v tom je náš zisk. A podle čeho doporučujete optimální způsob úvěrování?**

Nejvhodnější řešení pro naše klienty hledáme s ohledem na to, zda se jedná o financování provozních či investičních potřeb. Využíváme přitom možností, které nabízí celá finanční skupina ČSOB, třeba v oblasti odkupu pohledávek nebo leasingu. Firemní bankéři dokáží navíc poradit a pomoci i při získání dotací z evropských fondů. Záleží ale na jednotlivé společnosti, oboru, v němž podniká i na tom, zda peníze potřebuje okamžitě nebo v delším časovém horizontu.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče